1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Subwoofer aansluiten Focus 2

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Marco84, 15 aug 2010.

  1. Hallo,

    ik ben van plan om een subwoofer aan te sluiten op de originele 6000cd radio. Ik wil het signaal aftakken van de achterspeakers. Daar wilde ik een Caliber LT3F (high power speaker-line adaptor) voor gaan gebruiken. Nu zag ik dat deze er ook is met een ISO stekker, de LT3F/ISO. Is het verstandiger om deze te gebruiken? Of zou deze deze ervoor zorgen dat mijn achterspeakers niet meer aangestuurd worden? De LT3F zou ik moeten solderen wat niet zo'n groot probleem is, maar met ISO stekkers zou het natuurlijk helemaal makkelijk zijn.

    [​IMG]

    Werkt het doorvoeren van de kabels bij een Focus 2 hetzelfde als de Focus 1? Ik kwam namelijk wel een topic tegen hoe het bij een Focus 1 gaat, namelijk via de wielkast en dan onder de portieren door.

    Ik neem aan dat bovenstaande manier de beste oplossing is om de originele radio te behouden en ook alle standaard speakers nog werkend te houden. Als iemand een betere oplossing heeft hoor ik het graag.

    Gr.
    Marco
     
  2. In de Focus 2 zit geen ISO stekker maar een ford Quadlock connector. Aan deze adapter heb je dus alleen wat als je al verloopstekkers hebt voor bijvoorbeeld een parrot. Je krijgt dan wel erg veel stekers/draden achter je radio. Ik zou gewoon de adapter nemen zonder ISO stekkers en deze op de bestaande bedrading aansluiten/solderen. Als je de originele radio wilt behouden is dit inderdaad de beste oplossing.
     
  3. Dat had ik er nog even bij moeten zeggen. Ik heb inderdaad een parrot aangesloten. Dus deze zou bij mij moeten passen. Ik weet alleen niet of mijn achterspeakers dan nog gewoon werken. Ik verwacht eerlijk gezegd van wel.
    Je hebt dan inderdaad een hoop kabels achter de radio, maar ja als het past en de radio klikt vast zie je er niks meer van :)
     
  4. Ik ga toch voor de LT3F zonder ISO stekkers, omdat ik denk dat deze maar 2 speakers doorlust. Althans, ik zie maar 4 pinnen. En volgens mij zitten er op 1 blokje 8 pinnen voor 4 speakers. Correct me if I'm wrong.
    Of heeft iemand wel die met ISO stekker gebruikt en geen problemen gehad?

    Heeft de 6000cd een aparte remote aansluiting? Ik kan geen schema vinden waar ik dat uit kan halen namelijk. Zo ja, welke kleur heeft deze?
    Zo niet, kan ik dan ook de geschakelde + gebruiken (rode draad geloof ik)? Of raden jullie iets anders aan.
     
  5. Heb je het al is belusuisterd? (de sub samen met je huidige systeem).
    Je gaat een enorm ongedefinierde bas krijgen, sommige ervaren dit als 'dik' en dan is het natuurlijk prima.
    Ik persoonlijk vind het vreselijk om aan te horen.
    Beter is om een higg-pass op je speakers toe te passen (vanaf een hz of 120 (mijn voorkeur in mijn situatie)).
    Zo zorg je ervoor dat de sub in zijn eentje de onderste regionen kan pakken (ik zou overigens ook een low-cut van 30/40 hz toepassen, komt het rendement enorm ten goede EN dingen resoneren minder mee).

    Het betekent wel dat je een nieuwe autoradio moet kopen met een aparte (sub) uitgang MET ingebouwde crossover. Die zijn te krijgen vanaf een euro of 40.
     
  6. Ik wil mijn originele radio behouden. Dus plaats liever geen andere radio. Weet iemand waar ik het beste de remote op aan kan sluiten bij de originele (6000cd) radio?
     
  7. --------------------------------------------------------------------------------

    Stroomstekker:
    [​IMG]


    1 - Speed dependent volume control (This is the wire that can control a radio’s volume as your speed changes)
    2 - Muting control (Used mainly for telephone kits so they mute the radio during a call, I believe this wire just grounds to mute)
    3 - Reversing light switch (This pin is mainly used by SatNav systems when satellietes are out of range, between this and pin 1 it can ‘guess’ where you are from your last know location, this is called ‘dead reckoning’)
    4 - 12V (Permenant 12v Live... this wire is used to keep settings stored etc. when the ignition is off and power the HeadUnit... this is always live, in the ST this also would power the unit when the ignition is off..)
    5 - Automatic aerial (To tell the car to extend the ariel if the car has an auto extending arial)
    6 – Illumination (Tells the radio, if it supports it, to dim when you turn the headlights on)
    7 – Ignition (Switched 12v, that switches your HeadUnit on when the ignition is on. Obviously in this doesn’t have to be on in the ST as you can bring up the hour on feature)
    8 – Ground (The ground for the HU, the negative wire.. )


    stekker plaatsje 7 dus :)

    en een subwoofer op de orginele radio is best mogelijk :)
    en dan klinkt die ook wel strak
     
  8. Bij deze mijn ervaring over het aansluiten van een sub op de originele 6000cd radio van Ford. Kort maar krachtig, het werkt perfect.

    Bovenstaande Caliber kastje gesoldeerd op de car2iso2car (parrot) stekker. Lekker makkelijk solderen, want je haalt deze kabel er gewoon tussenuit.
    In eerste instantie had ik mijn bedenkingen hierover vanwege het aftappen van het signaal van de achterspeakers. Echter werken die nog zoals ze voorheen ook deden.

    Als je je originele radio wilt behouden is dit een perfecte oplossing om toch een sub aan te sluiten!
     

Deel Deze Pagina