'Schakelkabel

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by Don van der Deijl, May 25, 2013.

  1. RAMPEN dag vandaag. Verkeerd rijden op gevoel dat is de leeftijd zullen we maar denken. Ogen worden minder tja weinig aan te doen. Dus ik te laat op een afspraak maar dan de FOCUS . Damn ik schakel en ineens schakelt de focus dus niet meer, helemaal LAM die pook.
    Gelukkig genoeg snelheid dus ik aan de kant, onder die wagen , niets te zien geen schakelstangen meer zoals bij de fiesta dus ik dacht al van chips happens een miskoop bak kapot ofzo. Maar nee kabel onder pook uit kogel geschoten. Eenvoudig terug te duwen en schakelen weer. Uiteraard gaat dit terug komen . Vraag zijn hier repair kids voor of moet de kabel vervangen worden?
    Voor de rest rijdt de focus uitstekend
    :)
     
  2. Hier zijn geen reparatie sets voor. Je zal dus beide schakelkabels (deze zijn alleen als een set verkrijgbaar) moeten vervangen. Deze kabelset kost zo'n €165,-.

    Als (tijdelijke) oplossing kan je een gaatje boren in het kogelgewricht, hier schroefdraad in tappen en vervolgens het kogelgewricht (met voldoende speling om te bewegen) borgen met een boutje. op deze manier kan de kabel niet meer van de kogel af. Ik heb dit in het verleden bij mijn focus 1 ook toegepast en dit heeft 3 jaar lang prima gefunctioneerd.
     
  3. Hmm bizar dat je gelijk de gehele kabel moet vervangen terwijl alleen en plastic busje wat is uitgehold.
    Ik denk dat ik van ijzer een klemmetje ga maken om het plastic heen waardoor de kabel niet meer los kan . Lijkt me duurzamer en zeker goedkoper
     
  4. Heb een klemmetje van een kofferbak gasdemper om het plastic heen gebogen.
    Klemt nu zeer goed aan aan de onderkant en blijft stabiel zitten.
    Jammer genoeg dus iets te krap om ook de bovenzijde te klemmen maar ik denk dat het wel blijft zitten.
    Bij herhaling zelf iets fabrieken van een klem, moet lukken .
     

Share This Page