1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ruitensproeiers werken de ene keer wel en de andere keer niet

Discussie in 'Electronica' gestart door aavb2002, 29 mei 2018.

  1. Op mijn Focus 2 fase 2 heb ik een probleem, de ene keer werken beide sproeiers wel en op een andere moment totaal niet.

    Las in een oudere post dat dit meestal de ruitenwisserschakelaar op het stuur is, hierop heb ik een nieuwe besteld en gemonteerd.
    Vandaag werken beide pompen echter van het 1 op het andere moment gewoon niet meer, probleem lijkt dus ergens anders in te zitten.

    Zover ik kan zien zitten er 2 pompen en aangezien ze beide werken of niet werken moet er wel wat anders aan de hand zijn.

    Iemand een idee wat het probleem kan zijn of is en/of waar ik moet zoeken?
     
  2. kabelbreuk is het eerste wat in mij opkomt.
     
  3. Met een kabelbreuk zou het helemaal niet meer werken (denk ik) en alles zit ook netjes in de kokers.
    Aangezien het beide pompen tegelijk zijn lijkt het wel iets van een massa probleem.
     
  4. Er is maar 1 ruitensproeier-motor met 2 draairichtingen, er zal dus sprake zijn van een slecht electrisch contact op de motor of de motor is zelf stuk (deze motoren gaan regelmatig kapot) ... Erg duur is een nieuwe motor niet.
    Dus eerst goed de stekkerverbinding op de motor controleren en/of de motor vervangen
     
  5. Als je koplamp sproeiers hebt heb je er 2 dacht ik.
     
  6. Koplampsproeiers hebbeneen eigen pomp welke alleen maar werkt als je dimlicht brand (bij mijn Mondeo iig werkt het zo)

    Dus even de lampen aan en nog eens testen
     
  7. Sorry voor de wat late reactie... (omstandigheden)
    Het heeft weer een hele poos gewerkt om er vervolgens weer mee te stoppen, heb ford gebeld maar die zitten erg vol en ik heb ook niet echt zin een een gepeperde rekening omdat ze van alles gaan proberen en vervangen.

    Als ik kijk kan ik zo niet bij de bekabeling van de motor van het reservoir, iemand een idee hoe ik hier het beste bij kan komen? dan zal ik een nieuw motortje bestellen (iemand toevallig de code?) en de connector op oxidatie controleren.

    Als het maar niet in de ECU zit...
     

Deel Deze Pagina