Met dat "oordeel" van Ford NL maakt een rechter gauw korte metten. Het toverwoord: causaal verband. Als bougies niet gecheckt worden bij een beurt, maakt het wel of niet uitvoeren van die beurt niets uit voor garantie als de bougies de oorzaak blijken te zijn.
Alles was/is in rekening gebracht, materiaal, uren (23) en BTW. Kortom de rekening die ik had mogen betalen als er geen garantie in het spel was
Ford had het kunnen weten. De oude type bougies waren heel slecht. Daar ging het porselijn gedeelte van los zitten, dat zakt dan naar beneden. ( je merkt soms ook wel dat de auto niet helemaal zn vermogen heeft ) na een tijdje breekt dat gewoon af, en krijg je vanzelf een stuk je uitlaatklep. Ze hebben nu ook gewijzigde bougies. ( er is een service brief van ) Nummer van de bougies is: 1787829. Gelukkig is die weer gemaakt.
Aha Wess-RS, het is dus een bekent probleem! Ik ben allang blij dat het is opgelost onder garantie/coulance. @ Mike Datzelfde id had ik dus ook. Als Ford niet over de brug had gekomen, dan was dat mijn insteek geworden.
Nouja, dat die bougies kapot gaan is een probleem daarom hebben ze andere. En dat de motor daardoor kapot gaat is het gevolg.
Ff niet mee gekregen dit verhaal, jemig wat een story , maar mooi dat het opgelost wordt en vergoed door Ford NL, jammer dat ze niet gelijk over de brug wilde komen, geeft toch weer extra stress die je niet wil hebben, Straks weer lekker sturen met een verse motor en weer geniet van de Fiesta
Ik ga dat even uitzoeken. Zowieso de 1,25 en 1,4 maar waarschijnlijk ook gewoon in de 1.6 en de 1.6 vict.
en deze zouden vervangen moeten worden tijdens de eerste onderhoudsbeurt? Ik heb nooit eerder over slechte bougies gehoort bij de 1.6 motoren. Ik heb inmiddels mijn 3e focus met 1.6 motor
Harold om je gerust te stellen. Slechte bougies komt niet alleen bij Ford voor. Ford heeft immers de bougies bij NGK vandaan. Wat betreft de slechte bougies: Je kan dit zelf erg makkelijk controleren: draai de bougies eruit en controleer of het porselein (het witte spul ) geen zwarte barstjes vertonen. Is dit wel het geval moet je ze gaan vervangen, dan zijn ze doorgeslagen. Daarbij als je auto gewoon keurig loopt (niet stotteren, ploffen in de uitlaat etc.) zal ik me er niet direct teveel zorgen om maken. Maar je kan ze zelf makkelijk controleren.
Denk niet dat Harold1 dat gaat doen, brengt liever zijn auto naar de dealer zodat de economie ook draaiend blijft
Ach ook Kees wordt een dagje ouder en begint te zuurpruimen Maar zonder gein, je moet je niet teveel op laten fokken joh
Auto eindelijk klaar Het heeft even geduurd, maar vandaag konden we eindelijk de Fiesta weer ophalen. Na vele dagen in een Fiat 500 te hebben rond gereden was Fiona blij weer in haar eigen Ford te kunnen sturen. De auto rijdt prima! Is het nu logisch de teller op de originele kilometerstand te laten staan of terug te zetten naar "0"? Is dit überhaupt mogelijk?