TDDI startte bijna niet.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door chris92, 13 jan 2010.

  1. Ik ging vanochtend mijn auto starten, maar nu komt het..

    Zoals gebruikelijk draaide ik het contact om, wachtte tot het voorgloeilampje uitging en draaide de sleutel om.
    Maar tegelijkertijd dat ik de sleutel om draaide, ging het voorgloeilampje weer branden (niet knipperend). Ik kreeg ´m met geen mogelijkheid aan.
    Het voorgloeilampje brandde dus onder het starten.

    Ik heb ´m 8 keer achter elkaar gestart en steeds gebeurde hetzelfde..
    Af en toe ging ie bijna aan, maar dat bijna was dus niet helemaal:P
    Bij de negende poging lukte het me het wel om hem aan te krijgen, en volgens mij bleef toen het voorgloeilampje ook uit toen ik de sleutel omdraaide (dit was bij de vorige 8 pogingen dus niet het geval).

    Het gaat om een focus 1.8 tddi uit 2001 met bijna 280000 km op de teller.
    Er is een half jaar geleden een nieuwe accu opgekomen, en een maand geleden zijn er nieuwe gloeibougies in gekomen vanwege de kou..

    Heeft iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn?
    Dit is dus de eerste keer dat ik het meemaak en ik hoop niet dat het probleem vaker optreedt.
     
  2. gloeirelais oke?
     
  3. Misschien is de brandstofpomp wel gaar...?
    Je zou hem even uit kunnen laten lezen, want als het de pomp is die moeilijk heeft gedaan dan staat er zeker nog een storing opgeslagen.
     
  4. Allebei zou kunnen.. Maar ik vind het zo vreemd dat hij bij de 9e poging wel gewoon startte en dat ik er daarna gewoon mee gereden heb en het prima deed.
    Ook heb ik hem vandaag nog wel 4 keer gestart ofzo, en dat bracht steeds geen problemen met zich mee..
     
  5. Als ie niet voorgloeit "warmt" ie wel op door hem div keren te starten. En wellicht dat vandaag het overdag warmer was? ;)
     
  6. hij gloeide wel voor, alle 9 keren..
     
  7. "droog" gestart?
    Of heb je ook met je gaspedaal gespeeld?

    Net als jij hebben nog meer tddi rijders last van een moeilijk te starten motor.
    Heb je de tank vol? Dit helpt tegen het vlokken.
    Verder wordt vaak de accu geroepen in dit soort draadjes en je gloeibougies.
     
  8. Zou het niet kunnen zijn dat de kleine moertjes op de gloeistiften zijn losgeraakt of te hard aangedraaid zodat de isolatiemantel is gescheurd?
     
  9. Ik heb zowel normaal als spelend met het gaspedaal gespeeld.

    Maar het feit dat dat lampje brand onder het starten hebben vast niet meer tddi rijders. De tank is 3/4 vol.
    En zoals ik al zei zijn de accu én gloeibougies net nieuw.
     
  10. Denk dat ik daar eens naar ga kijken. Misschien dat dat het branden van het voorgloeilampje onder het starten verklaard.
     

Deel Deze Pagina