Voorruit verwarming is echt wel iets wat ik niet meer wil missen. Stoelverwarming heb ik niet zoveel mee en stuurwiel verwarming nooit gehad dus geen idee. Zolang onderhoud allemaal op tijd en met de juiste olie is gedaan zul je je er met een jaar garantie geen buil aan valllen denk ik
Gaat goedkomen! Woensdag een proefritje in ieder geval. Hij heeft alleen stoelverwarming, geen stuur. Maar voor mij prima. Dit is de lijst met opties, maar dat zal wel standaard st-line zijn denk ik: Uitgelichte opties Airconditioning, automatisch All-weather banden Bluetooth carkit Cruise control Electr. buitenspiegel verstelbaar en inklapbaar Elektrische achterklep Half lederen bekleding Lichtmetalen velgen Lichtsensor Navigatiesysteem Full Map Park control voor en achter Regensensor Stoelverwarming voor Trekhaak, vast Veiligheidsopties Airbag Bestuurder Airbag Passagier Airbag, zijdelings voor 2x Centrale deurvergrendeling, afstandbediend Gordijn/hoofd airbags achter Gordijn/hoofd airbags voor Knieairbag voor Mistlampen Techniek ABS Automatisch dimmende binnenspiegel Bandenspanningscontrole Boordcomputer Cruise control Elektrische ramen achter Elektrische ramen voor ESP Lichtsensor Parkeerassistent Regensensor Start en Stop systeem Startonderbreking Exterieur All-weather banden Buitenspiegels inklapbaar Bumpers in kleur van de carrosserie Dakrails Dealeronderhouden El. verstelbare spiegels, verwarmd Electr. buitenspiegel verstelbaar en inklapbaar Elektrische achterklep Lichtmetalen velgen Lichtmetalen velgen 18 inch Onderhoudsboekje aanwezig Park control voor en achter Sidespoilers/steps in kleur van de carrosserie Sportonderstel Stuurbekrachtiging Stuurbekrachtiging, snelheidsafhankelijk Trekhaak, vast Warmtewerend getint glas Interieur Bekerhouder achter Bekerhouder voor Bestuurdersstoel hoogte verstelbaar Deelb. achterbank (ongelijke delen) Half lederen bekleding Kinderzitje voorbereiding ISOfix Lederen stuur Multifunctioneel stuur Rokersvrije auto Schakelpook leer Sportstoelen Stoelverwarming voor Verstelbaar stuur Audio Aux aansluiting Bluetooth carkit Navigatiesysteem Navigatiesysteem Full Map Radio/CD/MP3 speler Comfort Airconditioning Airconditioning, automatisch Buitentemperatuurmeter Hoofdsteunen achter Middenarmsteun voor Eigen opties Bagagedek Brake Assist System Dimlichten automatisch Electronic climate control Hill hold functie Keyless start Kleur wit LED dagrijverlichting Lendesteunen (verstelbaar) Multimedia-voorbereiding
Onze Kuga is nieuw gekocht in 2017 met de 1.5 met 150 pk. Inmiddels 123.000 km op de teller en nog nooit problemen gehad. Tot nu toe alleen het koppelingspedaal laten vervangen omdat het pedaal onderin bleef hangen. Dit is volgens de dealer inmiddels wel een bekend probleem omdat de koppeling en rem dezelfde vloeistof gebruiken. Blijkbaar kan er wat smurrie in de cilinder van het koppelingspedaal komen waardoor deze moeilijk omhoog komt. Twee weken geleden nog een beurt gehad en expliciet gevraagd om goed naar de koeling te kijken. Geen centje pijn, ook koelvloeistof peil prima op orde. Wel met een schuin oog naar het nieuwe type Kuga gekeken maar voorlopig houden wij de onze nog.
Edit: had eerder al een mail gestuurd ri een revisiebedrijf, volgens hun eigen website gespecialiseerd in 1.5 ecoboost. Hun reactie: "Een 1.5 Ford van dat bouwjaar (2017) met die motorcode (M8MC) heeft geen gemodificeerd onderblok". Zo zie je maar, afhankelijk van wie je het vraagt een ander antwoord. Maar goed, ga dus sowieso prio zetten op 2 jaar Bovag (ipv wat ze nu bieden, 1.5 jaar). Wordt vervolgd, morgen een rondje rijden :-)
Update: Helaas, het is hem niet geworden. Heb een proefrit gemaakt en links en rechts nog info vergaard. De Bovag gaf telefonisch aan 'enorm veel meldingen' te krijgen over dit blok. Mijn Bovag garage zegt hetzelfde. Ik wilde extra voorwaarden (bv bepaalde kilometer garantie puur op dit gebrek) maar dat is niet gelukt. Ga niet met zoveel twijfel zo enorm veel geld neertellen. De een heeft geluk, de ander pech, maar wat dat betreft heb ik genoeg dingen gehad aan auto.s helaas en is dat het niet waard (turbo, egr, verstuivers...noem maar op). Erg jammer, misschien na de volgende weer als ze een beetje fatsoenlijke blokken in de Kuga gaan stoppen. Tenzij iemand 100% zekerheid heeft dat blok x (vanaf jaar ....) een nieuw onderblok heeft en dus goed is, maar zowel 2 revisiebedrijven, 2 dealers en de Bovag spreken dit helaas tegen. Beetje vloeken in de kerk...maar mss toch een paar jaar een ander merk ;-(
je hebt zeker gelijk Jos en zoals Edgar al aangeeft als het niet goed voelt zal je nooit echt kunnen genieten van je Kuga.
Het gemodificeerde onderblok is pas rond halverwege 2019 af fabriek gemonteerd. Dit is gemakkelijk te identificeren onder de auto. Als er een GPF-filter is gemonteerd en je ziet het aangepaste inlaatspruitstuk met een olieafvoer naar de carterontluchting, dan heb je met 99,99% zekerheid het nieuwe type blok. Dit kan je ook zien aan de hand van de informatie van de Ovi RDW kentekenregistratie onder: V.9 Milieuklasse EG EURO 6 DG. Of je zoekt er een waar al de motor van is vervangen.
Zeker heren, gevoel is toch belangrijk hierbij :- ) @B3nder : dat is waardevolle informatie! Kan ook per PB hoor, maar werk jij bij de dealer zodat je dit weet? Het valt me op dat als ik Ford dealers bel men dit helemaal niet weet, sommigen hebben zelfs nooit van het probleem gehoord. Als dit ergens omschreven wordt in een Ford notitie of iets dergelijks dan zou dat helemaal top zijn. Als er daadwerkelijk1.5 modellen zijn die daaraan voldoen hou ik het liefste bij de kuga. Met dat onderblok aangepast is het probleem 100% opgelost toch? Ps : EURO 6 AG zie ik wel regelmatig, maar dat moet dus echt zijn DG?!
Een kleine update: Met gemengde gevoelens toch de keuze gemaakt om te switchen... Vanaf volgende week rijd ik in een Volvo V60 T3. Echt een enorm mooie en luxe auto, dealer onderhouden en door de Volvo dealer geleverd. Ook daarbij is het een kwestie van geluk of pech hebben, maar het zit en rijdt fantastisch (Summum editie). Ik merkte overigens bij mn laatste Ford dealer bezoek dat ik niet ga vinden wat ik wil, het gevoel bij de oudere Kuga 1.5 is gewoon niet goed. Door de vrij zware caravan durf ik het niet aan. Ook is er geen enkele dealer die het probleem erkent, ik krijg steeds reacties als 'ach het komt weleens voor' en 'er rijden er zoveel'. Dat irriteert me behoorlijk merk ik, al snap ik het deels ook wel..er zullen genoeg goede rondrijden. Maar toch, het gevoel is in deze leidend. Als ik met onafhankelijke garages of de Bovag praat krijg ik toch echt heel andere verhalen te horen. Al met al dus toch maar gekozen voor een overstap. Misschien tijdelijk en met een jaar of 5 a 6 weer eens kijken voor de Kuga 2.5 hybride :-)
Dan heb je dus een verstandige keuze gemaakt. Zolang er geen terugroep acties komen blijven dealers de verhalen ontkennen en dat is niet alleen bij ford hoor. Maar gefeliciteerd met je Volvo en veel veilige kilometers. Heb je hem al of moet je nog even wachten?
Ja zo is het. Lastigste is afscheid nemen van Ford, hoe je het ook wend of keert...blijft gewoon mooi spul :-) Helaas nog 2 weken wachten :-(
Alleen is het maar de vraag of er met een jaar of 5-6 nog een Kuga te krijgen is. Maar wie dan leeft dan zorgt veel plezier meg de volvo