1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

storing lampje motormanagement?

Discussie in 'Electronica' gestart door Cocus, 25 mei 2008.

  1. Mijn Focus 1.4 wagon (04-2003..) vertoont voor de zoveelste keer kuren. Teller/klok is al eens vervangen. Het lijkt wel of met heet weer dat lampje aanspringt en niet meer uitgaat. Twee weken geleden gereset bij de dealer; die zei dat het misschien iets met de katalysator was. Fout- melding uit dat gebied. Na resetten>lampje uit. Gisteren na 2 weken (weer een hete dag)>lampje aan. En de wagen rijdt verder goed. Ik voel of hoor geen bijzonderheden. Zal ik maar wachten tot het lampje gaat knipperen?? Of de pluspool accu telkens 10 min. eraf?.....Kan zo toch niet doorgaan?......Wie heeft 'de gouden tip' voor mij. Ik woon in omg. R'dam. Groet van Co.
     
  2. Weet je de foutcode die is uitgelezen?
    Als het de Kat is merk je daar inderdaad niets van (behalve het lampje dan :wink: )
     
  3. HoiCo,

    Lees even dit topic door. http://focusclub.nl/forum/viewtopic.php?t=5039
    Ik heb precies hetzelfde probleem.
    Toevallig is het lampje vandaag weer gaan branden.
    Ik ga morgen langs mijn eigen garage, want ik heb geen geloof meer in de dealer.
    Als ik eventueel meer weet, post ik het als ik het niet vergeet.

    Mijn tips voor je.
    Ga naar een niet dealer garage, waar ze uitkunnen lezen en geen moeite hebben hun handen vuil te maken. Vaak zijn dit vakmannen die weten hoe ze iets moeten repareren en niet meteen zeggen dat er iets vervangen moet worden.
     
  4. Het is toch juist zo dat ze bij de dealer de juiste apparatuur hebben. Daar kunnen ze de auto toch gewoon uitlezen met IDS? In mijn optiek is het beter om juist wel naar de dealer te gaan aangezien ze daar de exacte werking van onderdelen weten en/of kunnen achterhalen.

    Ben wel met je eens dat sommige dealers niet veel weten maar er zijn dealers bij die willen je ten alle tijde naar tevredenheid helpen.
     
  5. als dat echt het enige is, kun je je lampje eruit halen. Maar ik denk dat er meer aan de hand is. Inderdaad uitlezen. Of deze tellerbak is ook niet goed...
     
  6. @msport

    Ik ben met je eens dat de dealer de juiste apparaten heeft.
    Maar ik heb nu al enige tijd fordjes. (eerst een escort station, nu dan de focus station) en elke keer als ik naar een dealer ging als er iets was, werd er alleen gesproken over vervangen. Eigenlijk nooit over repareren. Kan nu geen voorbeeld noemen. Maar een dealer verdiend echt bakken met dit soort dingen. Terwijl een 'kleine' garage veel vaker eerst kijkt of iets gemaakt kan worden.

    Tevens heeft mijn garage ook aparatuur om auto's uit te lezen.
    Dus met alle respect voor de dealer (wil niet iedere dealer over dezelfde kam scheren) maar een dealer kijkt eerder naar zijn winstmarge, dan dat hij probeert iets te maken en minder winst te maken.
     
  7. Ben vanmorgen bij mijn eigen garage geweest. Daar is hij weer uitgelezen. De dealer had wel gelijk dat het met de cat te maken had. Maar wat mijn garage weer zag waar de dealer niet verder naar heeft gekeken (denk ik/ vrijwelzeker) is dat het de sensor die na de cat zit, die niet meer de juiste waardes registreert

    Volgende week een afspraak om deze te vervangen (de sensor) dat scheelt in elk geval meer dan de 560 voor een nieuwe cat die de dealer mij gelijk al in de maag wilde splitsen. Heb wel geen prijsopgaaf, maar meer kan het niet zijn, toch :oops:

    Mijn tip dus, ga even langs een garage die uitleest en verder kijkt dan de melding op het scherm van de uitleesapparatuur.
     
  8. Heb vanmorgen mijn ST170 opgehaald bij de dealer.
    En na ongeveer 75 km brandt het lampje bij mij ook.
    Heb een telefoontje gepleegd en wacht nu ff af.
    Focus ST170 01-2004
     
  9. Bij mij was het deze week de Lamba Sonde,
    maar dit is door middel van de foutcode te ontdekken.
     
  10. Update,
    De Computer gaf aan dat er een te lage spanning was geweest, en daarom maakt hij daar een foutcode van die wordt opgeslagen om later uit te kunnen lezen.
    Dus heeft de dealer de accu vervangen (was van 2004).
    Bij de bron beginnen was het commentaar, en daar kan ik me wel in vinden.
    Maar nu is het lampje weer aan, en hij rijdt echt super. Wordt vervolgd.
     
  11. Maar weer even terug en kijken wat de foutcode is (zelfde of een andere). Is ook leuk als je de foutcode even vraagt en hem hier plaatst, at zegt wat meer over het probleem.
     
  12. De foutcode ben ik vergeten te vragen.
    Maar de dealer zegt dat er een nieuwe Lambdasonde in moet.
    Gaat deze week gebeuren, ben blij dat ik garantie heb.
    Ik ben al vanaf 1985 bij deze dealer en nog nooit gezeik of iets anders gehad.
    Wordt vervolgd
     
  13. Ondertussen is de lambdasonde vervangen, zit er een nieuwe accu in, en is de airbagmodule vervangen, allemaal garantie.
    Maar nu is motomanagementlampje weer aan, motor loopt verder als een zonnetje.
    Heeft iemand al eens meegemaakt dat het met mijn pas geïnstalleerde 57i kit te maken kan hebben?
     
  14. Wij kunnen elkaar de hand schudden :wink:
    Heeft niks te maken met het openluchtfilter. Bij mij een jaar lang zorgeloos rond gereden, voordat het storingslampje begon te branden.
    En nu openluchtfilter der uit is, blijft het euvel...

    Bij mij is vermoedelijk de nieuwe geplaatste KAT gewoon niet goed en wordt wederom vervangen.
    (Hier kwamen ze achter aan de hand van de metingen welke de LamdaSensoren door gaven.)
     
  15. @sjansse: Kan op zich niet aan een 57i kit liggen. Als ie weer wordt uitgelezen, vraag dan welke foutcode het is. En een keer de data bekijken kan geen kwaad, zoals ze bij Hunter hebben gedaan. Dan zijn ze pas goed bezig.
     
  16. De auto gaat op 22-10-2008 naar de dealer.
    Ze willen 2 dagen tijd om het goed op te lossen.
    Ik krijg weer een leenauto mee, en ik zal de foutcode opvragen.

    Nieuws volgt
     
  17. Lampje is weer uit en niet meer aan geweest,
    Mailtje van Vadah aan mij:

    Beste heer Janssen,

    Het lijkt me toch het beste om de auto te brengen en eventueel kan
    deze gelijk uitgelezen worden om te controleren of er toch een foutmelding in het permanente geheugen is opgeslagen.
    We kunnen dan beoordelen of de auto hier moet blijven
    Indien er geen storing in het geheugen zit zal er doorgereden moeten worden tot het lampje weer aangaat.
    Indien U nog vragen heeft kunt U me even bellen.

    M.vr.groet,
    Wim v.d.Beuken
    Vadah autocenter Roermond.
     
  18. Morgen weer de auto ophalen.
    Uitlezen was resultaat foutcode P 1518
    Dit betekent de klep die de inlaatlucht via de korte weg of via de lange weg laat lopen, meer koppel of meer vermogen.

    Is reeds in orde gemaakt.

    Ben benieuwd hoelang die lamp nu uitblijft.
     
  19. Heb ik ook gehad, alleen ging hij bij mij een heel raar geluid maken.

    is een duur grapje! maar tis bij jou nog wel garantie natuurlijk. 8)
     
  20. Gelukkig wel ja, de dealer had het over 1200 euro.
     

Deel Deze Pagina