Ik heb zoiets eens gehad met een VW caddy. Maar hoor jullie nu spreken over moerder sleutel????? Deze hadden ze ook niet bij VW ben erbij geweest toen ze er mee bezig gingen. Bij mij hebben ze 2 dopsleutels omzeep geholpen omdat de bouten te ver verzonken lagen om er een op te lassen. Daarom hebben de doppen (die net niet pasten) erop geslagen en met een ratel de veligheid bout verwijderd. Hier zijn ze toen bijna 1 uu r mee bezig geweest. Nu spreek ik over een jaar of 5 terug weet niet of er indderdaad inmiddels lopers voor zijn maar zover ik weet is iedere veligheids bout (set) uniek
Ja hoor, Lid worden van de club, dan kun je je foto's als bijlage aan je bericht uploaden van je computer....
Moedersleutel Hoi Stefke, Ik ben bij de dealer geweest een die hebben idd een moedersleutel/looper dus ze zijn met 5min klaar maar vragen daar €80 voor en dat vindt ik een beetje TE veel. Ik heb ze ook gevraagd of ik de sleutel even mocht lenen en het enige wat ze deden was lachen (toen moest ikzelf ook wel even lachen want dat mag zich DEALER noemen gewoon zielig dit) Ik zij er wel even bij als jullie er een goede klant bij willen hebben zijn jullie goed bezig niet dus. Maar idd ik heb op internet gezien dat het ook met een doppenset kan, en dat wil ik gaan proberen. gr Remco
Zou wel een oude doppenset nemen lol Trouwens die €80,- is dat soms incl een nieuwe set moeren? of zetten die slome er dan ook weer diezelfde moeren terug op lol
lol ja gewoon weer dezelfde terug zetten, zie ze er vooraan. maar dat er een nieuwe set bij zou zitten had ik zo begrepen maar het zou kunnen. ik ga ze gewoon nog een keer bellen.
Ja bedoel neem aan dat ze dat dan ook snappen anders sta je ieder seizoen bij de op de stoep. Ze zullen tog wel snappen dat als zei ze los moeten maken er een nieuw setje op moet, lijkt mij
Je kan het ook bij een universeel garage langsrijden, deze hebben vaak ook setjes om wielslotmoeren te verwijderen. Wel zelf ff 4 nieuwe moeren meenemen!
hier nog wat oplossingen van div fora : Dopsleutel pakken die er zo goed mogelijk oppast en die vullen met grond/zand. Dat werkt als opvulling en je krijgt als het ware een op maat gemaakte dopsleutel. 2. Zit er ruimte rondom de bout? Zo ja, dan gewoon even naar een goede garage en vragen of ze een conische dop hebben. Dat is een enigszins taps toelopende dop met een linkse schroefdraad erin, dus andersom dan normaal. Zo'n dop trekt zichzelf vast om de kop, rond of niet. Daarmee maken ze ook rond gedraaide inbusbouten los, die zijn eveneens glad aan de buitenzijde. 3. een truuk is om de overige 3 moeren vaster te draaien (MET DE HAND, ZODAT JE VOELT WAT ER GEBEURT) waardoor er minder spanning op de kapotte moer komt en die dus los zou kunnen komen. 4. Ik ben naar Van Essen geweest in westervoort, hier halen ze de wielsloten binnen 15 min eraf voor 25 euro, is natuurlijk wel een stuk uit de richting voor je dus zou dan ff wat grotere bandenboer in de buurt zoeken de bovengenoemde oplossingen zijn natuurlijk EIGEN RISCO!!!
Thx Hoomer nu heb ik zeker meerdere mogelijkheden om ze los te krijgen. Die met dat zand snap ik alleen niet. De bout is toch rond, dan draait de gevulde dop (klint ook lekker ha) toch door. Het zal het weekend worden ivm mn werk laat thuis en dan is het al dark outside. thx
hier de slimme vriendin van rbr, hahhaaha, is naar de garage geweest, heeft de slotbouten eraf laten halen met dop ofzo, en meteen winterbanden erom laten zetten.....dus klaar is kees!! Gisteren laten doen, de velgen naar de opslag gebracht en vandaag zag rbr het pas!! hahaha....Dus een garage in Noord-Holland kan het ook zo demonteren, Ron Groen in Hhw,...p.s tip...Apk 20 euro benzine 30 euro diesel....