1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

slecht startende 1.8tdci

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door mikew200, 3 jan 2010.

  1. mijn focus 1.8 tdci is bij de huidige temperaturen niet meer te starten,
    (temperaturen onder 0 graden) flink doorstarten wil nog wel eens werken maar hoe kouder het wordt des te moeilijker hij start. Wat mij opvalt is dat het lampje van het voorgloeien meteen tijdens het starten al uitgaat. Als het kouder wordt zou het voorgloeien langer moeten duren. De temperatuur wordt gemeten door een temperatuursensor die dit
    doorgeeft aan het motormanagement. Waar ligt nu het probleem?
    Bij een hogere buitentemperatuur start de auto zonder enkel probleem.
     
  2. Gloeibougies?
     
  3. dat het gloeispiraal lampje op het dashboard snel uitgaat is denk ik normaal, dat doet ie van mij ook, en tikt wel in 1 keer aan, maar ik denk dat je gloeibougies zelf aan vervanging toezijn, of je hebt denk ik last van diesel dat vlokt....

    correct me if i'm wrong ;)

    groetjes michael
     
  4. Diesel wat vlokt kun je oplossen door er een litertje benzine bij je diesel te gooien op een volle tank.
    Dat is een oude truuk.

    Verder zal het of de accu zijn, of de gloeispiralen.
    E.e.a. loopt al in een ander topic die ik heb gestart, ik heb er namelijk ook last van.
    Tot die tijd kun je je motor starten door met je gaspedaal te pompen tijdens het starten.
    Hij geeft dan een berg rook, loopt even onrustig, maar dat is na enkele seconden over, dus...zorg er voor dat er geen milieu groeperingen in de buurt van je auto staan, want dan kun je problemen verwachten. :mrgreen:
     
  5. Benzine bij de diesel? Als je je Commonrailpomp naar de volgende wereld wilt helpen is dit een prima tip!
    Je zegt zelf, een oude truuk, maar de toleranties/drukken zijn sinds de introductie van de commonrail zo omhoog gegaan, dat benzine erbij gooien binnen 1 a 2 tanken kan leiden tot een kapotte pomp en verstuivers!!

    Gewoon gloeispiralen erin en starten!
     
  6. Zo snel vlokt diesel niet. Zou ook eerst de gloeistiften laten bekijken. Mijne start perfect, ook bij strenge vorst.
     
  7. Hoi
    Het zou ook verstandig zijn om je accu te laten doormeten want het komt voor dat je gloeispiralen teweinig spanning krijgen en hierdoor niet de beoogde temperatuur behalen. Dus niet goed starten als gevolg.
     
  8. Denk dat hij dan, zoals TS aangeeft, niet flnk zou kunnen doorstarten.
     
  9. Brandstoffilter gecontroleert zat geen water in, voorgloeitijd gecontroleerd; de werkelijke voorgloeitijd is langer dan het lampje brand op het dashboard dus dit zou toch in orde moeten zijn.
    Gloeibougies nemen weinig vermogen op, deze vervangen. Motor lijkt nu makelijker te starten, even afwachten tot we weer een koude nacht hebben gehad.
    Tot zo ver bedankt.
     
  10. ik ken het probleem.. ik laat de auto 2 a 3 keer voorgloeien dan start het beter..
    ook het soort brandstof helpt wel... ik tank nu Vpower diesel en merk het verschil met starten..
    misschien heb je er iets aan
     
  11. ik hen het probleem dat mij mij op de groeipen niet eens stroom komt te staan terwijl de ralais wel goed zijn
     
  12. inspuitstuk van de brandstof misschien?
    merk je er tijdens het rijden iets anders aan?
     
  13. Bij koud weer (vorst) gloei ik altijd 2x voor.
     
  14. nee niet dat ik zo zou weten wat zou ik eventueel moeten voelen dan dan kan ik er opletten grt
     
  15. wat ik zelf er aan merkte was dat het af en toe leek alsof er niet genoeg brandstof doorkwam maar ik ben wel behoorlijk pietluttig wat rijgedrag betreft en ben de 1e en enige eigenaar van mijn auto dus zodra die iets anders rijdt merk ik dat...zelfs als de dealer/garage mij voor gek meent te verklaren omdat hun er de eerste 10x niks aan merken en ik steeds terug kom met t zelfde probleem, ik merk t gewoon meteen als mijn auto anders rijdt dan ik gewend ben dus weet niet of jij dat ook hebt?

    verder heb ik pas geleden de turbo schoon laten maken, oliefilters enz vervangen, forté in t systeem laten gooien voor te reinigen en de auto loopt nu goed behalve t starten dat ie m aanblaft, dat gaat niet weg en ik heb ook geen idee hoe dat kan, weet alleen dat t steeds erger wordt dus ergens zal er toch n oorzaak moeten zijn, maar waar en wat...?
     
  16. en zou m sowieso ff keer laten uitlezen bij de garage, hoeft niet persé bij n ford garage te zijn, andere garages kunnen t ook en in mijn geval zelfs nog beter want die lezen er wel n fout uit en bij de ford niet lang ervoor helemaal niks en t probleem was er toen ook al, ben eerlijk gezegd beetje afgekickt op de fordgarage hier want er zijn wel meer dingen die hun niet hebben gezien die ik zelfs nog kan zien dus waar ze naar kijken? geen idee, naar mijn mening hoe hoog de rekening eventueel kan worden met de aangegeven problemen, verder zullen ze niet zoeken wat t anders nog zou kunnen zijn dus ja, heb nou n goeie garage gevonden die veel verstand van dieselmotoren heeft en dat is af en toe ook niet onhandig... :)
     

Deel Deze Pagina