1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schudden 2005 C-Max bij Acceleratie >3500RPM

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Richard_ST, 12 dec 2011.

  1. Bezit een Focus C-Max 2005 1.6i Benzine met 60.000KM

    Sinds dit weekend gaat de auto "schudden", alleen bij acceleratie (dus niet bij uitrollen).

    Voornamelijk in toerenbereik 3500-4000 bij 80KM/U

    120-130 op de snelweg bij 3800 toeren geeft geen probleem.

    Lijkt me geen balans/uitlijn probleem, maar echt iets met de motor.

    Het voelt als "onbalans".

    Auto bezit 2 jaar dealergarantie, maar wil graag even wat mening alhier horen wat het kan zijn. Garantie"problemen" worden naar mijn gevoel altijd wat minder onderzocht dan problemen waar per uur voor gerekend mag worden.
     
  2. Trilt je stuur ook mee?
    Schudden kan ontsteking zijn, maar zo erg... Zou hem ook eens laten uitlezen bij de dealer op foutcodes. Misschien staat er wel een storing in.
    Aandrijfassen zou kunnen, maar zeker weten doe ik het niet. Zou toch een ritje naar de dealer eraan wagen.
     
  3. ...is het niet gewoon het standaard verhaal van de bobine + kabels en bougie's??
    Want het licht wel in het toerengebied waar hij het meeste kracht zou moeten
    leveren....
     
  4. Stuur schud niet.

    Is inmiddels bij de dealer geweest met een kleine beurt gecombineerd.

    Computer stonden foutcodes in, code gewist, nieuwe software geinstalleerd.

    Probleem --> Niet opgelost. Kan ik weer terug :(
     
  5. Je hebt toch niet 01-sj-hh als kenteken he?
     
  6. Neen, was dat zo'n rampbak?

    Even factuur erbij gepakt:

     
  7. #7 McGyver, 3 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jan 2012
    Bij mijn 2.0 was het schudden/inhouden bij hogere toeren het gevolg van versleten bougies.
    En aangezien jouw 1.6 al 60K km heeft gelopen, zou ik maar eens na gaan wanneer de bougies voor het laatst zijn vervangen. Mochten deze toch onlangs vervangen zijn, dan moet je het denk ik zoeken in de bougiekabels of bobine.
     
  8. Rampbak wil ik niet zeggen. Maar wij hadden daar problemen met trillen rond de 80-90km/h ongeacht de versnelling. Bij 120-130 niet.
    Wat er mis was is er nooit uitgekomen, auto is ingeruild bij een dealer die van het probleem wist.
     
  9. wat bedoel je precies met trillen?
    een fibratie in de bodumplaat?
    ik heb zoiets eens gehad alleen was dat op een gegeven moment eigelijk vanaf 2350tpm tot rood bereik.
    maar begon eerst ook bij een bepaald toeren bereik weet zo niet meer welk.

    ik bleek teveel speling op de aandrijf assen te hebben (scheen een kwaal van de fofo2/1 te zijn.)
     
  10. Het is niet trillen, maar echt schudden van de auto, net of het blok niet lekker loopt.
     
  11. Dan moet je het zoeken in de ontsteking, denk ik.
     
  12. Dealerafspraak is weer gemaakt. Jammer dat ik er weer achteraan kan.
     
  13. Aan de ene kant misschien jammer, maar als het probleem daarmee opgelost is, is het wel de moeite waard (geweest).
     
  14. Hoe is dit toen opgelost? Onder garantie bij de dealer?

     
  15. was onder garantie bij de daeler.
    Als ook dat ze van de voren een volledige revise hebben toegepast op het blok, Dit omdat hij smorgens (koud) klonk als een diesel terwijl het een bezine is.
    maar goed alls is opgelost.

    Weer on-topic
     
  16. Na een proefrit door de garage (samen met mij, zodat ik het trillen aan kon geven), werden de aandrijfassen als verdacht bestempeld.

    Op de brug is dit ook bevestigd. --> Speling op aandrijfassen.

    Worden beiden vervangen onder garantie. Keep you informed!
     

Deel Deze Pagina