2.0 TDCi 136 pk stottert bij constante snelheid

Discussie in 'Performance' gestart door marc_, 20 okt 2014.

  1. hallo allemaal! ik zou me even kort voorstellen ik ben Marc en ik heb een Focus van 2006 met 249000 op te teller.

    mijn auto stottert / hapert wanneer ik een constante snelheid rij.

    wanneer ik gas bij geef is er niks aan de hand ga ik weer op een constante snelheid rijden schokt die weer!

    het gekke is dat de auto het soms dagen achter elkaar doet en soms er helemaal niks aan de hand is.

    meerdere dingen heb ik nou geprobeerd uit te sluiten:
    om te beginnen tanken bij een ander tankstation. (je weet maar nooit:D maar helaas)

    ik heb de brandstof filter + luchtfilter vervangen.
    ik heb de egr klep gereinigd en had em met een plaatje afgesloten om het te testen hoe het dan zal zijn.

    ik heb de auto aan de computer gehad en geregenereerd. ivm de roetfilter

    de enige fout melding die de computer aangeeft is dat er 1 gloeibougie niet meer goed functioneert. (ik heb verder geen problemen met starten)

    ik heb contact met de dealer gehad maar die vertelde mij dat het zoeken geblazen is, kan de turbo zijn de verstuivers de luchtmassa ect ect..

    wie heeft er wat informatie waar ik wel wat aan heb???
     
  2. #2 antig01, 21 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2014
    Je hebt dus testapparatuur voor handen waarmee je geforceerd kunt regenereren? Dan lijkt het me dat je ook wel live data kunt bekijken tijdens het rijden. Het zou dan interessant zijn om te zien welke waarde afwijkend gedrag vertoont wanneer de storing zich voordoet.

    Is het roetfilter vervangen bij 120.000 en weer bij 240.000?
     
  3. Bedankt voor je reactie, ja klopt ik heb test apparatuur bij de hand maar die is niet heel uitgebreid. Wel gaf die vorige week 1 keer de foutmelding p 1213 aan.. maar dit zou misschien ook kunnen omdat ik onder het rijden meerdere malen het contact aan en uit heb gedaan.

    Ik heb de auto bij 240000 aangeschaft en heb geen idee of de roetfilter wel of niet vervangen is. Het staat in ieder geval niet in het boekje
     
  4. Oké, dus die is sowieso aan de beurt. Daar zou ik mee beginnen. DPF vervangen, additief bijvullen. Slangen verschildruksensor schoonmaken. Daarna de boel laten resetten bij de dealer.
     
  5. Ik zou niet met het duurste onderdeel beginnen. Als het roetfilter niet goed is, geeft de software dat netjes met een foutcode aan. Ik had zelf problemen met de brandstofdrukregelaar, maar ook de injectoren kunnen voor problemen zorgen. De EGR klep afsluiten had ik slechte ervaringen mee, vond de auto niet zo leuk.
    Wat is de status nu?
     
  6. mijn status met dit probleem was 2600 euro verder en probleem nog niet opgelost..... just in case.. Ik zou beginnen met de sensoren te checken. contactspray kan al wonderen doen is mijn ervaring
     
  7. Hallo Marc ik heb ook last van dit probleem. zelfde motor alleen minder km.
    bij mij is de dynamo defect geraakt en sind dat ik een nieuwe heb nog niet weer voorgekomen. (afkloppen) wel merkte ik vooral als ik op 1900 toeren aan het rijden was dat hij hier last van had. zowel cruise controle als gewoon gas geven.


    misschien dat hij te weinig stroom krijgt :S
    of het moet weer terug komen en toch iets anders zijn :(


    gr,
    mrfloppy
     
  8. Jij hebt een totaal andere motor.

    Je hebt het nu over het probleem wat je hier of hier beschrijft? Je meldt in de betreffende topics helemaal niet wat er al is vervangen. Daarnaast vraag ik mij af wat ze allemaal niet hebben vervangen aan jouw technisch relatief simpele 2.0 benzine voor 2600euro.
     
  9. #9 focusgebruiker, 15 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 nov 2014
    Dat was uiteraard niet dezelfde auto he... Dat was een 2.0 TDCI En na 2600,- ingestoken te hebben heb ik hem een schop mee gegeven.. NU heb ik dus een 2.0 benzine. Geen diesels meer voor mij.
     

Deel Deze Pagina