1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ruitenwisser stopt halverwege (Focus 2008)

Discussie in 'Interieur' gestart door Mangrove, 23 mrt 2009.

  1. De afgelopen maanden heb ik een aantal keer meegemaakt dat mijn ruitenwisser tijdens het wissen, opeens op een willekeurig punt stopt.

    De eerste 2 keer gebeurde dat tijdens het gebruik van de ruitensproeier en was het simpel te verhelpen door de hendel aan het stuur in een andere stand te zetten.

    Ondertussen heb ik het ook al gehad in de gewone ruitenwisserstand tijdens een regenbui. De enige manier om hem toen weer aan de praat te krijgen was de auto op goed geluk (want geen zicht meer) in de berm te rijden, contact uitzetten en weer aan.

    De auto is bij de Ford-dealer iedere keer aan de computer gehangen en geeft dan inderdaad een foutcode weer (op het interne communicatiesysteem). Maar volgens het grote Ford Foutcodeboek, hoeft er dan niets vervangen te worden en mag je als klant weer op de weg worden gestuurd. Waarna - in mijn geval - het euvel zich weer herhaalde.

    Omdat ik me niet al te veilig voel (...) heb ik geprobeerd om verhaal te halen bij Algemeen Directeur Hans Schep van Ford Nederland. Ook al omdat mijn Focus in de eerste 8 maanden 12 volledige werkdagen bij de dealer is geweest voor een waslijst aan problemen. (Van een uit het slot schietende achterdeur tijdens het rijden tot een scheef gemonteerde en niet te herstellen achterklep, tot problemen met het starten en een lek in het achterportier. Om maar een paar dingen te noemen)

    Maar de beste man laat me vandaag per brief weten dat één en ander "...naar behoren is afgehandeld...".

    Iemand soortgelijke ervaringen? Met de ruitenwisser...
     
  2. Als ik jou was zou ik dat ding door de showroomruit van Ford.nl parkeren. Ik denk dan dat je alles naar behoren hebt afgewerkt. Is het niet? :evil:
     
  3. Ehm, gelukkig heb ik zoiets nog niet meegemaakt, maar dat had vandaag zeker niet moeten gebeuren met de hoosbuien waar ik vandaag doorheen moest.

    Het lijkt wel of echt alles aan je wagen brak is. Niet normaal. Er komt geen einde aan.
    De reden dat ik reageer op je bericht is dat ik eigenlijk wel zou willen weten hoe je dealer zelf (niet Ford Nederland) omgaat met je klachten. De mijne komt bij mijn weten van hetzelfde bedrijf af.
     
  4. Mijn Bredase dealer doet écht zijn best. Ik heb alle 12 dagen dat de auto in de garage stond netjes een vervangauto meegekregen, terwijl dat formeel niet zou moeten.

    Ook hebben ze bijvoorbeeld dingen vervangen die volgens de richtlijnen van Ford Nederland niet vervangen hoefde te worden, maar soms wel een klacht konden oplossen. In dat soort gevallen draaiden ze zelf voor de kosten op. Zowel van het materiaal als de werktijd.

    Verder blijkt dat mijn dealer (alle dealers?) door Ford Nederland niet altijd tijdig op de hoogte worden gehouden van allerlei zaken. In het verhaal rond de Blaupunkt audio/navigatie zijn we hier op het forum vaak beter ingelicht dan bij de dealer. Ik heb dat ook al op andere vlakken gemerkt.

    Vervelend is wel dat je in dit soort situaties je dealer de enige is die je juridisch kunt aanspreken (wat ik 2 maanden geleden ben opgestart via mijn rechtsbijstandsverzekering). De dealer is namelijk de partij waarmee je een contract hebt, en niet met Ford Nederland. Als je dan een dealer hebt die zijn best doet, is dat extra zuur. Maar ik heb gewoon teveel dingen aan mijn auto om dit te laten schieten.

    Ik probeer het aantal Kilometers tijdens regenbuien ook te beperken. Op de snelweg rijd ik tijdens regen enkel aan de rechterkant, vlakbij de vluchtstrook. Mijn vrouw durft tijdens regen niet eens meer te rijden, dus ben ik dan ook nog eens chauffeur...

    ...En omdat één van de achterdeuren tijdens het rijden ook al 2 keer spontaan uit het slot is geschoten (deur staat dan 2 centimeter open, maar zit nog net in een extra veiligheidsslot, boordcomputer gaat meteen in alarmstand...) nemen wij ook al geen passagiers meer mee achterin.

    Het is zo fijn rijden in een nieuwe Ford Focus... :oops:
     
  5. focus

    Als het nu geen nieuwe focus was zou ik zeggen een schade auto geweest
    lijkt wel of overal spanning op staat.
    Je achterklep die scheef is deuren die openspringen etcetc.
    Heeft Ford NL de klacht in behandeling genomen of doen die zich er van af.
     
  6. Re: focus

    Ford Nederland weet al sinds het najaar van de hele problematiek en doet er zich vanaf.
    Ze hebben 2 keer een lakinspecteur gestuurd. De eerste keer werd er met betrekking tot de achterklep gesteld dat alles binnen de tolerantie viel. Toen ik vervolgens een brief op hoge poten stuurde naar Algemeen Directeur Hans Schep, kwam er een 2de inspectie. Daarbij werd opeens alles opgemeten en gefotografeerd. Vervolgens werd in overleg met Ford Europa besloten dat het toch niet in orde was. Vervolgens heeft Ford Nederland zelf de achterklep opnieuw gesteld.

    Deze week laat Algemeen Directeur Hans Schep van Ford Nederland me weten dat de "...kwestie naar behoren is afgehandeld...". Vervolgens wordt de brief afgesloten met "...Zoals u echter eerder (...) kenbaar is gemaakt, is uw officiële Ford dealer altijd uw eerste aanspreekpunt en in tweede instantie is dit..." mijn vaste contactpersoon van Klantenrelaties van Ford Nederland.

    "...Kwestie naar behoren afgehandeld..." is een beetje zuur als de volgende problemen nog niet of niet naar tevredenheid zijn opgelost:

    * Achterklep hangt op verschillende plaatsen in alle richtingen scheef (verschillende erkende autoschadebedrijven die ik om advies gevraagd heb over de achterklep zijn unaniem. Niet accepteren!, Slecht werk!)
    * Achterklep sluit niet meer normaal
    * Achterdeur aan bestuurderskant is recent 2 keer uit het slot geschoten tijdens het rijden!
    * Achterdeur aan bestuurderskant lekt aan de bovenkant (tijdens het wassen van de auto lopen de druppels aan de binnenkant van het raam)
    * Achterdeur aan bestuurderskant rammelt bij het sluiten
    * Kunststof profiel aan de achterdeur aan bestuurderskant laat los
    * Condens in beide achterlichten (ook nog na vervanging)
    * Auto start niet altijd vanaf de eerste keer
    * Ruitenwissers stoppen soms halverwege de voorruit, storing is in de boordcomputer terug te zien, maar kan kennelijk niet worden opgelost!
    * Blaupunkt Audio/navigatie gaat ook na de update (versie 636) nog vastzitten op een radiozender (er kan dan op geen enkele manier worden gewisseld van radiozender, tot het contact weer is uitgezet)

    Zowel Klantenrelaties van Ford Nederland als Algemeen Directeur Hans Schep zijn van dit alles op de hoogte, zowel mondeling als schriftelijk, en toch durven ze dan gewoon een brief te sturen dat de "..kwestie naar behoren is afgehandeld...".

    To be continued...
     
  7. Dit is een gevalletje ondeugdelijk product zie ook op:

    http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_ad...schaft_vervoermiddel_auto_motor_scooter_fiets

    Er zijn meerdere opties. Je kunt ze hierop wijzen en mocht men hier geen oplossing voor vinden dan kun je via de rechter je gelijk gaan halen. Is veel werk maar ik zou gaan voor ontbinding.

     
  8. Dank je voor de reactie.

    Ik heb anderhalve maand geleden mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Die hebben nu de dealer - want dat is de enige partij waar ik juridisch iets mee kan (ook al doet de dealer zijn best) - 2 keer formeel in gebreke gesteld.
    Na de eerste keer is de auto 2,5 dag in de garage geweest. Na een weekje autorijden kwam ik alweer tot bovenstaand lijstje met klachten waarvan het bijna uitsluitend gaat om klachten die daarvoor ook al aanwezig waren. Dus niet opgelost.
    Vorige week is de 2de ingebrekestelling de deur uitgegaan. Die is nog formeler. Voor 1 april (...) zou ik daarop een reactie krijgen.
     
  9. Ohw kijk dan komt het wel goed! Denk dat ze uiteindelijk je probleem echt moeten oplossing in je huidige auto en anders een vergelijkbaar product aanbieden (nieuwe auto) of je geld terug (zodat je wat anders kunt kopen).

    Dit is een gevalletje maandagochtend auto. Het is schandalig dat er na twee pogingen niet gewoon een aanbod is gedaan om je auto terug te nemen voor een nieuw exemplaar. Als ze het in twee keer niet kunnen oplossen dan komt het ook niet meer goed met zo'n auto dan moet ie gewoon weg. Of ze moeten de hele auto opnieuw opbouwen.

    Erg veel succes gewenst vanaf deze kant... Eén ding is zeker jij bent degene die hier de meeste kans op succes heeft. Al is het een lange lijdensweg....
     
  10. als ik bij mij me ruitenwisser uitzet terwijl ie nog met'z'n slag bezig is/was dan stop ie ook gelijk (maakt dus z'n slag niet af) de oplossong was bij mij het relais zoals hier ook al op het forum was aangegeven, misschien bij jou ook een gaar relais ?

    K*T dat je z'n blauwe maandag auto hebt gekocht, hoop dat het allemaal beetje goed uitpakt voor je ;)
     
  11. Inderdaad lijkt dit op een verrot relais....

    Maar die Focus van jou lijkt me zo krom als een hoepel... ik zou eens een schadehersteller die auto laten nalopen op schades... Eens met een richtbank naar de rechtheid van de auto kijken en eens met een edoscoop in de holleruimten kijken.

    Hoe is het afgelopen met de reactie van uiterlijk 1 april?
     
  12. Excuses voor de late reactie: Op 1 april kwam er 's middags bij de rechtsbijstand een fax waarin de dealer aangaf dat de problemen met de condens in de achterlichten, de zetting van de achterklep en de rammel in de achterportier volgens Ford Nederland binnen de normen vallen en dat de dealer zich daarin kon vinden en op deze punten dan ook geen verbeteringen meer kon aanbrengen.

    Voor alle andere problemen "mocht" ik me melden bij de receptie voor een afspraak.

    Die afspraak is er ondertussen geweest op 17 april. Openstaande "nieuwe" storingen waren toen:

    * diverse problemen met audio/navigatie
    * auto start vaak niet vanaf de eerste keer
    * achterportier is verschillende keren uit slot geschoten tijdens het rijden
    * bij het wassen van de auto loopt er water binnen bij het achterportier
    * achterklep sluit na laatste acties van Ford Nederland niet meer normaal
    * ruitenwissers stoppen regelmatig spontaan
    * kunststofprofiel op achterportier zit los

    Nu, een week na 17 april, zit het vastgekitte kunststofprofiel op de achterdeur nog steeds vast en is het achterportier (nog) niet uit het slot geschoten tijdens het rijden. Alle andere zaken hebben zich ondertussen alweer voorgedaan. :angry:

    Het hele dossier is nu door de rechtsbijstand aanhangig gemaakt bij de Geschillencommissie Voertuigen in Den Haag. Behandeling duurt gemiddeld 4 a 5 maanden. Ik zal dus even geduld moeten hebben...
     
  13. Man, man... wat een verhaal! Kan je frustratie goed begrijpen... :o

    Heel veel succes ermee, we leven met je mee kan ik wel zeggen!
     

Deel Deze Pagina