1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

TDDI vs TDCI...zuiniger?

Discussie in 'Performance' gestart door RPdeBeer, 4 nov 2008.

  1. Ik weet net dat jij dicht bij het vuur hebt gezeten :P
    Je zou wel kunnen zeggen dat juist de geavanceerdheid het ook kwetsbaarder maakt. Denk aan verstopte verstuivers. Als dit nou niet zo duur was is er niks aan de hand maar je betaalt er rustig 1800 euro voor.
    Ook ben je bijna door de precisie verplicht goede diesel te kopen wat niet erg is maar het is wel een nadeel.

    Ik vraag mij af wanneer er nieuwe blokken komen van psa/ford...
     
  2. OEI, daar zeg je wat. En dat bedoel ik dus met die kinderziektes Ik kan je verhalen vertellen over kapotte/verstopte verstuivers....Ik heb bij BMW gewerkt. En er zijn BMW's rijden 6 cilinders, dus ook 6 kapotte verstuivers kwam voor... :shock: Erg leuk om te vertellen aan de klant, maar niet heus. Die € 1800,- wat je zegt kwam gerust voor. Maar de latere modellen werden ook steeds beter. Techniek gaat vooruit he. :)

    Maar op de vraag die je hebt wanneer de nieuwe diesels van Ford komen weet ik niet. Iemand anders?

    @dutchguy: Ik snap je verhaal inderdaad nu een stuk beter.
    En wat je schrijft over VW is absoluut waar.
    Het verschil met de 1.8tddi en 1.8tdci heb ik niet echt ooit aan de hand gehad. Maar technisch gezien kan ik mij wel indenken dat C-R niet veel verbetering gaf. Omdat het op de TDDI blok is gebouwd. Maar als je kijkt naar BMW. Zij hebben ook C-R gebouwd op een bestaand blok. (M47, Die overigens in de basis nog steeds word gebouwd) En dat verschil was wel merkbaar. Dus ja....!
     
  3. Hey JP, dat is grappig (en logisch): ik heb ongeveer dezelfde waarden. Ik rijd veel snelweg (Utrecht - Groningen) en dan kom ik op een gemiddeld verbruik van zo'n 1:14,5.
    Op 80 km wegen is ie inderdaad een stuk zuiniger (is waarschijnlijk ook logisch).
     
  4. Bij mij juist hetzelfde
     
  5. mijn 1.6 74kw tdci (2008) rijd:
    met 100kmh. 1:20
    met 120kmh. 1:17
    met 140kmh. 1:14
    met 160kmh. 1:11
    met 170kmh. 1:9
    ben nog niet mee op vakantie geweest, in NL rijd ik over het algemeen geen lange afstanden boven 170kmh.

    dit zijn snelweg waarden met cruisecontrol aan.

    als vandaan mn K&N filter komt dan weizigd dit natuurlijk.
     
  6. Oh god, ik word jaloers op jullie diesels :o Ik doe ongeveer 1:4 @ 190kph :oops:
     
  7. moet er wel bijzeggen dat het onder ideale omstandigheden is. maar vind 1 op 4 wel erg veel. zoveel zoop mn pontiac firebird trans am vroeger ook. (alleen dan bij 80 kmh) haha
     
  8. Bij mijn focus TDDi (90 pk chipped naar 110) net hetzelfde van verbruiksfiguren!

    Grtz Maarten
     
  9. Ik vond onze 2001 TDDi nou niet zo bijzonder in zijn gebruik, wij reden
    er gem. 100 km/p-dag mee met een gem.verbruik van 1:14, als je een
    keer geluk had ging hij naar de 1:15, dit was bij max. 125km/h op de
    snelweg en op standaardmaat banden.
    Als ik dit vergelijk met "mijn" 2001 VAG 1.9SDi die standaard 100 kg
    overgewicht heeft, altijd korte stukjes en niet rustig mee rijd, dan doe ik
    nog steeds ruim 1:13.....al is nu na 110.000km wel het blok een heel eind
    richting op :roll: heeft nu te veel druk in het carter en gooit de olie er via
    de carterontluchting op het uitlaatspruitstuk.
    En dat terwijl er gezegd werd dat deze blokken nooooooooit kapot gaan,
    tsjaa..... het kan dus wel :roll:
     
  10. "altijd korte stukjes en niet rustig mee rijd" gek he dat het blok dan snel op is al is het nog zo degelijk :P.
    Verder is een sdi zonder turbo en is de oude VAG techniek toch al erg zuinig maar wel vervuilend. Overigens heb ik de 1.6 tdci nog nooit onder de 1 op 17 gekregen, dus blijkbaar een vooruitgang op het gebied van zuinigheid.
     
  11. Zit de laatste week met mijn TDCi weer bijna aan de 1 op 20. Denk toch dat chiptuning hier best veel invloed op heeft.
     
  12. De DV6 wordt ook steeds verder doorontwikkeld, ook al blijft hij DV6 heten.

    De 1,8l tdci was een enorme vooruitgang tov de 1,8 tddi, niet alleen qua koppel, maar ook qua geluid, en dat lag niet vooral aan de isolatie.
     

Deel Deze Pagina