1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Startproblemen eens in de 2 dagen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door RitchieRich, 25 sep 2007.

  1. Hoi mensen,

    Na een hoop gekl**t met mn Focus is er uiteindelijk een 'nieuwe' brandstofpomp in gezet. (de oude was lek)

    Nu heb ik 1 keer in de 2 dagen ofzo, dat de auto niet wil starten.
    Ik moet dan echt 2 minuten ofzo het contact opgedraaid houden voordat ie eindelijk een keertje aanslaat. En dat gaat dan gepaard met veel rook.

    Verder rijdt ie prima en afgezien van de startproblemen is het ene perfecte auto.

    De garage zegt dat waarschijnlijk de brandstof toevoer te hoog is en dat ze deze gaan (laten) afstellen... Kan dit kloppen? Gata dit niet via de boordcomputer? Kan dit er voor zorgen dat ik 1 keer in de zoveel tijd een startprobleem heb?

    Ze hebben namelijk eerder (VOORdat de pomp vervangen is) de brandstoftoevoer aangepast.

    Hoor graag jullie mening.

    Gr,
    Richard

    Betreft een Focus 1.8 TDDI
     
  2. Wordt er geen lucht aangezogen voor je pomp? Zodat je extra lang moet starten om weer diesel vanuit je tank in je pomp te krijgen?
     
  3. Zou zomaar kunnen.
    Vooropgesteld; ik rij met de auto en ben verder een leek :-)

    Ik heb zojuist (uurtje geleden) ook een startprobleem gehad..
    (dus gebeurt vaker dan eens in de 2 dagen)
    Merkte ook op dat ik vermogensverlies had (ging niet harder dan 140)

    Ff gestopt bij de pomp, contact uit, opnieuw gestart (zonder problemen) en viola; vol vermogen..
    Rijmt dat alllemaal met lucht aangezogen worden voor de pomp?

    Bedankt voor je reactie..

    Gr,
    Richard
     
  4. Zoveel weet ik er ook niet van. Het klonk alleen bekend, omdat ik bij de Escort namelijk een brandstofpomp had met een lekkend membraam, waardoor er lucht werd aangezogen, met bijkomende startproblemen. Toen het optrad kon ik na veel en langdurig starten/uitvallen/starten (gelukkig was mijn accu tiptop) hem lang genoeg aan de praat houden om naar de garage te kunnen rijden.
     
  5. Jammer.
    Wellicht dat iemand anders iets weet; thanks voor je info in ieder geval!

    Gr,
    Richard
     
  6. wordt nog 'leuker'
    Ik heb gemerkt dat het alleen is als ik de auto zo'n 1,5 tot 2 uurtjes niet heb gebruikt.
    Indien ie korter of langer stilstaat is er geen probleem.

    Iemand een idee?
     
  7. he hallo ik heb precies hetzelfde probleem af en toe wil die van mij ook niet starten ik heb een knopje onder het dashbord zitten waarmee ik handmatig kan voorgloeien hou ik een 30 sec in en dan komt ie moeilijk op gang met stoten en veel rook daarna moet ik hem nog keer aan en uit zetten want heb totaal geen vermogen. bij mij zeiden ze dat het een gloeiprobleem is maar als ik dit zo hoor begin in wel beetje te twijvelen.

    groeten gert-jan.
     
  8. Hee Gert Jan,

    Gisteren teruggehad van de garage waar ik hem gekocht had.
    Daar zeiden ze dat de zojuist geplaatste dieselpomp een 'tandje ernaast zat' (geen idee wat dat betekent :-) )
    Het zou ook iets te maken hebben gehad met de injectie die 'off' stond ofzo..
    Sorry dat ik niet het complete verhaal meer weet , maar wellicht heb je hier wat aan...

    Moet trouwens ook nog maar zien of die van mij nu ok is :oops:

    Gr,
    Richard
     

  9. Dit betekent dat je pomp niet helemaal op tijd stond.Distributieriem hebben ze er af gehaald en de nieuwe pomp er op gezet...Hierbij is de nieuwe brandstofpomp 1 nokje van de tandwiel versprongen..Dit kan slecht starten veroorzaken maar hoeft niet.Is het probleem nu over dan?kan ook wezen dat hij bij een leiding valse lucht wegtrekt..

    gr,

    FoCuS_1600
     
  10. Zoals hetnu gaat, gaat het goed.
    Tot nu toe geen problemen meer gelukkig!!

    Wat bedoel je trouwens met valse lucht? is dat zelf te checken (mocht het probleem terugkomen) ?
     
  11. Het kan dat hij ergens bij een leiding valse lucht wegzuigt...of bij de brandstoffilter,of dat er een leiding lichtelijk lekt....Het kan opzich van alles wezen...Het beste is als het nog niet over is gewoon de auto weer naar de garage brengen.zij hebben de pomp vv en moeten het dan ook maar weer goed oplossen.

    succes ermee.
     

Deel Deze Pagina