SYNC 3 gebruiken met Android auto

  • Beste Bezoeker,

    Het forum draait inmiddels op de nieuwste versie. De vertrouwde uitstraling is voor een groot deel teruggebracht, maar we zijn nog bezig met het afronden van verschillende onderdelen. Daardoor kun je hier en daar nog zaken tegenkomen die anders werken dan voorheen of nog niet helemaal gereed zijn.

    We vragen daarom nog even om jullie geduld. In de tussentijd kan het forum gewoon weer actief gebruikt worden.

    Loop je ergens tegenaan, werkt iets niet goed of mis je een onderdeel dat er voorheen wel was? Laat het ons weten.
Misschien snap ik het niet maar als je in de navigatie op je telefoon het volume of stemopsrachten uitzet heb je dat hele probleem niet. Ik zet die stemopdrachren altijd uit in de navigatie software want ik vind ze vervelend en kaart is duidelijk genoeg. dan er komt nooit een stem naar boven.
 
Je zou eens het bluetooth volume van je telefoon lager kunnen zetten. wellicht helpt dat. Welke versie draaien jullie? @R@ymond
Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke versie het was, meestal de laatste versie die beschikbaar was.
We hebben echter nu een nieuwe auto met sync 4. Maar daar heb ik de navigatie nog niet mee gebruikt :).
 
Ik heb hetzelfde probleem. Geen oplossing voor gevonden anders dan de spraakopdrachten maar in zijn geheel te muten...

Heel makkelijk: Sync ziet dat het een spraakopdracht is (ongeacht of het AA is of je ingebouwde Navi)
Op het moment dat de meneer of mevrouw praat kan je met je draaiknop (die werkt bij mij en is het snelste) stemopdracht volume omhoog of omlaag schroeven :D
Normaal krijg je bij het verstellen van je volume op Sync een wit vierkant met die blauwe Cirkel en het volume level. Hier staat dan VOLUME AUDIO boven.
Bij alle spraakopdrachten (navigatie, berichten voorlezen) staat hier dan VOLUME SPRAAK (net nog gechecked)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gerardTDCI
Goedemorgen allen,

Wie kan mij helpen?
Ik ben sinds een week een trotse bezitter van een Focus uit 2018. Nu gebruik ik daar AA op, draadloos of bedraad. Nu doet het volgende probleem zich voor. Als ik AA in gebruik heb en ik word gebeld, en ik neem op, dan hoor ik niks, en de beller hoort mij ook niet. Heb links en rechts al wat geprobeerd, maar krijg het niet werkend, behalve als ik handmatig tijdens het gesprek de luidspreker verwissel naar handheld, en dan weer terug naar Bluetooth. Als ik de telefoon alleen verbind met de auto, zonder AA, dan werkt het wel goed. Zelf bellen met AA gaat ook goed. Alleen een inkomende oproep icm AA werkt dus niet vlekkeloos.
Heeft iemand dit ook gehad, of weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Alvast bedankt, Mark
 
Goedemorgen allen,

Wie kan mij helpen?
Ik ben sinds een week een trotse bezitter van een Focus uit 2018. Nu gebruik ik daar AA op, draadloos of bedraad. Nu doet het volgende probleem zich voor. Als ik AA in gebruik heb en ik word gebeld, en ik neem op, dan hoor ik niks, en de beller hoort mij ook niet. Heb links en rechts al wat geprobeerd, maar krijg het niet werkend, behalve als ik handmatig tijdens het gesprek de luidspreker verwissel naar handheld, en dan weer terug naar Bluetooth. Als ik de telefoon alleen verbind met de auto, zonder AA, dan werkt het wel goed. Zelf bellen met AA gaat ook goed. Alleen een inkomende oproep icm AA werkt dus niet vlekkeloos.
Heeft iemand dit ook gehad, of weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Alvast bedankt, Mark
Miss je sync updaten of resetten. Meestal ligt t aan de telefoon, soms helpt.opnieuw koppelen of opnieuw opstarten van de telefoon.
 
Goedemorgen allen,

Wie kan mij helpen?
Ik ben sinds een week een trotse bezitter van een Focus uit 2018. Nu gebruik ik daar AA op, draadloos of bedraad. Nu doet het volgende probleem zich voor. Als ik AA in gebruik heb en ik word gebeld, en ik neem op, dan hoor ik niks, en de beller hoort mij ook niet. Heb links en rechts al wat geprobeerd, maar krijg het niet werkend, behalve als ik handmatig tijdens het gesprek de luidspreker verwissel naar handheld, en dan weer terug naar Bluetooth. Als ik de telefoon alleen verbind met de auto, zonder AA, dan werkt het wel goed. Zelf bellen met AA gaat ook goed. Alleen een inkomende oproep icm AA werkt dus niet vlekkeloos.
Heeft iemand dit ook gehad, of weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Alvast bedankt, Mark
ik neem aan dat je Sync3 hebt?
hoe kan je AA draadloos op krijgen dan?
bij mij werkt AA namelijk alleen als ik mijn telefoon via een draad aansluit.
 
ik neem aan dat je Sync3 hebt?
hoe kan je AA draadloos op krijgen dan?
bij mij werkt AA namelijk alleen als ik mijn telefoon via een draad aansluit.

Inderdaad met een dongel, heb wel het idee dattie je batterij vrij snel leeg trekt, zoals wel vaker geschreven is, dus of het alles is zal de tijd leren
 
  • Leuk
Waarderingen: gerardTDCI
Heel makkelijk: Sync ziet dat het een spraakopdracht is (ongeacht of het AA is of je ingebouwde Navi)
Op het moment dat de meneer of mevrouw praat kan je met je draaiknop (die werkt bij mij en is het snelste) stemopdracht volume omhoog of omlaag schroeven :D
Normaal krijg je bij het verstellen van je volume op Sync een wit vierkant met die blauwe Cirkel en het volume level. Hier staat dan VOLUME AUDIO boven.
Bij alle spraakopdrachten (navigatie, berichten voorlezen) staat hier dan VOLUME SPRAAK (net nog gechecked)
Klopt uiteraard, maar hij houdt het 'volume spraak' niet vast. Schiet constant terug naar 6 of 7.
 
Inderdaad met een dongel, heb wel het idee dattie je batterij vrij snel leeg trekt, zoals wel vaker geschreven is, dus of het alles is zal de tijd leren
Je kan natuurlijk de telefoon wireless connected en aan een oplader hangen. Met een beetje hobby werk is het best netjes.

Ik heb het ingebouwd door in de middenconsole draden met 12V en 0 te vinden, een sigarettenaansteker contraplug* erop aan te sluiten en een oplader erin te steken. (Je wil wrs niet de USB aansluiting van Sync gebruiken, want je bent al wireless verbonden dus dat zou problemen kunnen geven.) Van daaruit een goed USB kabeltje naar de telefoonhouder links bij de A-stijl gelegd, die komt er langs de rubber strip uit. Je ziet er nauwelijks iets van, en zo heb je geen telefoon of kabel in de auto rondslingeren.

* Zo'n ding dus: https://www.allekabels.nl/display.php?cat=1616&group=20752

Sent from my IN2023 using Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Edgar Focus
Wat heeft de aa wireless als voordeel tov de andere. Is best wel een verschil.

Wat ik mij ook afvroeg hoe dat gaat met meerdere telefoons? Vermoed net als met de bluetooth carkit dat hij meestal die van mijn vrouw weet te pakken als ik achter jet stuur zit en zij dan haar bluetooth uit moet zetten.

Verstuurd vanaf mijn RMX3370 met Tapatalk
 
Wat ik merk van wireless CarPlay via een dongle is dat ie de laatst gekoppelde telefoon onthoudt bedaarder de volgende keer wil verbinden. Wil je dan een andere koppelen moet ik via bt verbinding vragen terwijl de andere telefoon niet aanwezig is of in ieder geval bt en wifi uit staat.
 
Wat heeft de aa wireless als voordeel tov de andere. Is best wel een verschil.

Wat ik mij ook afvroeg hoe dat gaat met meerdere telefoons? Vermoed net als met de bluetooth carkit dat hij meestal die van mijn vrouw weet te pakken als ik achter jet stuur zit en zij dan haar bluetooth uit moet zetten.

Verstuurd vanaf mijn RMX3370 met Tapatalk

Ik kan bij het starten van de auto op het display aantikken welke telefoon er nu is, mocht dit anders zijn dan de laatste aangemelde telefoon. Zo kunnen mijn vrouw en ik makkelijk switchen.
 
  • Leuk
Waarderingen: gerardTDCI
Wat ik merk van wireless CarPlay via een dongle is dat ie de laatst gekoppelde telefoon onthoudt bedaarder de volgende keer wil verbinden. Wil je dan een andere koppelen moet ik via bt verbinding vragen terwijl de andere telefoon niet aanwezig is of in ieder geval bt en wifi uit staat.
Is dit met de aawireless?

Verstuurd vanaf mijn RMX3370 met Tapatalk
 
Ik kan bij het starten van de auto op het display aantikken welke telefoon er nu is, mocht dit anders zijn dan de laatste aangemelde telefoon. Zo kunnen mijn vrouw en ik makkelijk switchen.
Welke draadloze unit gebruik je? En is dit wat van jouw ingebouwde versie. Ik heb binnenkort een kuga met sync3. Ik denk dat als ik navigatie van de telefoon op een standaard usb plug wat de aa aansluiting is de telefoon niet vol houd.

Verstuurd vanaf mijn RMX3370 met Tapatalk