1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

tankbeurten sommigen vinden het belangrijk

Discussie in 'Performance' gestart door focusboy, 10 mrt 2008.

  1. bij deze plaats ik een link waar of wie de goedkoopste benzine of diesel heeft in jou regio je zou er van versteld staan




    Hieronder ne website met de goedkoopste tankstations van België.

    Geef uw postcode in en gij weet waar voortaan te tanken.

    Tussen het duurste station en het goedkoopste station van België is

    er op 50 liter Diesel 13 euro verschil (da's meer dan 500 Belgische frankskes)



    http://www.voordeligtanken.be (alle merken vergeleken + tankplaatsen)

    http://www.voordeligtanken.be/newsletter.php ( nieuwsbrief aanmelden zodat je kan vernemen wanneer de prijzen dalen of stijgen)


    hopelijk zijn jullie hier blij mee moet je niet van tankstation naar tankstation rijden de prijzen al duur genoeg

    greetz kevin
     
  2. :?: Dit is de nederlandse focusclub he :!: :wink:
     
  3. Deze heeft ook niet alle tankstations erin staan..


    bij mij in de buurt zit een tankstation die gemiddeld nog 2 cent goedkoper is dan de goedkoopste in de lijst bij mij in de buurt.
     
  4. Ik rij altijd naar de tango, daar kom ik het meest langs en is volgens mij ook het goedkoopst hier in de buurt.
     
  5. Een goede raad: kies niet voor goedkope brandstof :!: :!: :!:

    Dit is in België al moeilijk te verkondigen, in Nederland nog een pak moeilijker :Grin: . Het zal jullie later een pak nutteloze kosten besparen, en meestal haal je het verschil in prijs al met het verbruik terug.
    De prijzen van een hedendaagse verstuiver of inspuitpomp zijn niet meer om mee te lachen, dus deze hou je liever heel. :)

    Greetz,
    Diederik
     
  6. ik tank altijd bij pb tenzij het echt niet anders kan,

    1 x in de maand gooi ik er een tank ultimate in om hem lekker schoon te houden, wat het dan kost, tja :?

    ik wil goeie diesel rijden en geen rommel meer, rommel heb ik een x gedaan en rookte als een ketter :oops: dus noooooooit weer,
     
  7. De ECU in de auto past het motormanagement aan, aan de brandstof die je tankt. Die aanpassing duurt ongeveer 1 tank dus zodra jij na Ultimate weer gewoon tankt begint dat proces weer opnieuw. Tank voor de gein eens een maand ultimate en kijk dan naar de kosten. Ik vermoed dat je uiteindelijk goedkoper rijdt als je Ultimate blijft tanken.
     
  8. het is wel zo dat ik met ultimate meer kilometers op een tank maak.

    ik ga het als ik de 17 inchers er weer op heb eens berekenen :)

    wel een goeie tip :D
     
  9. Tsja ik hoor wel vaker dit soort verhalen, maar ik vraag me af of dat echt wel waar is. Natuurlijk zal de brandstof van de Tango kwalitatief iets minder zijn dat die van bv Shell of BP, de kostenbesparing moet ergens vandaan komen natuurlijk, niet alleen van de onbemande stations. Maar om nou te zeggen dat je motor er aan kapot gaat, nee daar geloof ik niet in. Ik tank al jaren elke week bij de Tango, en ik heb motorisch nog nooit enig probleem gehad. Niet bij de Fiesta, en ook niet bij mijn vorige auto. Elke 5 tot 7 duizend kilometer gooi ik een flesje injectorreiniger bij de brandstof om de boel een beetje schoon te houden, en dan moet het maar genoeg zijn.
     
  10. Verschilt ook per pomp waar de benzine vandaan komt...

    Hier tussen Nieuwegein en Utrecht is zo'n laad"tank" voor de vrachtwagens (naast Westraven).
    Hier staan zowel de Shell, Gulf (= o.a. Tinq) als de BP auto's hun benzine in te laden.

    Overigens bied de Shell naast de snelwegen tegenwoordig ook flinke korting op de benzine (althans, hier in Nieuwegein, Utrecht en omstreken).
    Dus voor mijn gevoel maakt het allemaal weinig uit...

    Overigens tank ik bij verschillende pompen (Shell, Tango, Tinq, Tam Oil, muv langs de snelweg).
     
  11. Benzine auto's kunnen goedkope brandstof hebben, maar de dieseltjes vooral de TDCI zijn te gevoelig voor slechte dieselbrandstof.

    Bij mijn 1.6-16 Focus merkte ik ook verschil in verbruik.
    Als ik bij TINQ ging tanken haalde ik net 550 km met een tank en
    met brandstof van BP zat ik zo rond de 620 KM.
     
  12. Ik kwam er net achter dat de Texaco bij ons in het dorp op zondag een stuk goedkoper is. Kreeg 10 cent per liter korting... net mijn Focus volgetankt voor 1,17 p/l.

    Scheelt toch aanzienlijk en het voordeel is ook nog dat je niet bij een 'b-merk' hoeft te gaan tanken.
     
  13. Wij hebben sinds enkele jaren een onbemande Esso, deze geeft ook zeer
    leuke korting en geen troep, want er staat elke week een tankwagen van
    Esso zelf.
    In Duitsland kan je nog wel baggerdiesel kopen, we hebben bij een OVE
    getankt, nadien start hij 's ochtends zeer beroerd, nog even en we hebben
    de tank weer bijna leeg en dan kan er weer goede diesel in, dus het
    maakt wel degenlijk uit wat je tankt, zowel wat prijs als het verbruik :idea:
     


  14. Dat heb je goed Hunter, Bij dat depot van van der sluis, (branstof transport en opslag) Komen tankwagens laden van alle soorten en maten.
    Er is geen pijl op te trekken welke type vrachtwagens er komen. (alles van Shell, Bp. Texaco, Gulf, tot paticulieren tankwagens.)


    Die benzine en diesel komen allemaal uit de zelfde binnenvaartschepen van Van der Sluis. (waarvan ik er een aantal door de sluis laat, zodat ze daar kunnen lossen).
     
  15. Ik kan je uit betrouwbare bron vermelden dat dit gaat om de minder geraffineerde diesels, of tewel Stookolie en rode diesel. deze wordt vaak gebruikt in de landbouw, wegenbouw, etc. de boeren die hun stulpje verwarmen met stook olie sluiten een contract of met shell, esso, gulf e.d. om olie te leveren, maar jullie begrijpen ook wel dat het kostprijs technisch niet uitkan voor shell om terug naar pernis te rijden voor een paar ton stookolie, vandaar deze depots, de diesel die wij in onze auto's gooien komt echter wel uit Pernis e.d. vandaan vanwege de zuiverheid en kwaliteit waaraan het product moet voldoen.
     
  16. Nou, Pepper, in de tanks van Pernis heb je ook verschil. Wat onder in de tank zit is minder van kwaliteit dan wat boven in de tank zit.
     
  17. Ik heb zelf gevaren bij van der sluis, en daar wordt het meeste van de benzine en diesel geladen in de 2e petroleum haven in Rotterdam, Ze hebben er zelfs een eigen ligplek gekocht omdat de van der sluis schepen er zo vaak komen.

    2e pet = pernis zal ik er maar even bijzeggen
     
  18. die mening deel ik niet met je, als de tanks bijgevuld worden, dwarrelt alles dat onderin de tank zit toch ook weer door het hele volume van de tank heen :wink: dat tank je dan toch ook weer
     

Deel Deze Pagina