Sportfilter

Discussie in 'Performance' gestart door Dopie, 2 sep 2009.

  1. Hallo,
    Ik ben helemaal nieuw hier maar heb al flink gezocht over het plaatsen van een sportfilter in mijn Focus van 2002 Wagon Cool Edition.
    Vele filters heb ik voorbij zien komen.
    Graag zou ik een advies willen hebben welk filter er voor mijn auto geschikt is.
    Ik heb nu van mijn oude auto (Focus) een standaard sportfilter geplaatst maar dan gaat de luchtinvoer aardig tekeer als ik mijn stuur bij een draaiende motor beweeg. Ik hou dan ook de kleine slang over die aan het luchtfilterhuis is bevestigd.
    Alvast bedankt voor jullie reacties
    Grt
     
  2. Een "gewone" K&N vervangingsinleg filter doet al wonderen, als je meer wilt: dan kun je de K&N 57i kit nemen.
     
  3. #3 focusst170, 5 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2009
  4. Ik heb een Pipercross Viperkit laten monteren, ben ik ook erg tevreden over.
     
  5. Bedankt voor julie reacties
    Ik ga eens even kijken
    Grtz
     
  6. Heb je diesel of benzine?

    Ik zou nooit voor een open systeem gaan bij een diesel namelijk i.v.m. de herrie.
     
  7. Benzine
     
  8. daar heb ik hem juist voor gemonteerd, vermogen verschil merk je toch niet :P

    (overigens bij een benzine, dus wel wat minder dan een diesel)
     
  9. Ik twijfel nog steeds of ik volgend jaar een vervangingsfilter zal plaatsen in mijn 1.8 TDCi. Het gewone filter zal dan toch weer vervangen moeten worden. Er staan echter ook berichten op het internet waaruit blijkt dat zo'n vervangingsfilter meer troep doorlaat en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.
     
  10. Ga er maar vanuit dat als je een K&N inlegfilter neemt dat er echt geen troep
    doorheen komt, dit zal K&N nooit toelaten.
    Wij heben op onze vorige focus (1.8 TDDi) zo'n filter gehad, maar daarmee
    kregen we het gevoel dat hij er slechter op reed, en ook niet zuiniger, daarbij
    moet ik wel eerlijk zijn om te zeggen dat op dat moment de temp.sensor in het
    luchtfilterhuis behoorlijk afweek, en dat wisten we toen niet, we hebben het
    niet geprobeerd met de nieuwe sensor.
    Nu in onze huidige focus (1.6i) ligt er al weer ruim 1 jaar een K&N in, bevalt
    prima, verwacht geen wonderen, maar je merkt het wel iets.
    Sinds 1 maand ligt er ook 1 in de Scénic (2.0i) daar merk je het wat meer, dat
    komt omdat de filter belachelijk klein is, en nu met de K&N veel makkelijker kan
    "ademen", ook vind ik dat het effect bij een kleinere motor minder te merken is
    als bij een grotere motor.....maar dat is logisch te verklaren;)
     
  11. Hmm, als de auto dan lekkerder gaat rijden en in ieder geval niet meer gaat verbruiken dan ga ik dat ook maar eens doen denk ik. Het standaard filter moet toch eens per jaar vervangen worden en het vervangingsfilter niet. De prijs is het dan dus wel waard. Nu nog maar eens zoeken wat aangeraden wordt, Green of K&N.
     
  12. Er vanuit gaande dat je een 1.8 TDCi fase I 74 KW hebt, dan zou je van
    K&N de 33-2819 moeten hebben en kost rond de €46,- ;)
     
  13. Bedankt dat je dat hebt opgezocht. :)

    Zojuist heb ik nog wat verder gezocht en ik houd het toch maar bij het gewone filter. Wat ik voornamelijk lees is:

    - Wanneer het K&N luchtfilter niet voldoende geolied is laat het teveel troep door.
    - Wanneer het K&N luchtfilter teveel geolied is, kan die olie op de luchtmassameter komen waardoor deze stukgaat.
     
  14. Je koopt hem voorgeolied door K&N, en pas na ongeveer 60.000 á 80.000km
    moet je hem pas reinigen, ik heb bij 2 luchtfilters in het verleden ze zelf
    geolied met motorcrossluchtfilterolie, jaren goed gegaan, dat soort uitspraken
    vallen bij mij een beetje onder bangmakerij.....maar als je het niet vertrouwd
    dan zeker niet doen;)
    Overigens zal het bij de mensen waar het zogenaamd fout is gegaan toch
    aan hun zelf liggen en hebben ze de filter te snel na het olien teruggeplaatst
    en zijn gelijk gaan rijden, K&N heeft een reinigingskit in de verkoop met een
    zeer duidelijke instructie, houd je je daaraan dan kan er niks fout gaan...
     
  15. Kan weinig misgaan met een K&N. Heb in diverse auto's een K&N filter gehad en nooit problemen. Dat gezeur over LMM (luchtmassameter) komt uit de VAG-hoek waar die dingen bij bosjes sneuvelen. Bij Fordjes hoor je dit nauwelijks.
     
  16. Zal toch wel.ik heb hem bij een autoshop vandaan.deze filter is universeel.ik heb hem gekocht omdat ik niet de luchtfilter in het zicht wilde hebben.vind dat niet mooi en tevens zuigt hij zo ook niet de warme motorlucht op.
     
  17. wat kost het?
     
  18. Heb zelf een 1,8 TDDI icm een K&N vervangingsfilter en ik heb totaal geen last van de zaken waarmee Dexter last mee heeft gehad. Snellere respons op het gaspedaal, minder verbruik (maar dat kan misschien aan de grijze massa liggen), gemakkelijker op toerental komen (en zeker vanuit het lagere toerengedeelte.

    Ik ben fan!
     
  19. Ik rijd al 30.000 km zonder problemen. Motor klinkt minder rauw en pakt makkelijker op vanuit lage toeren. Tevens kan ik nu makkelijk in de 4e en 5e versnelling rijden bij maar 1200 toeren.

    Hier te koop:
    Op Ebay voor nog geen €40,- (incl verzendkosten)
    Bij www.efkaimport.nl voor €54,- (incl verzendkosten)

    NOTE: uitgaande van een Focus Mk1
     

Deel Deze Pagina