Start-stop?

Discussion in 'Electronica' started by Miquel, May 3, 2016.

  1. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik vermoed dat de mijne ook enkele maanden heeft stil gestaan: van ongeveer eind januari tot pak 'm beet half april. De overige voorwaarden zijn mij bekend. Ik rijd 63 km woon/werk enkel, eerst een stuk 30, dan 50, door naar 80-100 en dan naar 130 om vervolgens terug te gaan naar 70 en 50. Op de terugweg dus omgekeerd. Lijkt mij een mooi ritje waar de motor zich goed bij zou moeten voelen. Ben zéker géén strepentrekker! Verbruik ligt rond de 7.1 op de 100 bij de eerste 3 tanks benzine. Wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft weet ik niet, maar aangezien er voor nieuwe remblokken gemonteerd zijn (39000 km :shock:) heb ik een vermoeden...
     
  2. mijn start/stop systeem (3.1 2011) werkt meestal prima. Wel valt me op dat als hij niet werkt, dat gepaard gaat met een start-stop-knop-geellampje wat je dus niet weg kunt drukken. Vroeg me af of dat ook het gedrag is wat anderen ervaren, hoor ik helaas maar weinigen over. Die gedraging komt vooral voor als het starten net een paar slagjes meer dan normaal neemt.
     
  3. Bij mij brand het lampje in het knopje van het start/stop systeem in zijn geheel niet. Ik krijg dus geen lampje dat vanzelf gaat branden. Alleen als ik het systeem "uitschakel" (wat valt er uit te schakelen als het niet werkt??) brandt er een geel lampje in de schakelaar.
     
  4. Het lampje in de schakelaar is alleen een indicatie dat het systeem niet actief is. Dit lampje brand alleen als je het systeem handmatig uitschakelt of het systeem vanwege een storing niet actief is.

    Wanneer het Start/Stop systeem de motor uitschakelt gaat er in de teller een groen symbool branden.
     
  5. Zo.......

    [​IMG]
    En toen was 'ie he-le-maal dood. ANWB erbij. Staat nu bij de dealer voor "nader onderzoek".... Wegenwacht concludeerde een kapotte accu: nog 10,6V en een interne temperatuur van ruim 37°C. En dat is veul te veul, aldus de Wegenwacht.
    Nu afwachten wat er morgen uit komt. Ik laat het hier weten.
     
  6. start/stop werkt alleen als je binnentemperatuur op 15 graden min staat ,,,,,
     
  7. Ik moet zeggen dat hij het bij mij ook bijna altij wel doet! (Focus 3.1 2013)
    Zelfs al na paar 100 meter als ik vanuit het werk ga en bij de stoplichten moet wachten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
     
  8. Dit hadden wij ook met onze fase 2 van nog geen jaar oud. ik denk dat deze accusoort slecht tegen langdurige stilstand (en dat dus de spanning teveel inzakt) kan.
     
  9. Heb het zelfde gehad toen ik onze mk3.1 kocht, waarschijnlijk ook te lang stil gestaan en gestart met powerpack, merkte het in de winter dat de diesel moeilijk wakker werd en bij de temp dat het wel zou moeten werken het niet deed. Ook zaten er op de polen wat wittige poeder en leek het alsof de accu had overgekookt. Garage heeft keurig alles schoongemaakt en nieuwe accu geplaatst (varta) en rijd weer als een zonnetje :)
     
  10. Zo,

    Ik heb 'm weer terug. Alles doet het. Idd. de acuu (duh).

    Start-stop werkt prima zelfs onder de volgende omstandigheden:

    6 km gereden na plaatsing.
    Buitentemperatuur: 26 graden
    Climatecontrol aan; ingesteld op 20,5 graden.

    Tijdens stilstand kwam de stop keurig in.

    Tuffen maar weer. :D
     
  11. Ik heb bij mijn :focus3: uit 2013 helemaal geen last van. Echt extreem sporadisch dat die even niet wil of dat die na enkele seconden toch de motor uit zet, maar verder helemaal geen last van.

    Ik rij dan wel ongeveer 80 tot 90 kilometer snelweg per dag en zo'n 10 kilometer stad.
     
  12. Bij mij werkt het start stop systeem altijd. Rijd ook veel. Echter zou ik dit graag anders zien. Want om nu steeds het knopje in te drukken is ook niet alles

    Verstuurd vanaf mijn S50 met Tapatalk
     
  13. Auto in versnelling laten staan bij stoplicht is voldoende om stopsysteem te stoppen.
     
  14. En als je dat niet wil is het Start/Stop systeem ook uit te schakelen in de Centrale Configuratie van de auto.
     
  15. Ik ben ook niet zo van de start stop systeem....,lijkt met slecht voor de turbo steeds dat uizetten.
     
  16. jammer dat je start stop niet eenvoudig in de voertuiginstellingen kunt uitzetten.
     
  17. Precies ..., nu moet je elke keer de knop indrukken als je de auto voor het eerst start.
     
  18. Allemaal omdat hij anders te makkelijk niet meer aan de milieunormen voldoet.
     
  19. dit gelezen Heren?


     
  20. Mooi dat dit mogelijk is. Is zeker het overwegen waard.

    Verstuurd vanaf mijn S50 met Tapatalk
     

Share This Page