Technische vragen 1.0 ecoboost > 07-2015

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Zilk, Mar 22, 2021.

  1. #21 mario75, Mar 24, 2021
    Last edited: Mar 24, 2021
    Denk dat je aan 2x 1l flessen genoeg hebt maar ik zal het vanavond ff opzoeken.

    Update
    Ik kan niet vinden hoeveel vloeistof in remsysteem zit maar ben zeker dat je aan 2L ruim voldoende hebt.
    Druk op het systeem moet niet meer dan 1 Bar worden volgens FordETIS !
    DOT4 - WSS-M6C65-A2 Ford spec. remvloeistof.

    https://drive.google.com/file/d/1fs_gQraR2BPCRDox4kx4TTrw_15Ikjuc/view?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/1RkLftL0whHH4rXm_hckgGayfqacmZw97/view?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/1P_-aBg2MpvP-YbpQ7Czo03VWrU5Navjy/view?usp=sharing
     

  2. Bedankt voor de info. Ik neem aan dat het zonder diagnostic tool moet lukken?

    Hier een foto van het nippel ( dopje eraf ). Er zit geen 5kant op, maar een soort kunstof open / dicht koppeling.

    https://photos.app.goo.gl/LWsJ4qg96PC31vqB6

    Als ik 1 bar druk op het reservoir zet dan zou openen van het nippel voldoende moeten zijn lijkt mij. Ik hoorde iemand zeggen om toch nog even wat te pompen met het pedaal, maar ben bang dat er dan juist alleen maar lucht bij komt?
     
  3. #23 mario75, Mar 24, 2021
    Last edited: Mar 24, 2021
    nee diagnose tool heb je niet nodig, pdf’jes zijn ter informatie. Druk flesje vullen met 2 l remvloeistof. Ik zou eerst reservoir leeghalen en met verse remvloeistof vullen daarna druk fles koppelen op reservoir en op 1 bar pompen. Daarna alles nalopen, achter rechts, a-links. v-rechts, v-links en druklager als laatste. Tussendoor niveau en de druk van flesje in de gaten houden dat die niet te laag valt.
    Via pedal moet je met zn tweede werken. Dat is het ontlucht nippel op de foto. Doorzichtige slang aan koppelen en 90 of 180 graden draaien met een 10 of 12 steeksleutel.
     
  4. Diagnose tool heb je alleen nodig als je abs computer wil ontluchten, ivm nergens lucht in het remsysteem zit hoef je dit ook niet te doen.
    Als je hem aansluit zit er constant nieuwe vloeistof boven de oude dus zit er ook geen lucht in.

    Met 2de persoon doe je als het niet snel stroomt, soms wil er een klein straaltje achteruit komen en dan is het fijn als iemand met voet druk uitoefent op remsysteem.
    Echter in dat geval kun je ook net zo goed met 2 man dit doen ipv met apparaat dat druk uitoefent op het systeem.
    Ivm het niet ontluchten is, is het rempedaal intrappen, nippen open en dicht, rempedaal omhoog en zo herhalen. Tussendoor geregeld het reservoir tot boven te vullen met remvloeistof.
    In geval van ontluchten doe je het zelfde alleen pomp je de remmen op, dus paar keer rempedaal intrappen, los intrappen. Als je druk voelt vast houden en nippel open en dicht zetten. alle vier de remklauwen doen. Dan kijken hoe pedaal aanvoelt.

    remvloeistof zal net als koelvloeistof afgevoerd moeten worden bij mileustraat waarschijnlijk, ivm chemisch afval is.
     
  5. Bedankt voor alle tips. Zo is alles helder
     
  6. En als je ergens remvloeistof knoeit meteen met ruim water afspoelen
     

Share This Page