1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Storingen Ford Focus 2006

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Chopper 1979, 19 nov 2011.

  1. #1 Chopper 1979, 19 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2011
    Sinds anderhalve maand verschijnen de volgende storingen op het display in het dashboard van onze ford focus uit 2006:
    - Acceleratie beperkt
    - Motor storing
    - ABS storing

    Soms start de auto hierdoor niet, maar een half uur later wel weer en het vermogen neemt af op het moment dat de storing verschijnt. De storing kan echter ook zomaar twee dagen wegblijven!

    De storingen zijn ontstaan na het vervangen van de leiding van de stuurbekrachtiging, maar volgens Ford heeft dit er niets mee te maken!!
    Onze auto staat al ruim 3 weken bij de officiele ford dealer, maar ze zijn na al 10 uur te hebben gezocht nog niet veel wijzer en hebben nog steeds geen diagnose kunnen stellen. Al eerder hebben ze twee uur gezocht en aan ons doorbelast zonder resultaat (kosten 225 euro). Nu wordt er weer 4 uur aan ons doorbelast, zonder resultaat. Ze hebben nu toestemming aan ons gevraagd om weer 2 uur te mogen zoeken, waarbij ze al aangeven dat ze vermoeden minimaal 4 uur nodig te hebben en wellicht nog meer tijd. Wij beseffen ons dat het zoeken naar een computer storing lastig is, maar voelen er weinig voor om hier voor de kosten te moeten opdragen. Je mag toch verwachten dat er expertise aanwezig is bij een officiele dealer om dergelijke klachten sneller te tracen!! Het is toch niet netjes dat zij dit aan ons doorbelasten, zonder dat daar iets concreets tegenover staat. Tevens hebben wij nu een schade op onze deur geconstateerd die er absoluut niet zat.....

    Wie is bekend met dergelijke storingen en kan ons advies geven welke stappen we het nu het beste kunnen zetten?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Chopper
     
  2. Denk dat dit topic verplaatst moet worden naar Techniek, Onderhoud en Poetsen.... :)
     
  3. Inderdaad Jochem, daar hoort ie thuis ;) (dut kun je overigens ook melden dmv de "report" knop, dan zien de modjes 'm sneller ;)


    Topic verplaatst naar juiste subforum :moved:
     
  4. Bas, zou je mijn bericht anders kunnen verplaatsen naar electronica. Ik heb namelijk het idee dat deze stroringen daar thuis horen...?

    Gr. Chopper
     
  5. Bas, zou je mijn bericht anders kunnen verplaatsen naar electronica. Ik heb namelijk het idee dat deze stroringen daar thuis horen...?

    Gr. Chopper
     
  6. Dit zijn lastige dingen voor ons om wat zinnigs over te zeggen, omdat we geen gegevens hebben over welke storingen erin staan.
    Als zowel motorstoring als abs-storing tegelijkertijd in beeld komen, zou je kunnen vermoeden dat er een storing onstaat op de high-speed canbus, gezien zowel de PCM en de ABS moduul op deze bus communiceren.

    Gezien je zegt dat de stuurleiding vervangen is, ga ik er even vanuit dat je een 1.6 onder de kap hebt?!

    Ik weet niet waar je ergens woont, maar wellicht kun je hem naar een andere dealer brengen, of naar een diagnose-specialist.
     
  7. Ik mag het niet zeggen maar als hij hiervoor wel goed was en daarna niet dan wijst het wel ergens op. Kan natuurlijk een lullige samenloop zijn maar goed.
     
  8. Beste Antig01, Ik durf inderdaad niet te zeggen wat de nummers zijn van de storing. Het probleem is dat de storingen zich soms wel voordoen en soms niet. Dit maakt het extra complex voor de ford dealer om het te vinden. Er zit inderdaad een 1.6 onder de kap. Is dat een bekende klacht bij een 1.6? Ze willen me in ieder geval niet tegemoet komen in welke vorm dan ook. Ik woon in de Haarlemmermeer en ben echt ten einde raad. Ze willen nu proefondervinderlijk gaan zoeken, waarbij de uren aan mij doorbelast zullen worden?? Ik zit er nu zelfs over te denken om mijn auto maar in te ruilen voor een andere, want daar willen ze wel iets in tegemoet komen en hoef ik in ieder geval de kosten om deze storing op te lossen niet te betalen. Ford Nederland kan ook niets doen, zeer vreemd allemaal. Als jij nog een oplossing hebt hoor ik het graag.

    Gr. Chopper
     
  9. Hebben ze al iets vervangen of hebben ze alleen nog maar gezocht?
    Bel naar de dealer en vraag de storingscode's op, zeg dat je op internet wil gaan zoeken.
    Die moeten ze gewoon geven, want wie betaald, bepaald!
    Hoevaak doet de storing zich voor, om de paar ritten, of om de paar dagen?
     
  10. Storing Ford Focus

    Het lijkt me zeker een goed plan om de nummers op te vragen, omdat je daarmee beter kunt verifieren of iemand bekend is met dergelijke storingen.
    Ik heb besloten om me auto voorlopig weg te halen bij de dealer en het probleem even tijdelijk te parkeren. Ze willen namelijk nu onderdelen gaan wisselen en dat uiteraard in rekening gaan brengen. Ik voel er weinig voor om ergens voor te betalen, waarvan ze niet kunnen aangeven waar het zal eindigen en of daarmee de storing wordt opgelost.
    De storing treedt niet altijd op. Hij kan zomaar een paar dagen wegblijven maar kan ook zomaar verschijnen in het display. Er is geen vaste rend te ontdekken....
     
  11. Allen,

    Het betreft de volgende storing nummers:
    - u2200 (ic) - status 20
    - u1900 (ic) - status 20
    - u2510 (ic) - status 20
    - u2197 (ic) - status 20
    - u0155 (pcm) - status 61
    - u0001 (pcm) - status A1
    - u0001 (pcm) - status A1
    - P0500 (pcm) - status A1
    - P1260 (pcm) - status 21
    - U0121 (pcm) - status A1
    - U1900 (abs) - status A0
    - U2012 (abs) - status A0

    Is er iemand bekend met deze storingen?

    Gr. Chopper
     
  12. oke.... ik vermoed dat je dealer stuurbekrachting olie over de abs pomp heeft geknoeid...

    stuurbekrachtigingolie is zeer slecht voor elektronica, met een theelepel stuurolie kan je al een startmotor slopen....

    de ABS pomp loopt over de CAN-BUS, de ringleiding in je auto (communicatie) waarschijnlijk is die van slag af hierdoor....
     
  13. Ford Focus 2006

    Hi Michael,

    Bedankt voor je reactie. Hier kan ik wat mee. Het wordt nu alleen erg lastig om aan te tonen dat zij inderdaad de olie hebben gelekt. Het zou toch wel zeer brutaal zijn als ze dit hebben veroorzaakt. Heb jij enig idee hoe je hier achter kunt komen? ik ben hier zelf niet erg in thuis en heb geen idee hoe je dit zeker kunt stellen.....

    Alle hulp is dus welkom.

    Gr. Chopper
     
  14. nja, kijk of de ABS-pomp vettig is,

    stuurbekrachting olie lost niet zomaar op en spoel je niet zomaar weg met water;)


    iig: dit is eigenlijk (aan de hand van de foutcodes) het enige wat in me opkomt.
    juist omdat de tellerunit (die ook communiceert over de CAN) storingcodes geeft
     
  15. Michael,

    Dat ga ik inderdaad meteen morgen even laten controleren, is zeker de moeite waard.
    Het vreemde is dat de storing zomaar een paar dagen weg kan blijven, maar dat verklaart misschien wel het feit dat er olie over de ABS pomp heen is gegaan. Het zou wel echt schandalig zijn als dit zo is....maar dan blijft het lastig om het aan te tonen. Is er eventueel wel een mogelijkheid om dit op te lossen en ben ik er dan eventueel met het vervangen van de ABS pomp?
     
  16. waarschijnlijk wel;)

    wat ik zou doen als ik jou was, is een ABS pomp op de sloop halen, die zal je ongeveer 150 euro kosten;)

    maar hebben ze bij de dealer alleen een leiding vervangen, of ook de stuurpomp


    oja, dit is dus weeeeeer een gevalletje dat de dealer geen verantwoordelijkheid neemt,
    als een probleem onstaat nadat hun bezig zijn geweest vind ik dat ze dat kosteloos moeten oplossen, immers had de auto de storing niet voor aanvang werkzaamheden..
     
  17. Wat is de reden van het vervangen van de stuurbekrachtigingleiding? Als deze gescheurd is kan het ook voorkomen dat de motorruimte onder de stuurbekrachtigingsolie zit. Als dit het geval is (en de oorzaak van je probleem zou zijn) heb je gewoon domme pech. Dit is iets waar de dealer niets aan kan doen. Pas als de lekkage aantoonbaar veroorzaakt is door de dealer (wat denk ik moeilijk wordt) kan je het probleem bij de dealer neerleggen en deze aansprakelijk stellen.

    Dit soort gevallen is altijd moeilijk. Wellicht is het een idee om er een andere dealer naar te laten kijken (second opinion). Als die het probleem wel op kan lossen en het blijkt veroorzaakt te zijn door de 1e dealer kan je je vermoedens wel hard maken. Dit kost je wel geld maar zo als het nu is heb je ook niets aan je auto.
     
  18. Michael,

    Ze hebben alleen de leiding vervangen, die was lek. Het probleem is inderdaad ontstaan, nadat zij deze leiding hebben vervangen. Het lijkt hier dus zeker voor de hand liggend dat er olie uit deze leiding heeft gelekt en hierdoor de storing is ontstaan.
    Stel dit inderdaad zo blijkt te zijn, zou de storing dan opgelost zijn op het moment dat de ABS pomp is vervangen? Ik weet dat ze bij Ford ook een draad hebben gesoldeerd bij de canbus???
     
  19. JW,

    De leiding was inderdaad gescheurd en er is inderdaad vloeistof gelekt op het moment dat ik de scheur heb geconstateerd. Wat zijn de consequenties als de olie heeft gelekt in de motorruimte?? Domme pech kan altijd, als het maar kan worden opgelost. Ik wil er best wat geld aan uitgeven, maar dan moet ik wel weten waar het zit en waarvoor ik betaal. Ford weet het niet en gaat maar op goed geluk aan de slag....
     
  20. Wat Michael hier dus aangaf is een consequentie.
    Misschien is het zelf onder de kap te checken of je olie ziet zitten of dat er nog sporen zitten (van een schoonmaakactie).
     

Deel Deze Pagina