stotteren en cilinder 2 misfire detected

Discussie in 'Electronica' gestart door Manueld, 5 mei 2017.

  1. beste allen,
    na een lange rit gisteren waar de snelheden soms hoog opliepen begon toen ik rustig op de snelweg reed de auto in te houden en begon het motor management lampje te branden. hij loopt op 3 poten en ben zo naar huis gereden. eenmaal thuis heb ik hem uitgelezen en kreeg een fout code cilinder 2 misfire detected met als mogelijke oorzaken ontsteking en brandstoftoevoer. ik heb gekeken en bougie 2 is wat nattig. hoog in de toeren loopt hij goed maar laag loopt hij schuddend. ik heb bougiekabel en bougie 2 verwisseld met een andere maar nog steeds cilinder 2 missfire. nu denk ik zelf dat de bobine de oorzaak is maar ook de brandstoftoevoer kan de oorzaak zijn. wat is jullie ervaring met brandstof als oorzaak. komt dat voor of is het eigenlijk altijd de bobine?

    is de bobine van een focus mk1 1.8 zetec gelijk aan andere modellen en zo ja aan welke dan? is een mk1 van jan 2001
     
  2. Bobine is een bekend probleem.

    Als het niet verdwijnt met de bougiekabel en bougie omwisselen zou ik eerst de bobine vervangen.
     
  3. Haal voor ongeveer €100,- een setje nwe bougies, bougiekabels en een bobine.
    En vervang dat spul. Te lang doorrijden kost je meer.
     
  4. #4 Manueld, 12 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mei 2017
    bleek inderdaad de bobine te zijn. heb de hele zooi vervangen. bleek eerst de vervangende bobine ook niet goed. uiteindelijk door van elke bobine de helft te grbruiken kunnen concluderen dat het inderdaad de bobine was. inmiddels weer een andere er op en nu is alles weer goed.

    even voor degene die dit probleem ook gaan krijgen. cilinder 1 en 4 en cilinder 2 en 3 vonken tegelijkertijd. je kunt dan ook de bougie kabel van deze cilinders omwisselen. als je bv een misfire hebt op cilinder 1 dan kun je de kabel van cilinder 1 wisselen met die van 4. als je dan misfire op 4 hebt weet je dat je bobine defect is. heb je nogsteeds misfire op 1 dan is de bougie/kabel defect of is er een brandstof probleem. heb je misfire op zowel 1 als 4 of 2 en 3 dan is je ecu waarschijnlijk naar de haaien.

    ik heb uiteindelijk 1 en 4 op de ene bobine laten draaien en 2 en 3 op de andere. de polen in de aansluiting zijn alsvolgt. de middelste hangt aan de + en de buitenste zijn voor de polen die aan die kant zitten. ik heb ze dus naast elkaar gebruikt en met stekkertjes zodanig aangesloten dan ik de linker deel van de ene en het rechter deel van de andere gebruikte. toen liep hij goed en wist ik zeker dat de nieuwe bobine ook defect was.
     

Deel Deze Pagina