1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Supercharger kit 130 PK tot 650 PK voor 1.0L tot 6.0L motoren

Discussie in 'Performance' gestart door Supersonic, 9 okt 2013.

  1. Ik heb al een turbo. Voor het geld wat ze er voor vragen en de extra kosten voor het plaatsen en inleren/tunen kun je, na inruil, ook een auto nemen met een grotere motor.
     
  2. Ik vraag me af waarom ze het hebben over een supercharger, wat mechanische inlaatluchtverdichting is, terwijl ze een turbo laten zien, en dat is wat andersch. Ik wil voor die prijs mn focus 2.0 wel laten voorzien van een turbo, als er spruitstukken en dergelijke bij gemaakt worden ook.... Dan is t geen geld hahaha
     
  3. Voor wat geld een turbo op m'n auto?
     
  4. Kijk maar eens goed, hij is ook mechanisch. Hij komt niet op het uitlaatspruitstuk te zitten maar is mechanisch aangedreven. Vandaar dat ze het vergelijken met een supercharger denk ik.
     
  5. Hij is alleen mechanisch, is een centrifugaal charger
     
  6. Dan hebben ze een charger met een eigenaardige vorm genomen. Kijk eens op marktplaats naar een eaton m60, gooi er 4 grotere injectors op en een stand alone ecu, wat buiswerk en je hebt een zwaar tegenvallend resultaat...
     
  7. Nou het is eigenlijk de cold side housing van een turbo, alleen dan aangedreven door de krukas ipv uitlaatgassen. Zitten dacht ik ook nog wat tandwielen in zodat de charger sneller draait dan de krukas.

    Voor de Fiesta schijnt hij met een extra injector, intercooler, uitlaat en aparte fuel management goed 190pk te kunnen trekken uit de standaard 1.6. Kost dan ook 5000-6000 euro maar goed.
     
  8. Voor 6000 euro kun je wel wat meer uit je je zeteccie halen hoor...
     
  9. Ongetwijfeld, echter is er voor de Fiesta MK7 niet heel veel te verkrijgen op Mountune en de supercharger kits na.
     

Deel Deze Pagina