ST170 van Peter-ST

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door gerardTDCI, 5 jul 2016.

  1. Je durft het wel aan, Gerard.... Ik had persoonlijk even een bus of iets dergelijks ervoor gezet...

    Maar gelukkig is het goed gegaan..

    Jammer van de extra problemen met de st.
     
  2. is een kwestie van je verstand gebruiken denk ik dan Jarno.
    gewoon rustig aan en niet te hard rijden en remmen.
    ik ben een aantal jaren vrachtwagenchauffeur geweest op een tankwagen met 1 compartiment die iedere keer voor 2/3 vol geladen werd, dat is pas een uitdaging om op gang te komen en te stoppen :D

    en voor de ST gewoon weer effe doorsparen voor de volgende grote update (spuitwerk)
     
  3. Mooie wagen zo! Echt hele fijne autos zijn dit!
     
  4. jammer van de extra omkosten, maar dat gaat vast goed komen ;) Dubbelmassa ook gelijk vervangen?
     
  5. Weten jullie al welke koppeling en vliegwiel jullie gaan gebruiken?
     
  6. #46 antig01, 28 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2016
    :ford:

    Om de kosten te drukken laten ze, indien het niet defect is, het vliegwiel zitten.
     
  7. Mooi kak van de problemen :nocheer:

    En met gezond verstand kun je er dat wel verplaatsen hoor, de focus 2 1.6i van mijn ouders heeft heel wat auto's vervoerd al :schater:
     
  8. Welke koppeling komt erin dan?
     
  9. Denk orgineel ford/luk aangezien anton met een ford logo reageerde :P
     
  10. Dat staat er toch? Een ford koppeling
     
  11. Is ondanks de steenslag toch weer netjes geworden :cheer:, nieuwe kentekenplaat plus houder staat hem goed, jammer van de vele kosten op deze korte termijn maar straks kan die weer heerlijk rijden en dan komt de rest vanzelf tzt :thumbs:
     
  12. [​IMG]
    [​IMG]

    Imrc open gemaakt en de contact strip schoongemaakt.
     
  13. Even voor een leek: wat is het en wat moet het doen en waarom deed het dat niet?
     
  14. Sorry Anton.
    Ik keek even over het Ford logo heen.

    Tjah ik kan me voorstellen dat het vliegwiel erbij vervangen al gauw te duur word gezien de prijzen die fors hanteert.

    Ik heb zelf een paar jaar geleden de koppeling wn vliegwiel vervangen en viel steil achterover van die prijs die ik kwijt zou zijn bij Ford.

    Heb vervolgens eccact dezelfde onderdelen uit amerika gehaald voor minder als de helft van het geld.
     
  15. Dit kastje bedient via een kabel het variabele inlaat spruitstuk. Deze kent 2 standen, een korte inlaat en een lange inlaat. Het elektromotortje bedient de tandwieltjes, die vervolgens aan de kabel trekken.

    Op het moment dat er aan de kabel getrokken wordt, wordt ook de contact strip geactiveerd, echter tussen de 2 contactpunten wil wel eens corrosie ontstaan. Vandaar ook het schuurpapier ertussen op de foto.
     
  16. Dat kan gebeuren [emoji1]
    Klopt, vooral het vliegwiel is erg duur.
    Echter deze auto rijdt nu niet meer, dus wachten op spullen uit Amerika is niet echt een optie.
     
  17. Mijn auto reed ook niet meer.
    Maargoed ik ga er idd maar vanuit dat er een goede reden is om het dubbele te betalen.

    Btw dat spul wat ik uit amerika had besteld was er vrij snel.
     
  18. Ik denk dat mijn prijs van de koppeling in de buurt zit van de Amerikaanse delen.
     
  19. Gisteren de bak gedeeltelijk losgehaald, helaas was de dop van de wielsloten niet beschikbaar dus helemaal eraf gaat niet. Wel nog even verder gegaan met het verversen van het koelsysteem. Dit zal nog een aantal keer gespoeld moeten worden, want dit is extreem smerig. Had 5 jaar geleden al ververst moeten worden eigenlijk.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Verder de bedrading van de achterklep vervangen. Dit was lek en de beunhaas die dit zo aangesloten heeft moeten ze ook afschieten.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. :oops: nogmaals sorry Anton :weird:
    ziet er best wel smerig uit :shock:
     

Deel Deze Pagina