1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Slecht lineair vermogen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Stylo, 11 aug 2021.

  1. Ik heb mijn 2.5t SMax uitgelezen met forscan omdat ik problemen heb met vermogen dat niet mooi lineair doortrekt.

    Inhouden tussen 3000 en 4000 toeren bij volgas.

    Dit gaat gepaard met hikjes/ inhouden.

    Ik vermoed zelf een vacuumlek.

    Waardes lamda1: 0.0 / 0.9
    Waardes lamda2:. 0.33 / 4.3

    Maf sensor:. 0.1/ 133 Gr/sec

    Kloppen deze waardes een beetje.

    Recent nieuw:

    Bougies , Bobines , PCV , TCV, MAP, distributieriem.

    1 foutcode : Low charging voltages p 2502
    Dynamo is van 2016.

    Alvast bedankt voor jullie input
     
  2. Dynamo zou je altijd nog eens los kunnen doormeten. Dat de auto daar op inhoud zou mischien ver gezocht zijn. Maar mischien verliest hij zijn power bij die toeren ergens
     
  3. Misschien gewoon het effect van milieu eisen en dus de afstelling van brandstof toevoer en uitlaatgas emmissie

    als je daar onderzoek naar wil doen zou een dagje op de rollenbank uitsluitsel over kunnen geven alsook aanpassingen die mogelijk zijn
     
  4. is probleem gekomen nadat lpg is ingebouwd althans daar heb je keer over gehad zag ik.
    Als er idd lpg in zit van prins ga eerst langere tijd op alleen benzine rijden. om te kijken of daar een probleem mee hebt.
    pas daarna zet je hem over op lpg om te controleren of lpg issue geeft.
    Dit is om uit te sluiten of het lpg of benzine systeem kan zitten.
    als het in lpg systeem zit terug naar de inbouwer gaan.

    je had tevens tijd terug problemen met koude start hik. is deze nog steeds weg?
    https://focusclub.nl/index.php?threads/s-max-2-5t-koude-start-hik.117400/#post-1821850788
    Het kan namelijk zijn dat dit voorbode was van wat je nu merkt.
    Ook was dit probleem aanwezig voordat je distributieriem hebt gedaan.
    Heb je variabel nokkenassen of vaste nokkenassen, Staan deze nog op tijd.
     
  5. Hallo forumleden

    Dit is nu een nieuw fenomeen.
    De koude start hikje zijn weg na mapsensor te vervangen.

    Hierna lange tijd goed gelopen.
    Spontaan gaan inhouden tussen 3000 en 4000.
    Lpg lag er al in en doet dit op benzine erger. Op lpg minder.
    Dacht misschien d riem versprongen. Deze dus ook vervangen omdat de keerringen lek waren.

    Alles gemonteerd en keurig op tijd gezet nokkenas tool.

    Helaas nog aanwezig en alles is vervangen. Dus lig niet aan de onderdelen.

    Dus ik vermoed vaccuum. Hoe kan ik dit testen.
    Misschien zelftest ( geen pcr) met rook?
     
  6. je hebt een turbo erop. en met rook controleer je de complete inlaat of hij geen lekkage heeft.
    stationaair heeft inlaat een vacuum. alleen bij gasgeven en vooral als de turbo in werking komt heb je overdruk.
    als deze turbodruk niet vast kan houden zou je daar ook mogelijk storing op verwachten.

    Lucht massameter meet de hoeveelheid lucht dat aan wordt gezogen.
    de motor brekend hoeveel lucht hij in de motor heeft aan de hang van temperatuur en gemeten druk.
    wijkt dit af krijg je storing op luchtmassameter.
    dan heb je namelijk ergens een lek zitten.

    vacuum die naar de turbo gaat meet je met een vacuummeter.
    alleen dat het zo specifiek gebied is en elke keer
    heb ooit soortelijk klacht gehad en daar bleek dat de egr klep(was een diesel) de vacuumaansturing lek was en daardoor de vacuum wegviel.
    Dan is de vraag wat er elke keer precies gebeurt bij die toeren.


    Je zegt dat het op benzine erger is dan op lpg.
    wat toch een idee geeft dat het soort van in brandstofsysteem zit.
    dan zou je het beste op benzine tijd rijden en kijken of je zo tot een oplossing kan komen.
    verder zou ik de gegevens er bij pakken en regelmatig rijden om te checken of iets duidelijks naar voren komt.
     
  7. Bedankt allemaal maar denk dat ik hiermee naar de dealer ga.
    Ik kom er niet uit. Ben zelf her handig maar dit snap ik niet echt.

    Geeft wel storing P 2502. Charging system voltage.?

    Laad voltage is 13.8 v gemeten.

    Ik lees op de UK fora dat deze storing ook kan onstaan door corrosie op de kabel van dynamo naar PCM module achter linker wielkast?

    Kan mij voorstellen dat hier een bougievonk probleem speelt.....misfire. maar hier specifiek geen foutcode.
     
  8. De storing kan idd ook iets te maken hebben met vermogen verloop wat gek is.
    je moet de freeze frame data van deze storing uitlezen.
    Dat zijn de opgeslagen waardes. Daar kan je zien wat op dat moment de accuspanning was.

    Je zou ook de storing kunnen wissen. vooral als je ook freeze frame data printscreen van hebt.
    is daarna vermogen wel weer goed weet je direct, komt de storing terug weet je ook direct dat je dit moet laten oplossen.

    over misfire, krijg je denk al sinds 2006 bij elke auto een storing over, eigenlijk
    misfire is eerder een klap of gepruttel in zulke situatie.
    als je zelf voelt dat het wat inhoudt en daarna wel weer rijdt. Dan is dat de motor mogelijk op half gas rijdt ipv vol. de motor loopt dan wel soepeltjes door.
     

Deel Deze Pagina