Bij het willen monteren van winterbanden bleek de sleutel voor de wielbouten niet meer voorhanden. Inmiddels is rechts-voor uitgeboord door de lokale bandenzaak en zit er een normale bout op. Maar vroeg of laat zullen die andere natuurlijk ook moeten. Ben al bij de Ford dealer geweest (waar de auto nieuw is aangekocht en altijd in onderhoud is geweest) maar helaas kunnen zij alleen een nieuwe sleutel bestellen wanneer ik de code doorgeef. En die heb ik nu juist niet. Via m'n zwager (leraar automotive) heb ik nog een vraag uit staan - hij kent iemand die trainer is van Ford. Maar om m'n kansen te spreiden (ik hoop niet 1 van m'n andere banden lek te rijden) hoop ik dat hier wellicht een oplossing bekend is. Alvast bedankt voor het meedenken
Hier bij de dealer in Rotterdam wordt dat in alle toonaarden ontkent helaas. De nieuwere versies zijn te ingewikkeld naar het schijnt.
Waarom niet alle 4 meteen uitgeboord als er al 1 gedaan is ? Rijdt je nu op 1 winter en 3 zomerbanden rond
nee, 4 zomerbanden. 1 slotbout verwijderen koste 5 (!) uur. Het zijn goede slotbouten dus. Alleen moet je de sleutel niet kwijtraken...
Heb wel eens 'cowboy' verhalen gelezen over het loshalen van de overige wielbouten en dan voorzichtig een rondje rijden op veilig terrein net zolang tot de slotmoer losloopt... Of het verstandig is ???
Mocht de Ford trainer ook geen 'mooie' oplossing hebben dan was het idee van de bandenboer ook te lassen idd. Best kan ik dat dus afraden en 'kiezen' voor dezelfde oplossing als de andere bout. Geen leuk vooruitzicht [emoji17]
Moet wel kunnen lijkt me maar moet je wel lassen met hetzelfde materiaal. Maar ik ben geen lasser ;-)
Succes in ieder geval ik heb de mijne in het leunvakje liggen. Ben ook als de dood dat ik hem kwijt raak lol.
heb je deze set nieuw gekocht? zo ja dan heb je bij aan koop een doosje gekregen, op in dit doosje zit een klein papiertje onder of tussen het schuimrubber met een code, met deze code kan je naar de dealer en zo een sleutel bij bestellen.
Waar woon je ? Omgeving zwolle kan ik je volgend jaar wel helpen. Je kan ze gewoon oplassen en dan loshalen met een dop. Velg beschadigd wel heel ietsjes maar dat kost minder dan 5 uur werk
Met Mig/Mag beschadig je de velg zeker. Je kunt het het beste een Tig lasser zoeken. Anders deze set: http://m.ebay.com/itm/Locking-Wheel...KUGA-lost-broken-key-/300919197852?nav=SEARCH of Engelse schroefdraad erop draaien en losdraaien.
Setje linksdraaiende boren is ook iets wat je kan proberen.. Geen tap maar echt boren!, werkt ook altijd goed om afgebroken tapeinden uit een blok te draaien. Alleen dan moet de slotbout wel dik genoeg zijn