2.0i 16V 145pk start probleem rally edition

Discussie in 'Performance' gestart door Tim..., 20 jun 2012.

  1. Hallo.

    Ik heb sinds een tijdje af en toe start startproblemen. Hij slaat dan als het ware gewoon niet aan, doe ik het contact weer helemaal uit en dan weer aan doet ie het soms wel en soms niet.

    De dealer gaf me de tip om even te wachten als je het contact aan heb gezet, zodat alle computertjes waren opgestart. Maar ook dit maakt geen verschil, ook starten met airco aan of uit maakt geen verschil. ik dacht zelf namelijk dat het daaraan kon liggen.

    Het rare is dat die het maar af en toe doet.
    iemand enig idee??

    alvast bedakt
    gr tim
     
  2. Heb dat ook soms, moet dan perse wat gas geven voordat hij aanslaat....
     
  3. ik heb het ook gehad en bijmij was het de startmotor die kapot wat. moest de sleutel soms wel 3 a 4 helemaal ronddraaien voor dat die wou starten.

    wat voor geluid maakt die als je probeert te starten?
     
  4. Ik had dat eerst ook. Ik heb op een gegeven moment het gasklephuis schoongemaakt en toen was het over! Misschien heeft het ook te maken gehad met het loskoppelen van de accu (min-pool), maar dat weet ik niet zeker. Het schoonmaken van het gasklephuis is nooit verkeerd en ik vond de auto zelfs wat beter lopen (nu met het 60mm gasklephuis helemaal..).

    Hier staat een uitstekende how-to en meer info: KLIK. Het schoonmaken heb ik gedaan met caburateurreiniger, doekjes en een oude tandenborstel.
     
  5. ja binnekort toch die 60mm erop ook. (wanneer? licht aan jou Denz;))
    nu 86000km erop zitten, misschien wel vuil idd
     
  6. okee de 60mm bevalt dus goed?:)
    van t weekend ga ik het eens proberen schoon te maken idd! verder loopt die
    soms ook niet mooi stationair. hij schommeld dan tussen de 800 en 1000 toeren, is dat hier ook bekend?
     
  7. Ja, daar heb ik soms ook last van, heel soms eigenlijk. Dan lijkt het net alsof de motor niet lekker loopt. Contact af, opnieuw starten en het is weer weg.
     
  8. Had ik ook weleens. Beetje gas bij 2e poging en dan geen probleem.
    Lijkt echt wel een beetje aan de motor te liggen.

    Had het trouwens eerder bij een warme als koude motor.
     
  9. ik heb het ook bij een warme motor, koude motor start eigenlijk altijd in 1 keer
     
  10. inderdaad gasklep keer goed reinigen
    van mij liep in het begin ook niet lekker
    gasklep gereinigd en daarna stationaair 1100-1200 in het begin
    na 1000km zakte hij gewoon naar 700rpm nu met 60mm gasklep loopt iets rustiger
    en ook hier gelde toerental in het begin 800 maar nu zakt hij naar 700
    echter mijn gevoel heeft liever 750-800 ivm dan lekkerder en rustiger stationaair draait

    heb tevens ooit een keer iets opgevangen van een software update maar ben er nog niet achter
    welke bij mij in zit
    welke de laatste versie is (cq datum)
    wat het kost om up te daten
    en of de motor koud hiervoor moet zijn (dit is bij de benzine van peugeot wel die moet onder de 30graden zijn om dan stationaair te laten draaien tot warm is)
     
  11. Omdat het niet duidelijk is wat een motor software update kost, heb ik even bij mijn dealer nagevraagd. Controle kost niets en de update zelf 50,00 Euro.

    Heb meteen een afspraak gemaakt voor de gratis zomercheck en de software check.
     
  12. Er is idd een software update voor het starten. Dit is er bij mij ook opgezet toen ik voor startproblemen naar de dealer ging.
    Wat er anders aan is? Geen idee.
     
  13. okeee super bedankt voor de info, top:thumbs:
    ik ga van de week ff langs de dealer:)
     
  14. 60mm gasklephuis zorgt niet voor het beter starten, wel voor het stabieler
    stationair lopen.
    Ik zal ook eens vragen wat een update kost bij de dealer, zou het opzich ook
    wel willen;)
     
  15. als dit gedaan is zou je kunnen zeggen van welke datum de software laatst is geupdate
    wie weet kan ik en andere hierop uit halen of deze aanwezig is of niet
     
  16. Als zij mij gegevens over de update geven, dan laat ik het hier weten.
     
  17. @DexterXL: Het 60mm gasklephuis heeft daar inderdaad niets mee van doen. En naar mijn mening ook niet met het stationair lopen. Wat dat betreft is er bij mij niks veranderd. Hij is er niet beter of stabieler stationair door gaan lopen. Was daarvoor (bij mij) ook prima.

    Zoals eerder gezegd heeft het reinigen van het gasklephuis wel degelijk geholpen tegen het probleem. ik heb er sindsdien geen last meer van. Ook na montage van het 60mm gasklephuis heb ik geen startproblemen gehad.
     
  18. enige voordeel dat 60mm gasklep heeft op het stationaair toerental dat de klep tandje dichter kan gezet worden ivm dan de zelfde hoeveelheid lucht binnen komt
    groot voordeel is het niet
    maar kan net iets betekenen
    mijn gereinigde 58mm klep of de 60mm klep bleek toch een verschil in te zitten
    de 60mm klep liep hij hierdoor iets rustiger
     
  19. ...je bedoeld zeker je 55mm gasklephuis tov de 60mm???;)

    Bij mij was het gasklephuis ook volledig gereinigd, echter had deze al 160.000km
    achter zijn kiezen, misschien dat dat het verschil is???
    Ik ben er iig heel blij mee en overweeg nog steeds een tuningsbeurt.....
     
  20. inderdaad 55 moest het zijn
    de mijne zat er al ongeveer 145.000 op toen ik hem reinigde
    ik denk dat de klep langer dan 10.000km op zit
    dus tussen de 145 en 150.000km is hij erop gegaan
     

Deel Deze Pagina