1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

TDCI perikelen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door kobus1960, 31 jul 2007.

  1. Even een verhaal, net lid, mezelf voorgesteld en wil jullie dit verhaal toch niet onhouden.
    Mijn TDCI heeft inmiddels 201 duizend op de teller.
    Bij 180 duizend, inhouden, rot starten enzz. veel gehoord verhaal.
    Moet er wel bij vertellen dat ik een stevige rijder ben.

    Bij de dealer langs, uitlezen, pomp en pingelsensor defect, bij gestaan, meegekeken enzzz.
    Niet blij, en toch enige twijfel met een redelijk technische achtergrond.

    Focus bij Terlouw Dieselservice neergezet, willen jullie een second opinion geven? Gaat me nogal wat geld kosten dus gaarne.......

    2 Dagen later, telefoon, haal ff je auto op en rij er een paar dagen mee, volgens ons is het lek boven.
    Oke dan, auto opgehaald, kreeg een flesje drab mee, dat hadden ze tijdens een grondige reiniging van het brandstofsysteem verwijderd hier en daar.
    Verstuivers opnieuw ingelezen (ook gereinigd) en zou oke moeten zijn.
    Rekening € 193,-, ja echt!!

    Tot de huidige KM stand geen problemen meer gehad, rijdt super, verbruik tussen 1 op 15/16, geen overdreven roken.

    Alleen bij stevig rijden en doorgassen pluim, ook een neveneffect van Powerbox.

    Oorzaak van dit hele verhaal, jaar tanken bij NIET merkpompen, goedkoop tijden, Tinq, witte pomp enzzzz.
    Oplossing, alleen en enkel Vpower rijden. :shock:
     
  2. Ja joh? Maakt dat zoveel uit die merkloze pompen? Ik tank daar ook altijd met mn dieseltje :td:

    Alleen ik dump er wel 1x in de maand even wat Vpower in en Wynn's Diesel Cleaner in. Misschien dat dit uitmaakt?
     
  3. tanken aan pompen van goedkoop merk, geeft in 60% van alle gevallen problemen op langere termijn :wink:


    effe een quote posten van op ons forum door een meer dan degelijke en ervaren ford technieker/tuner-chipper


    zelf tank ik nu steeds bij shell, en moet zeggen betere diesel heb ik zelf nog niet gehad.
    motor is stiller, soepeler, geen rookpluimen als je eens boven de 3000toeren komt.
    en ik doe ook 926km met een volle tank, met een verbuik van 6L/100km 8)
    met mijn benzine motor was shell ook de kwalitatief beste, enkel deed ik er daar minder km's mee dan waar ik normaal ging.
     
  4. Ik heb dat vaker gehoord inderdaad, dat die goedkope stations erg slechte brandstof verkopen. De consument uiteindelijk toch veel duurder uit dan dat je bij een duurdere pomp gaat tanken...
     
  5. Zou dit dan ook voor de Shell Express gelden? Je mag er toch van uit gaan dan Shell Express de zelfde diesel gebruikt als de gewone bemande pompen van Shell.
     
  6. Ik tank altijd bij een "witte" pomp en dat al ruim 40.000 km. Tot nu toe geen enkel probleem. Ik ken de verhalen en heb toen ik deaut net had het een aantal keren bij de Forddealer nagevraagd. Maar volgens de dealer kan het geen kwaad bij een diesel (wel bij een benzine-auto).
     
  7. Het is mij voorgekomen dat ik bij een shellpomp vervuilde diesel getankt heb, ik merke het doordat de motor van de mondeo niet lekker liep en de temperatuur hoog op liep, navraag bij shell leerde mij dat de transporteur een fout gemaakt had, en ik eventuele opgelopen motorschade niet op shell maar op de transporteur moest gaan verhalen..........ik heb de vervuilde diesel aflaten tappen, schone dies met additatief erin om pomp en verstuivers schoon te maken...daarna was er niets meer aan het washandje. Maar ik kan me voorstellen dat al je een commonrail rijdt je electronica behoorlijk van de leg kan raken.
     
  8. Klopt niet helemaal.

    Sommige zogenoemde witte pompen betrekken ook hun brandstoffen van de groten in de wereld zoals Shell, BP,Total,Q8 enz.

    Regelmatig kom ik op tankautolaadstations voor m'n werk in de botlek en pernis.
    En zie tankwagens van merkloze pompen en andere aanbieders brandstoffen laden.
    Het is zelfs zo dat er b.v. een wagen van Q8 bij de BP gaat laden en vice versa.
    Het is wel mogelijk dat de wagens van de witte pompen bijv. een B-kwaliteit brandstof laden.

    De grote bedrijven besteden miljoenen euro's aan de ontwikkeling van duurzame brandstoffen (V-Power, Ultimate, Exellium enz.) en moeten dus door hogere prijzen terugverdiend worden.

    Rijd zelf overigens alleen V-Power en Exellium en je merkt toch dat hij zuiniger is en sneller reageerd.
     
  9. Wat betreft verbruik kan ik niet klagen over de merkloze diesel. Hij verbruikt de laatste tijd 4,9 - 5,2 l/100 km :D
     
  10. mijn verbruik met een gechipte 1,6TDCi is 5,2 L
     
  11. Na het lezen van deze verhalen ben ik ook maar eens gaan tanken bij Shell met mijn TDCI.

    Voorheen tankte ik bij Tango, ook vanwege de prijs, ik had geen flauw idee van de evt gevolgen. Na het lezen van dit topic ben ik eens bij Shell gaan tanken, ik moet zeggen dat de auto nu veel makkelijker start, en de motor loopt wat stiller en je voelt vooral op de snelweg met een gangetje van 120/130 dat hij lekkerder loopt.

    De rookpluim die je vaak ziet bij het intrappen van het gas heb ik nog niet op gelet of dat minder is geworden.

    Maar ik vindt de auto sowieso echt lekkerder lopen. Ik heb ook een keer een volle tank v-power diesel geprobeerd, en mijn vriendin die van niets wist zei dat ze de auto veel lekkerder vindt rijden dan voorheen.

    Ik blijf voorlopig wel even uit de buurt van goedkopere tankstations.
     
  12. ik ga altijd tanken bij JET of texaco, nooit geen problemen gehad
     
  13. Lijkt mij sterk dat ze speciaal maken voor de goedkopere pompen.
    Is hetzelfde als wat je bij de gewone pomp koopt.
    Maar wat v power betreft dat kan wel kloppen is ook een andere brandstof dan gewone reguliere brandstof.

    Witte pomp


    Een witte pomp is de benaming van een tankstation waar men doorgaans goedkopere brandstof kan tanken.
    Een witte pomp koopt zijn brandstof niet slechts bij een oliemaatschappij, maar juist daar waar het goedkoopst kan worden ingekocht. De brandstof komt daarmee vaak toch nog van de grote maatschappijen als Shell of Esso vandaan, maar deze stoppen er dan echter niet de brandstofverbeteraars (de zogenaamde dope) in die wel in de merkbrandstof wordt toegevoegd.

    De meeste witte pompen vindt men op het platteland en niet langs de snelweg.



    http://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_pomp
     
  14. Ik tank al een maand of zes BP Ultimate benzine, en merkte na een aantal volle tanken dat de auto zuiniger stiller en feller ging lopen tenminste beter reageert. En gemiddeld ruim 1 op 13 voor een Wagon 16 16v uit 2000 vind ik toch wel netjes. Hij is wat duurder maar als hij wat zuiniger loopt scheelt dat ook maar iets. Ik ben tevreden.
     
  15. tank bijna altijd al bij de tango of shell express. merg geen verschil. Mijn verstuivers zijn een beetje aan het lekken, maar haal nog steeds 900 kilomter met gemak uit een volle tank terwijl ik toch best stevig rijd. Gewoon niet altijd je tank leeg rijden.

    Wat voor additief zou je moeten toepassen dan? om de bende te reinigen?
     

Deel Deze Pagina