Zowel Kuga als MK4 dus last van die chromen randjes, dat is toch wel een dingetje. Slechte Batch geweest?
Of de knoppen worden veel gebruikt. Zie het wel vaker. Het is deel vet van de handen en materiaal. Toetenboard moet je ook eens in de 5 jaar vervanegn ivm knoppen verweren door veel vuldig gebruik. Goedkope zie je niet welke letter het is. Dure door de verlichting nog wel
Vandaag een e-mail van Ford met daarin dezelfde strekking als het bericht op Fordpass. Wat ik begrijp is dat ze de software zodanig aanpassen dat als de motorolie gaat lekken (zie vorige terugroep actie), dat dan de software ingrijpt. Deze terugroep staat bij mij niet hoog op de priolijst.
Geen idee. Ik wacht het gewoon af. Als ik bij de dealer ben zal ik het navragen. Ondertussen de accu opgeladen. Verwachte kilometers elektrisch 67. Die had ik nog niet eerder gezien. Meestal is het 58, 59 km.
Via google translate Jack @Rykers OPMERKING: De functie Lane Departure Warning wordt ingeschakeld na elke ontstekingscyclus. Voer de procedure uit om Lane Departure Warning te wijzigen van Standaard aan in Laatst opgeslagen. 1. Zet het contact aan. 2. Wacht minimaal 15 seconden. OPMERKING: Stappen 3 en 4 moeten binnen 60 seconden worden voltooid, anders moet de hele procedure worden herhaald. 3. Houd de AAN/UIT-schakelaar - Lane Departure Warning minstens 1 seconde ingedrukt en laat de schakelaar dan los. 4. Herhaal stap 3 nog vier keer. 5. De indicator - Lane Departure Warning knippert twee keer om te bevestigen dat de Lane Departure Warning is gewijzigd van de instelling Standaard aan naar Laatst opgeslagen. 6. Voer een ontstekingscyclus uit om de bijgewerkte Lane Keeping Assist-instelling te bevestigen. 7. Voer dezelfde procedure uit om terug te schakelen naar Standaard aan.
Wanneer je dit volgt dan kun je instellen wat je wilt. Hij blijft dan in de laatste stand staan die jij hebt gekozen. Bijvoorbeeld: je zet de lane assist nu uit. Je zet de auto uit en daarna weer aan dan is de lane assist nog steeds uit en moet je hem aanzetten met de drukknop. Standaard is het zo dat het altijd aan is en als je het uit wilt zetten dan moet je de knop indrukken. Elke keer als je start moet je dit herhalen. Ik vind dat irritant want ik vind dat systeem niet prettig rijden Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mm weinig last van lane assist systeem Zolang je binnen de lijntjes blijft merk je niets van de werking. center Steering is dan weer wel merkbaar als je even het stuur losjes vast hebt begint ie te mekkeren “stuur vasthouden”
Ik rijd het liefst zonder lane assist. Dus moest het tot nu tot elke keer uitzetten. Met bovengenoemde procedure kan je kiezen. Of hij staat aan als je start of hij staat uit als je start. en dat vind ik wel prettig. Voor mij is het nu dus omgekeerd. Als ik lane assist wil gebruiken moet ik het dus aanzetten, wat ik eigenlijk veel logischer vind
Geen idee of het kan, eerlijk gezegd vindt ik het ook geen probleem bij de huidige Kuga worden deze systemen pas boven de 60 actief dus heb je er op smalle 60 km wegen geen last meer van. Lane centering werkt zelfs alleen als de cc actief is. Daarbij als je gewoon binnen de lijntjes rijdt en de knipperlicht functie gebruikt ga je ook niet merken dat al die systemen actief zijn. ik heb collega’s die ook dergelijke veiligheidssystemen meteen uit zetten ook de pre collicion systemen. Nou mag het wel maar bij een ongeval waarbij een achterop rijding aan de hand is wordt dit wel bekeken (alles wordt geregistreerd tegenwoordig) en dan heb je als chauffeur toch wel wat uit te leggen zeker als er zwaar lichamelijk letsel is of erger..
Dank voor deze tip, ga het vandaag meteen uitproberen! Mvg Chris (die een punthoofd krijgt van Lane-Keeping-Assist, of ieder ander die aan m’n stuur meent te moeten trekken)
Vandaag de officiële brief van Ford gehad over de terugroep actie. Lang verhaal kort: software update. Maar … pas 3e kwartaal beschikbaar. U krijgt nog een brief met oproep.