1.6 EcoBoost 150pk Sportuitlaat; meningen gevraagd!!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Matiscus
  • Startdatum Startdatum
M

Matiscus

Beste leden,

Ik ben opzoek achter een andere sportuitlaat.
Nu heb ik eentje van skytune, dat zowel de middendemper als de einddemper vervangt. Maar omdat die middendemper al terug begint te scheuren en de sound toch niet is wat ik zou willen zou ik een andere willen. (Heb overigs al gemaild met skytune en de uitlaat wordt wel nog gemaakt onder garantie)

Nu heb ik ook mijn vraag gesteld aan skytune, en die zou mij een niet gekeurde open uitlaat kunnen plaatsen maar 400 euro enkel met een open einddemper. Maar aangezien ik al twee gescheurde dempers gehad heb van de drie, twijfel ik enorm...

Nu ben ik nog eentje tegen gekomen van het merk bastuck.
Deze zijn kant en klaar voor de 1.6... Deze kost echter wel 900 euro.
Nu is mijn vraag is die zijn geld waart? En is dat wat kwaliteit?

Liefst zou ik een milltek hebben, maar ze maken helaas enkel uitlaten voor de ST.. En heb een mail gestuurd en ze zijn niet van plan een te makenvoor een 1.6..

Weet er iemand nog merken die eventueel een maken voor de 1.6?
Of ervaringen met bastuck?

Bedankt!
 
kun je niet een RS uitlaat zelf verlassen? of zit je met een uitlaat ook met die attesten in belgië? anders kun je zo een van ebay af trekken en eronder maken. nu weet ik nie wat voor geluid je wilt, maar normaal krijg je van bv een middendemper en einddemper van remus wel een knap geluidje. ik heb zelf op m'n andere auto de middendempers vervangen voor pijp en gasdicht gelast, wordt gewoon goedgekeurt (in nl in ieder geval wel, maar in belgië weet ik dat natuurlijk niet), en t geluid is precies wat ik ervan verwachtte!

een 1.6 ecoboost is turbomotortje toch? dan wordt een groot deel van het geluid van de motor door het compressordeel van de turbo al gedempt, en zou je naar mijn idee prima met alleen een einddemper af kunnen (of zoals er voor m'n project motor klaar ligt, 2 meter pijp van de turbo naar opzij en onder de auto vandaan en verder niks), maargoed, dat is voor tijdelijk, voor dagelijks gebruik wordt het geluid dan wel vervelend vermoed ik
 
Deze email heb ik daarnet ontvangen van milltek:

Hi Mathias,

Thank you for your e-mail,

Your request has been noted. We currently do not have any plans to develop a system for this model, however your details have been saved and in the event a system is developed we will inform you as soon as possible.

Kind Regards

Rebekah

Dus er zijn helaas nog geen plannen.
 
Deze email heb ik daarnet ontvangen van milltek:

Hi Mathias,

Thank you for your e-mail,

Your request has been noted. We currently do not have any plans to develop a system for this model, however your details have been saved and in the event a system is developed we will inform you as soon as possible.

Kind Regards

Rebekah

Dus er zijn helaas nog geen plannen.

Ja idd zoiets heb ik ook al terug gehad. Er stond dan ook ik enkel als de vraag naar een uitlaat voor de 1.6 ecoboost verhoogd zullen ze eraan beginnen... Maarja nu met de :st: zal dit nooit gebeuren. Voor de fiesta 1.0 ecoboost hebben ze er dan weer wel:roll:
 
http://focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820310328&postcount=1345
Maxi performance in Hengelo. Ding klinkt echt super goed.

Ja idd zoiets heb ik ook al terug gehad. Er stond dan ook ik enkel als de vraag naar een uitlaat voor de 1.6 ecoboost verhoogd zullen ze eraan beginnen... Maarja nu met de :st: zal dit nooit gebeuren. Voor de fiesta 1.0 ecoboost hebben ze er dan weer wel:roll:
Dat is logisch omdat de 1.0 ecoboost de sport versie is welke in GB goed loopt.

Bekijk die link maar ff.
[YOUTUBE]rMFVzoI4UxA[/YOUTUBE]
 
Dat is logisch omdat de 1.0 ecoboost de sport versie is welke in GB goed loopt.

Bekijk die link maar ff.
[YOUTUBE]rMFVzoI4UxA[/YOUTUBE]

Ja die van Joost en deze vind ik ook de best klinkende uitlaat die ik al gehoord heb van een 1.6 ecoboost.
Ik heb al overal gekeken en gezocht maar helaas...
Ik heb wel al de kans gehad om mn focus bij....(ik weet het niet juist meer).
Achter te laten voor 5 dagen in de UK waar ze dan een uitlaat gingen voor ontwikkelen... Maar dat is al meer dan een jaar geleden... Ik zal het nog eens opzoeken
 
Dat is logisch omdat de 1.0 ecoboost de sport versie is welke in GB goed loopt.

Bekijk die link maar ff.
[YOUTUBE]rMFVzoI4UxA[/YOUTUBE]

Dit geluid vind ik wel zeer geslaagd! Wat is er allemaal veranderd? Is het een volledige catback lijn? En wat heb je betaald? Zijn die ook op maat gemaakt? Of kan je die gewoon kant en klaar kopen voor de focus? Maar het is helaas wel redelijk ver voor mij om naartoe te rijden... 300km enkel... Wordt een dure uitlaat...

Heeft er niemand ervaring met bastuck uitlaten? Ik opteer eigenlijk die het meest omdat het een volledig pas klaar systeem is. Maar zou wel wat kwaliteit willen... Daarom ik mezelf nog wat tegenhoud.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De kant en klare Milltek oplossing, wat er binnen een paar uur onder zit, is dus geen oplossing?
 
De Milltek uitlaat van een Fiesta ST182 past niet zomaar op een :focus3: 1.6 Ecoboost. Het motorblok is (vrijwel) hetzelfde, maar dat is dan ook alles. De Milltek uitlaat van een Fiesta ST150 past ook niet op een :focus2: 2.0 16v.
 
O ... Ik was niet helemaal wakker :D
Betreft een Focus en geen Fiesta. Ja, er komen ook zoveel Fiesta's, KA's en andere modellen voorbij.
 
Is er iemand die toevallig alleen de middendemper er tussen uit heeft gehaald en hier een geluidsfragment van heeft?
Van een 1.6 ecoboost...
 
Terug
Bovenaan