1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Simota air intake carter ontluchting

Discussie in 'Performance' gestart door NoToRiOuS20, 30 aug 2008.

  1. Eyz,

    Ik heb een simota chargerkit gekocht (zo staat het op de doos :P )
    En nu heb ik het volgende:

    Op je originele luchtfilter behuizing loopt lings onder een slangetje naar je carter toe, (carterontluchting).

    Die kan ik nu nergens meer aansluiten, is dit wel noodzakelijk ?

    Want er kwam ook altijd vocht/drap/olie uit wat in het luchtfilter huis in een bakje kwam te liggen, dus wat gebeurt er dan als ik hem zou afsluiten?
    Dan kan dat nergens meer heen.

    alvast bedankt,

    Ron
     
  2. Met een carterfilter
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Met een carterfilter ?

    Dus hij hoeft niet aangesloten te worden zolang er maar lucht aangezogen kan worden.

    En hoe zit het met die drap die ik had ? dat lag altijd in zo'n klein vierkant bakje en de slang zat er ook vol mee.
    Ik had iets gelezen over een catch can, of valt dat te verwaarlozen bij een normale auto?


    En daarnaast heb ik ook last van als ik gas geef dan hoor ik mwwoaapp.
     
  4. Volgens mij is het een ontluchting van je karter.Bij mij zit het al een jaar zo en nog geen problemen.
     
  5. Oke en jij gebruikt geen catch can om de olie op te vangen die anders naar binnen gaat ?

    En ik heb nu ook last van een ssort dip bij snel gas geven MWOAAPP, wat kan ik hieraan doen ?
     
  6. Daar heb ik geen last van maar dat komt misschien omdat ik een ST hebt
     
  7. Ik heb nu ook een dip, maar dat komt door :schnaepse: en :biertje: gevolgd door :wijn: !!
    Maar zonder gekheid; is het geluid, dat je beschrijft niet de bedoeling van de veranderingen aan je luchtinlaat?
    Die dip zou door een teveel aan lucht kunnen worden veroorzaakt.
    Valse lucht misschien vanwege niet helemaal goed aangesloten?
     
  8. En hoe zit het met het afstellen van de auto ?

    Ik neem aan dat er gevallen zijn dat de auto opnieuw moet worden afgesteld want je veranderd wel je intake waardoor je dus meer of minder lucht krijg en dus ook je auto rijker of armer kan gaan lopen?
     

Deel Deze Pagina