Ik zie dat je met van alles rekening gehouden hebt met betrekking tot het vele gewicht wat er in de auto komt te liggen. Wat ik niet tegenkom is dat je ook rekening hebt gehouden met de banden zelf. Ik neem aan dat je hier banden onder gooit die dat gewicht ook aan kunnen, met name tijdens het rijden. Nu weet ik dat de meeste banden een gewicht van ongeveer 650kg per band kunnen dragen maar gezien het gewicht worden deze banden toch wel warm tijdens het rijden denk ik. Voor de rest wat je allemaal doet. Leuk om te volgen/zien maar ook niet meer dan dat. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Goed dat je het zegt want daar had ik nog niet bij stil gestaan. De witte velgen moeten binnenkort gericht, gerepareerd en gespoten worden. De bandjes achter zijn nu vrij kaal dus laat ik ze dan meteen vervangen door banden die dit gewicht aankunnen. Bedankt voor de tip!
Sp / Fi audio - Wall Update En de velgen kunnen dit gewicht ook aan? Er komt nogal wat gewicht op het hart van je velg te rusten. Ik laat de wiellagers maar even buiten beschouwing. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Het is een beetje afhankelijk van de maat maar deze velgen (Anzio Turn) hebben een maximaal draagvermogen van rond de 730 KG per velg. Dit is dus ook iets om rekening mee te houden.
Nee joh, auto weegt leeg met achterbank iets van 1200kg. Achterbank en spul is eruit. Qua audio zo'n 600kg? Onder de streep zal er iets van 500kg bij het totaal gewicht opkomen?
ik denk dat ie de 2 ton zeker wel gaat halen. Een Focus is al zwaarder dan op het kenteken staat. Een ruwe schatting staat hier ergens in het topic was al 600 kilo en dat was nog niet alles geloof ik. En het meeste gewicht zal achterin komen. Maar goed voorin zit de motor weer dus ja. De velgen zullen het wel houden dan inderdaad.
De maximaal toelaatbare aslast op de achteras van deze auto is 990 KG. Persoonlijk denk ik dat je daar met een dergelijke audio installatie wel overheen gaat. Ik heb zelf mijn vorige Focus 2 weleens op een weegbrug gehad en deze woog rijklaar net onder de 1325 KG. Een behoorlijk verschil t.o.v. het leeggewicht van 1149 KG dat op kenteken stond.
Hij blijft nog wel als daily ride maar heel veel kilometers reed ik er toch al niet mee. Na de grote beurt in vorig jaar juni maar 3500 km gereden. Overdag heb ik een bus van het werk en gebruik de focus alleen in het weekend. Dat zou betekenen dat de achtervelgen een gewicht aan kunnen van 1460 kg. Daar zit dan natuurlijk nog wat marge op zodat anzio zich in dekt tegen eventuele problemen. Die 730 kg ga ik al niet overheen dus mijn velgen zijn audio proof. Ik durf wel te zeggen dat de achteras een gewicht van ~600 kg aan kan. Achterin is ruimte voor 3 personen en nog een grote kofferbak. Worst case scenario is 3 personen van +100 kg en een volle kofferbak. Ford zal hier met het ontwerpen van de auto vast wel rekening mee gehouden hebben. Gelukkig heb ik het grootste gewicht niet op de achteras maar in het midden van de auto. De accu's en subwoofers zitten recht achter de voorstoelen
Kleine updates! (Bijns) alle inwendige hoeken zijn voorzien van 45° hoekjes. Om het voorpaneel iets sterker te maken en hopelijk flex te voorkomen komt hier ook een stand tussen. Dit was een goede reminder waarom ik het andere laswerk heb laten doe. Het verdiend niet de schoonheidsprijs maar het komt zeker niet meer los.