Ze zijn niet helemaal hetzelfde Sander De Mondeo klauwen zijn van Bosch, die ST170 van ATE. Ook hebben die Bosch klauwen een fractie grotere zuiger (2mm ofzo) Wat mogelijk nadelig is, dat de Bosch klauwen net iets groter zijn aan de buitenkant. Daardoor kunnen sommige 16" wielen net niet meer passen. Maar verder zijn ze behoorlijk uitwisselbaar en remmen ze minstens net zo hard Dus kostentechnisch gezien een goede keus. Wat heb je trouwens betaald voor die schijven? Als het goed is liggen ze ook voor mij klaar (Brembo of Ate weet ik nog niet)
Alleen vind de portemonnee het helemaal niet zo leuk meer.. Maarja, geld moet rollen zeggen ze toch Aha! Weer wat geleerd! Uit m'n hoofd +/- 110,= incl. verzending, vrij nette prijs dacht ik
ach, zolang je m heel houdt heb je een leuke auto voor erbij toch? Een blijvertje, dus wat maken die kosten nou uit? (in het redelijke dan)
Ik heb ze net iets duurder(130euro); maar ze lagen wel gewoon op voorraad bij de lokale distributeur in Dalfsen.
Goed bezig Sander! Op naar het volgende project? Een klimrek erin bakken? Al doe je het om de looks, IMO erg gaaf om te zien! En op de ring ga je het erg fijn vinden....
Tja.. Chris, moet je eerlijk bekennen dat dit idee al een tijdje door m'n hoofd speeld... Het heb zo z'n voors en tegens. Het grootste nadeel, heel het interieur naar de klote wat er voor een 17-jarige auto nog zo goed als nieuw uitziet Das het geen wat me het meest tegen houd Van de week maar eerst de remmen upgraden en wat onderhoud (lees: olie verversen, filters, bougies etc.). En dan maar kijken hoe de RS presteert op de Ring
Als het interieur er als nieuw uitziet dan is het inderdaad zonde. Ben ik met je eens! Maargoed, racers zullen de definitie "ringtool" toch anders definieren. Overigens, als je een rolkooi inbouwd hoeft het per definitie niet zo te zijn dat je interieur gelijk naar de kalote is. Met een paar aanpassingen kan bijv. zelfs een achterbank gewoon blijven zitten.
Hmmm, das wel interessant! Toevallig een adresje van een goeie "kooi-bouwer", hier een beetje in de regio? Kan op z'n mist vragen wat de mogelijkheden zijn
En een semi/halve rolkooi, dus alleen de achterkant, van de B-stijl naar achteren ? Dan zit je alleen met je achterpanelen die je zal moeten verzagen.
Heb je een ringtool of een poetsbak? Ik dacht het eerste. Dus ik zou stoppen met verfraaien, en wat geld pompen in de wegligging en stijfheid van die bak!
Mike, als je dit draadje ook maar een beetje had gevolgd, had je het volgende gezien / gelezen; 18 december 2010: Beide draagarmen vervangen http://focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820065846&postcount=130 15 januarie 2011: Schroefset (Bilstein dempers / H&R veren) laten monteren http://focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820073302&postcount=148 24 maart 2011: Remupgrade van de vooras 260mm schijven => 300mm http://focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820094136&postcount=217 Dat lijken mij toch aardige modificaties aan de wegligging etc
Klopt, maar de keuze tussen een kooi of een mooi interieur is eigenlijk geen keuze bij een auto die bedoeld is als ringtool.