1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0i 16V 145pk Sterk oplopend verbruik op BC

Discussie in 'Performance' gestart door StefanA, 22 jan 2015.

  1. #1 StefanA, 22 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2015
    Op het moment dat ik de :focus2: heb opgehaald heb ik gelijk de tank volgegooid. De BC heb ik toen gereset en ik ben rustig naar huis getoerd met een verbruik van 7.2l/100km. Hier was ik heel tevreden mee, maar maar ik zie het verbruik nu omhoog vliegen.
    Elke keer dat ik de auto weer pak stijgt het verbruik aangegeven door de BC verder terwijl ik er rustig mee rij. Ondertussen staat deze zelfs op 9.4l/100km wat me behoorlijk hoog lijkt, ook als ik dit vergelijk op spitmonitor.de. Tijdens het rijden daalt het verbruik wel weer met 1 a 2 tienden.
    Ik ben nog bezig met de eerste tank dus heb het nog niet kunnen berekenen met verbruikte liters op de totale afstand.
    Is dit normaal of is het wel iets waar ik naar moet gaan kijken?
     
  2. Ligt heel erg sterk aan de stukken die je ermee rijdt. Als het veel stadswerk is is het heel normaal dat het verbruik naar deze waarden gaat. Met deze lage temperaturen kosten alle koude starts ook meer brandstof.
     
  3. Dit koude weer is inderdaad een drama voor het verbruik als de motor koud is, en dat blijft hij ook nog eens vrij lang nu. Als je dan ook nog in de stad rijd is het vrij netjes dat je onder de 10l/100km blijft ;)
     
  4. Als je een beetje een bikkel bent helpt het heel erg de eerste 10min de kachel op koud te zetten, dan is de motor veel sneller warm.:P
     
  5. Bedankt voor de snelle reacties. Ik rij nu niet veel in de stad, het is ongeveer 20 km aan 80 wegen enkele reis naar mijn werk.
    Ik zal het nog wel eens rustig aankijken dan en hopen dat het beter wordt als het straks weer warmer wordt en anders maar als een bikkel in de kou zitten ;).
    Het vreemde vind ik vooral dat ik hem nu parkeer met 9.2l/100km en ik verwacht als ik hem straks weer start dat hij nog weer hoger aan zal geven, zoals tot nu toe elke keer gebeurt.
     
  6. #6 Redwagon, 22 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2015
    Is die gereset bij het aftanken ? Dan schommelt het verbruik behoorlijk, als het goed is wordt het steeds stabieler. Gemiddeld reed ik met mijn 2.0 gezien over 85.000 kilometer 7,8l/100km.

    Starten en koud lopen kost veel brandstof. Maar een 2.0 kopen voor de zuinigheid was misschien niet een hele goede keuze.
     
  7. Tja, verbruik is afhankelijk van veel factoren, moeilijk om te zeggen of dat goed of slecht is. Ik zou gewoon eens lekker rijden met de focus en over een paar tankbeurten is kijken of het abnormaal is. Een 2.0 duikt in de winter eerder onder de 8.5l/100km dan er boven bij een beetje gecombineerd gebruik is mijn ervaring.
     
  8. Gewoon lekker rijden en na 4x tanken is gaan evalueren, ervan uitgaande dat de auto wel gewoon al het onderhoud op tijd heeft gehad?
     
  9. #9 Focus Migi, 22 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2015
    Bij mij precies hetzelfde , maar dat komt omdat ik korte afstanden rijd en de temperatuur nu wat kouder is , ik accepteer het gewoon omdat ik zelf voor een 2.0 motor heb gekozen ;)

    Gemiddeld verbruik ligt nu tussen de 1op 9 en 1 op 10 soms 11 , lange afstanden gemiddeld tussen de 1op 12,5 en 1 op 14 (1 op 12,5 naar Oostenrijk destijds , lange afstand en vol bepakt en lage temperatuur)
     
  10. Ik ben weer gerust gesteld :D. Heb de auto ook niet gekocht met de verwachting 1 op 16 te halen. Dan had ik het maar bij een 107 moeten houden:P. Ik vond het verloop tot nu toe nogal vreemd maar ga nu gewoon lekker rijden en ik zie het wel over langere tijd.
     
  11. Vanaf het moment van resetten begin je op 0. Hoe meer kilometers je rijd hoe dichter bij het werkelijke gemiddeld verbruik komt
     
  12. Ach gelukkig is de brandstof nu niet hemelschreiend duur :-)
     
  13. Precies volgooien die bak, en blijven rijden...en rijden...en rijden!
    Mijn 2.0 (wagon) doet in de winter 8.0 op 100 k, in de zomer 7.6 op 100k...
    Alleszins netjes vind ik?!
    Maarre...inderdaad: meten is weten, houdt ook je verreden km's bij, en de liters die je er in gooit, en dat een tijdje...niet na slechts 1 tank zorgen maken:D
     
  14. Afgelopen weekend voor de eerste keer getankt na het ophalen van de auto. Het verbruik is uitgekomen op een 1 op 11.3, precies gelijk met wat de BC aangaf (8.8/100) dus die werkt iig goed!
     
  15. 2.0 heeft ook weer lagere toeren op de snelweg... cruise erop...
     
  16. mijn 2.0 verbruikt in de stad 10.0/ 100 km
    en met de snelweg 8.8 / 100 km
    hoe komen jullie zo laag??:)
     
  17. Airco uit, scheelt een berg , blowers uit scheelt ook. Heb gisteren toevallig is gekeken bij mijzelf. Ik reed 50 km/u en met airco en blowers vol aan scheelde het 2 liter op de 100 km dus best wel veel.
     
  18. Wat is het toerental stationair? Bij mij ca 700 tpm.
    Op snelweg ca 7.6L/100km.
     
  19. bij mij ook rond de 700 toeren.
    ik kijk eigenlijk nooit wat het verbruik is op de snelweg.
    Zal er eens op letten.
     

Deel Deze Pagina