1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Storing code P3402 (Cylinder 1 Deactivation/Intake Valve Control Circuit Performance)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Mansie, 25 mei 2021.

  1. Beste Techneuten,

    Mijn broertje heeft sinds een paar maanden een MK4 2019 (+-30.000Km) 1.5 150PK.

    Na een paar dagen ging het motorstorings lampje branden, dat weekend was hij bij ons, dus gelijk even uitgelezen en gereset, de code was P3402 (Cylinder 1 Deactivation/Intake Valve Control Circuit Performance).
    Dit gelijk aan aan de verkopende partij gemeld (Toyota dealer).
    Code is helaas na een aantal dagen weer terug gekomen.
    Auto is daarna bij hun gebracht, en zij hebben alles wat met de cylinder deactivatie te maken heeft onder garantie vervangen.
    Kop is eraf geweest, bekabeling vervangen, solenoid vervangen, uitschakelbare nokkenas, volgens mij zelfs de kleppen.
    Maar helaas na een aantal dagen weer zelfde storing terug.
    Auto weer naar verkopende partij, olie/filter ververst, compressie meting (Cyl-1:9 bar (deze is uitschakelbaar), / Cyl-2:11bar / Cyl-3: 11.5bar). Ze hebben ook alles uitgelezen met geleend ford apparatuur, maar niets kunnen vinden.

    Ik weet dat het een zaak is voor de verkopende partij, maar het begint nu wel een beetje vervelend te worden dat er niets gevonden wordt.
    Zijn er hier (Ford) monteurs die deze storing vaker gezien bij deze motor.
    Kan er op internet ook helemaal niets van vinden.

    Alvast bedankt voor het meedenken.
     
  2. Voor zo'n nieuwe motor vind ik het verschil in compressie tussen de eerste en de andere twee cilinders wel groot.
     

Deel Deze Pagina