2.0i 16V 145pk ST150 spruitstuk op Focus II 2.0?

Discussie in 'Performance' gestart door McGyver, 6 sep 2011.

  1. #1 McGyver, 6 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2011
    Op Ebay kwam ik ook dit ST150 spruitstuk tegen.
    Past dat ook op een Focus II 2.0? Dit is ook een Duratec HE blok.
     
  2. Ja dat past het motorblok van de st150 en de rally edition zijn precies het zelfde
     
  3. Levert zo'n spruitstuk nu echt een vermogenswinst van 10pk op?
     
  4. Dat het op de motor past wil niet zeggen dat het ook op het uitlaatsysteem past van de Focus 2. Waarschijnlijk is de vorm van het uitlaatsysteem van een Fiesta ST anders als dat van een Focus 2.

    Dat alleen een ander uitlaatspruitstuk 10 pk extra opleverd lijkt mij sterk. Het lijkt mij eerder dat het extra vermogen wordt gerealiseerd door een combinatie van een verbeterde luchttoevoer (luchtfilter/filterhuis/inlaatspruitstuk) een aangepast uitlaatsysteem en andere software.
     
  5. extra vermogen zul je wel ondervinden
    door 4-2-1 uitlaatspruitstuk zal de luchtstroom verbeteren en minder last hebben in de uitlaat een 4-1 spruitstuk heeft meer last van onderlinge cilinders

    maar het kan ook deel software zijn

    wat ik weet is dat een 4-2-1spruitstuk met cat-back uitlaat 15pk extra geeft op een 130pk zetec 2.0
    dit wordt verkregen door de complete uitlaat te vervangen door 1 die iets dikker is en grotere openingen in de catalisator
    minder weerstand meer vermogen
     
  6. Inderdaad zoals JW zegt, de winst t.o.v. de Fiesta ST zit hem niet alleen in het spruitstuk, ook de luchtinlaat is anders en de software. Ik heb nu een Rallye edition en ik had hiervoor een Fiesta ST en ik kan je zeggen dat het karakter van de Focus veel fijner is dan die van de Fiesta ST. Natuurlijk is het motorkarakter van de Fiesta ST wel leuk, maar je wordt het gauw zat als het je daily drive is vooral als je in de file terecht komt. De focus is dan veel soepeler.
     
  7. Opzoek naar meer vermogen roelard ?

    Waarom kijk je niet naar een 60 mm gasklephuis of laat je m niet chippen , lijkt me dat je dan beter af bent kwa vermogenswinst
     
  8. Mooi spruitstuk:rock:

    Niet alleen een spruitstuk levert meer pk.. zou idd icm de rest van het uitlaatsysteem en de luchtinlaat pas meer vermogen geven..
     
  9. Eerst zien dan geloven, 15pk met spruitstuk en catback. Haal je nooit es een keer. Heb je ook een decat bij nodig of een racekat. En dan nog is 15pk veel.

    Daarbij zijn 4-1 spruitstukken meer geschikt voor topvermogen (dus veel toeren draaien) en 4-2-1 meer voor koppel over het hele toerenbereik. Denk dat beide spruitstukken een vooruitgang zijn tov origineel, dus ook al heeft een 4-1 meer last van onderlinge cilinders???? dan zal het alsnog wel beter werken.

    Voorbeeld: ST170 + uitlaat+luchtinlaat+chip wordt ongeveer 200pk.
    Voorbeeld 2: Fiesta ST150 +mountune uitlaatsysteem (volledig systeem)+luchtinlaat+software is maar 15pk winst. Denk dat alleen een spruitstuk je geen 10pk gaat opleveren.
     
  10. Een beetje extra vermogen is altijd meegenomen!
    En als dan de prijs van dit sluitstuk ziet, zijn dat goedkope extra Pk's.

    Een 60mm gasklephuis is ook nog een wens. Hiervoor kijk ik meerdere keren per week op de Engelse en Duitse eBay. Hij staat er nieuw wel tussen, maar €300 gaat me toch echt te ver. Dus ben ik Zoek naar een gebruikte drosselklappe/throttel body van een 2.3 Duratec Galaxy of S-max.
     
  11. Kijk eens op fordclub.be , daar staat er regelmatig 1 op
     
  12. yep, de mijne komt ook uit België, maar dan via het fiesta forum nl, ik vind dat
    ik er een mooie prijs voor heb betaald....;)
     
  13. Als je bij een Fiesta of Focus het standaard spruitstuk vervangt voor een 4-2-1 of 4-1 RVS exemplaar, waar laat je dan de sensoren die standaard in dat stuk uitlaat zitten?
     
  14. Je kan ook kijken bij motor onderdelen van mazda.
    Want in de mazda 6 van 2004 tot 2007 ligt ook een duratec 2.0 en 2.3 liter
    Het enige wat anders is is dat mazda een ketting heeft ipv een distributie riem de rest van de motorblokken is het zelfde als in de focus.
     
  15. Heeft de focus een riem dan ? Mijn fiesta heeft toch een ketting
     
  16. Mijn 2.0 heeft ook een ketting.
    [​IMG]
     
  17. #18 Sir Killalot, 1 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2011
    O ik dacht dat er een riem op lag
    Weer wat geleerd.:mrgreen:
    Dan zijn de blokken het zelfde.
    Ik kwam vande week een site tegen over de duratec motoren daar stond dat het spruitstuk van de 2.3 liter ook op een 2.0 past weet iemand of dit klopt?
     
  18. Die zijn ook nog vrij prijzig!
    www.ebay.de/90318796451
    www.ebay.de/390357601702
     
  19. In het nieuwe spruitstuk, alleen degene na je kat moet soms wat verlengd worden (de kabel). Omdat het spruitstuk vaak langer is schuift alles wat op.
    En in het geval van een d-cat moet de laatste lambda overbrugd worden of software matig worden uitgeschakeld.
     

Deel Deze Pagina