ST chiptuning ervaring

Discussion in 'Performance' started by Rogier, Dec 6, 2007.

  1. In principe gaat het verbruik een klein beetje omlaag, maar zodra je gebruik gaat maken van dat extra vermogen is het logisch dat ie ook meer verbruikt. het heeft mij rond de 500euro gekost. Dreamscience is wellicht beter.
     
  2. Correctie, DreamScience is beter. Chipmeister software is een ordinaire kopie van de 1e SuperChips tune. Dreamscience heeft echt toegang tot de ECU en kan daardoor meer parameters aanpassen. De DreamScience tune is mede ontwikkeld door SCT, de tuner op het gebied van Ford Mustang tuning in de USA en Ron Phillips, de hoofdtechneut van Ford Mustang USA.
     
  3. Om die tussensprints eerlijk te laten verlopen zou je met de benzine versie natuurlijk wel een versnelling lager moeten schakelen ...

    Neem nu de tussensprint van 50 - 80 km/u

    Zet daar de ST in zijn 2de ipv 3de en je gaat een heel ander resultaat hebben...
    Dan gaat de ST in het gebied komen waar hij krachtigst is, terwijl een leuke diesel dit in zijn 3de gaat hebben bij deze snelheid...

    Ikzelf rij een Astra GTC 150pk 1.9cdti gechipt naar 196 en 420nm koppel
    Onmenselijk veel trekkracht in de lagere toeren, maar het plezier van de hogere toeren ontbreekt :)

    Daarom dak ne Focus ST wil hehe
     
  4. Superchips is van huisuit een Ford tuner. Zij waren ook degene die als eerste de Ford EEC wisten te kraken. Ook Superchips heeft volledige toegang tot de ECU software, het enige verschil is dat Superchips deze gegevens niet beschikbaar maakt voor de gebruiker en met de Dreamscience kun je wel nog wat input veranderen. Superchips heeft ook een hogere veiligheidsmarge ingebouwd.
    Superchips is bewezen kwaliteit. Dreamscience is net op de markt en zal zich op termijn moeten bewijzen.

    Ik zeg dus niet dat Dreamscience niet goed is maar houd dit wel in je achterhoofd aub. Ik volg de bevindingen op de voet. Vooral de service lijkt op dit moment erg goed te zijn.

    Met Dreamscience kan je bijvoorbeeld Boost en AFR zelf veranderen. Met de verkeerde instelling kan dit schade aan je motor veroorzaken. Een te lage AFR levert pk's op maar geeft op hogere toeren een te arm mengsel.
     
  5. haha maar ja ik rijd er doordeweeks niet in , mijn vriendin heeft niet altijd een zware voet en ik wel dus vandaar...... :roll:

    ikzal mij eens gaan verdiepen in DreamScience en waar ze dat doen,
    ik bedoel in welke stad

    Edit Ruud_ST: overtollige quote's verwijderd
     
  6. Gewoon kopen op het goedkoopste adres, al is het Engeland. Daar is nu een kerstactie aan de gang. Het installeren doe je gewoon met een afstandsbediening met kabeltje eraan. 10 minuten werkt. Je hoeft er zeker geen wizzkit voor te zijn.

    Edit Ruud_ST: overtollige quote's verwijderd
     
  7. st tuning?

    was de st tuning gedaan door chipmeister uit amersfoort? dus chipmeister nederland? zo ja , vreemd dat ik dan geen chiptuning voor een st op hun site kan vinden?

    iemand die toevallig ervaring heeft met chiptuningexperience.nl ? staat ook een st tuning mogelijkheid op
     
  8. op mijn werk hebben we een focus ST ingerolen.. deze is ook gechipped en heb deze auto zaterdag meegehad, maar is echt niet normaal..

    persoonlijk vond ik de normale ST al enorm snel, maar dit is gewoon ASOCIAAL!!! vanaf 1500 TPM tot 6500 TPM een kanon!!!

    heb er ook echt van genoten... jammer genoeg heb ik het geld er niet voor om zo'n auto dagelijks te rijden!!

    martijn
     
  9. Ik heb er Bluefin inzitten.
    Hij is merkbaar sneller, maar...
    Bluefin doet precies dat waar ik bang voor was met een standaardprogje in zo'n handset.
    Mijn eerdere VAG ervaringen met Jeroen Dik waren super en hij chipt op maat.
    Nu dus dat standaardprogje uit die handset van Bluefin erop.
    Vanaf pakweg 3000tpm hakt de turbo er nog eens in.
    Ik ben veel meer voor de lineare opbouw van het vermogen.
    Zoals JD dat dus bij mijn VAG auto's erin tunede.
    Nu is de ST min of meer een aan/uit schakelaar geworden.
    Ik heb mede gekozen voor BF omdat dat tijdens beurten eraf te halen is, dit ivm garantie.
    Toch zou ik het liefst iets anders hebben...
    Als ik hem inruil haal ik het eraf.
    Hij is echt wel fors sneller tussenin lijkt het, maar op top merk ik niet zo veel.
    Hij liep al een streep harder dan 250.
     
  10. Klopt precies wat je zegt. Helaas hebben we in Nederland geewn goede live tuners voor Ford motoren. Daarvoor moet je echt in UK zijn. Misschien dat het in de komende tijd wat beter gaat met de ST modellen. Tenslotte is het van oorsprong een Volvo blok, maar volgens mij wel met Ford software.
    De topsnelheid heb ik al eens eerder in een post gemeld dat dat niet veel zal brengen.

    Aangezein jij de auto (op redelijk korte) termnijn in zou willen ruilen had je misschien beter geen Bluefin maar Dreamscience kunnen nemen. De Bluefin is nu nagenoeg onbruikbaar op andere ST modellen. Met DS had je hem nog door kunnen verkopen.

    Als je quasi onnozel je BF naar Superchips terug stuurt voor een reset dan heb je redelijke kans dat je hem gratis gereset terugkrijgt. In UK is die ervaring echter geheel anders.

    En een waarschuwing nog..... je hebt waarschijnlijk nog niet de nieuwe Ford map erop zitten. Laat dit ook NIET doen. De Bluefin herkent de ST dan niet meer.
     
  11. Ik heb al een geresette Bleufin erin zitten (ex-Huigie).
    De 1e reset wilde bij mij er niet op, wellicht heb ik die nieuwe map er al in zitten.
    Na contact met UK kreeg ik er nieuwe software in (via de PC) en die ging wel.

    En wat het bruikbare betreft; dat maakt me niet zoveel uit.
    Het is een investering die je toch gelijk weer afschrijft.
    En deze heb ik redelijk wat goedkoper verkregen dan een nieuwe.
    Als deze gereset wordt past hij, neem ik aan, nog wel op de Focus ST tot nu toe.
    En anders kan hij zo de "scrapbak" in :wink:
    Of, als ik hem in mocht ruilen de nieuwe eigenaar achterhalen en dat ding aan hem verkopen.

    Overigens heb ik voor Bluefin gekozen omdat dat al een jarenlang bekend product is (Superchips).
    Wellicht dat DS beter is (ook op langere termijn?) maar ik ga nu niet meer switchen met de tuning.
    Snelweg rijden is geen enkel probleem hoor (lees tussenacceleraties) alleen de stoplichtsprintjes willen wel eens mislukken vanwege de fors inkomende turbo.

    Ben er nog niet uit wat er na deze ST mag komen... :wink:

    Ohja, nog 1 ding; stel ik stuur hem op voor een reset. Je zegt een redelijke kans dat hij gereset terugkomt, gratis.
    Of er zit een rekening bij, dat kan natuurlijk ook.
    Of ze sturen hem pas terug na betalen...
    Dat risico loop ik liever ook niet :wink:
     

Share This Page