1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Slijtage Conti Sportcontact 2??

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door pevadijk, 17 apr 2008.

  1. Ik rij een Focus 1.6 TDCI (90pk) uit oktober 2007, met 20500km op de teller en de voorbanden zijn bijna versleten, is dat normaal?

    Ik heb weliswaar een rappe rijstijl, maar ik had hiervoor een 206 1.4hdi en daarvoor een Corsa 1.7DTI en die auto's zijn weliswaar lichter en hebben wat minder kracht, maar ik haalde vrij makkelijk 50-60k met de voorbanden.........dit verschil is wel erg groot!

    Ligt het aan mijn zware voet, of slijten deze banden gewoon erg snel?

    Ik ben toch een beetje bang dat ze bij de leasemaatschappij gaan flippen, als er straks nieuwe banden onder moeten (profieldiepte is nog 2,9mm).
     
  2. 20.000 is niet abnormaal. Ligt ook een beetje aan het soort wegen waar je komt. Veel snelweg is minder slijtage.
     
  3. Ik heb ook die Conti Sportcontact gehad........

    en ze waren bij mij net zo snel versleten. :Cry:

    Dutchguy
     
  4. Zijn kl*te banden.

    Aangezien ze bij mij al een keer kruislings zijn gewisseld, zijn ze deze zomer ook aan vervanging toe. Daarbij komt ook nog dat er hoogteslag inzit, alsmede zijn ze gecupt. Nooit meer deze dus.
     
  5. Eh? Is dat belangrijk dat ze gaan flippen bij de lease maatschappij?
    Daar betaal je toch voor! Als ze op zijn zijn ze op he :wink:
    Ondanks dat het een lease auto is blijf jezelf verantwoordelijk voor de staat van de auto bij een eventuele aanhouding.
     
  6. ik heb ook deze band rondom erop zitten. Had na 30k km al nieuw setje voorop erop. Veel snelweg wel maar wel rappe rijstijl.
     
  7. Erg netjes, hier zijn ze met 10.000 a 15.000 helemaal glad :lol:
     
  8. Er zitten nu nieuwe Conti's op, dus maar even afwachten hoe lang deze het volhouden.........hoewel ik zal proberen iets netter te rijden, maar mijn collega's doen toch echt veel langer met hun bandjes ;-)

    Ik heb het idee dat m'n banden vooral hard slijten door het 'nemen' van afritten e.d. .........maar ja, ik heb een Focus omdat hij zo lekker stuurt, toch?
     
  9. Ik heb de voorbanden na 17500 km moeten vervangen (profiel nog 2 mm). Ondanks dat ik een :st: bezit en een sportieve rijstijl heb, viel me dit toch vies tegen. Met de achterbanden verwacht ik wel 30000 km te halen.
    De banden waren vooral in het midden afgesleten, volgens de bandenfirma te wijten aan te lage luchtdruk. Deze moet volgens hen zeker 2,8 bar bedragen bij dit soort banden. Ik had meestal 2,3 bar (de geadviseerde druk).
    Ik heb ze overigens vervangen door de Michelin Pilot Exalto 2. Na 8000 km nog amper slijtage (nee, ik rij niet als een oud oma'tje) !
    De luchtdruk voor bedraagt nu 2,8 bar en achter 2,5 bar.
    Dat de Conti's over het algemeen snel slijten ligt aan de zachte compound van het rubber, het zijn tenslotte sportbanden. De Pilot Exalto 2 heeft een iets hardere samenstelling, verwacht zeker 25000 tot 30000 km te halen. Ondanks dat de grip een heel klein beetje minder is (vooral bij koude banden), is het op alle andere gebieden de betere band.
     
  10. Hier ook geen Conti`s meer vanwege snelle slijtage :(

    STevie
     
  11. Volgende maand ook een set nieuwe banden en zeker geen Conti's meer.
     
  12. Ik vind de Michelin PE2 echt wel een sportband hoor.
     
  13. Is het ook, maar dan een met een langere levensduur. Wil je een nog betere grip moet je de Pilot Sport 2 nemen. Slijt natuurlijk wel wat sneller, maar niet zo snel als de Conti !

    Om nog even op de vraag van STevie terug te komen : een van beide Michelins kun je nemen of de Bridgestone Potenza. Indien je iets 'goedkopere' banden wilt de Goodyear Excellence of de Hankook Evo S1. Kijk wel of ze een velgrandbescherming hebben. Verder zou ik voor nieuwe banden naar een bandenboer gaan, die kan je hierover beter adviseren dan de dealer en het scheelt al gauw zo'n 40 tot 50 euro per band. :P
     
  14. Bevallen ze :?: Zag het profiel al op een foto van de laatste meeting.
     
  15. "they stick like poo to a blanket" schreef iemand en dat klopt als een bus dus je zou verwachten dat ze dan vrij snel sleten maar dat doen ze dus ook niet. M'n conti's gingen 15.000km mee en deze zitten er nu 15.000 onder en zien er nog als nieuw uit.
     
  16. Mijn Conti's gaan al 27000 KM mee. Ik hou mij echt niet in ofzo, rijdt er af en toe mee over de Nordschleife en nog zit er voldoende profiel op. Enige wat mij opvalt (op de Nordschleife) is dat het lijkt alsof ik slappe bandjes heb wanneer ik hard door de bocht ga. Moeilijk uit te leggen hoe dat voelt, net alsof de banden van de velg af willen lopen.
    Of rij ik gewoon te hard ;-)
    Ik denk dat ze bij mij nog zeker zo'n 5000 KM mee gaan dus vind het vreemd dat anderen deze zo snel moeten vervangen. Ik heb ze ook tussen de 15000 en 20000 KM van voor naar achter gewisseld.
    Ik vind dat 30000 KM met 1 set best goed is dus over de levensduur ben ik best tevreden. De rij eigenschappen (bochtenwerk) ben ik dan minder tevreden over.
    Op mij vorige auto had ik Pirelli's P7000 liggen en daar was ik zeer over te spreken maar daarmee heb ik nooit op de NS gereden dus hoe die zich daar houd kan ik niet zeggen. Toen ik die auto inruilde voor mijn huidige had ik daar 36000 KM opzitten.
     
  17. Jij mist gewoon je rempunten... Dat is wat anders :twisted: :lol:

    Wat is trouwens "gebruikelijk" qua aantal kilometers met banden?
     

Deel Deze Pagina