1.6i 16V 100pk royaal afgesteld?

Discussion in 'Performance' started by JME, Nov 22, 2011.

  1. Ik heb het idee dat mijn Focus wel wat erg royaal staat afgesteld. Redenen voor dat idee:
    1. Ik kan in z'n 2 of 3 rustig over het woonerf rijden zonder gas bij te geven
    2. Als ik heel langzaam de koppeling laat opkomen, kan ik zelfs zonder gas bij te geven vanuit stilstand optrekken in z'n 1

    Het lijkt wel een automaat! :schater:
    Klopt mijn idee dat dit niet normaal is, is dat op te lossen, kan ik dat zelf doen, en scheelt zoiets nog in het verbruik?
     
  2. Als je een focus hebt met electrische gasklep in plaats van een met gaskabel dan kan dit kloppen. Ik zelf kan met de mijne dit tot en met zij 4 soms 5 zonxder probleem. Electrische gasklep reaggeert beter vandaar
     
  3. Ah, het is dus iets moderns. Vandaar. Ik ben een 13 jaar ouwe Civic gewend, daarbij hoefde je zoiets niet te proberen want dan mocht je 'm opnieuw starten :D
    Dank je voor de uitleg in ieder geval!
    Ook wel weer jammer dat het normaal is, had gehoopt dat hiermee het toch wat tegenvallende verbruik van 1:12,5 wat omlaag kon...
     
  4. Iets wat je wel zou kunnen proberen is gasklep reinigen en mptbenzine additief in de tank gooien. na volgende tankbeurt nog een fles.. denk dat je een 1.6 hebt, met mijn 2.0 haal ik net 1op12
     
  5. Als ik zijn avatar bekijk zou het een Focus II fase I zijn, tsjaa, die icm een
    1.6i...eigenlijks net iets te zwaar voor een 1.6i naar mijn mening, gevolg is
    dan het verbruik aan de hoge kant.
    Idd wat Werner zegt, hier ook een 2.0i met 1:12:mrgreen:
     
  6. Dank voor jullie reacties! Inderdaad een Focus 2 Fase 1 wagon met 1.6i benzine.
    Zo'n additief, wat kost dat, waar koop je dat, en wat voor effect mag je verwachten?
    Verder sleutel ik graag aan alles behalve de motor... gasklep reinigen klinkt al ingewikkeld, lijkt me niets voor mij. Is dat iets wat standaard wordt meegenomen bij een grote (of zelfs al kleine) beurt?
     
  7. how to van gasklep reinigen
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=3572&highlight=gasklep+reinigen
    weet alleen niet zeker of dit gelijk is aan jouw 1.6 maar dit is van een 1.6 (kan ook focus 1 motor zijn)

    flesje additief kan varieren van 15-30euro per flesje
    voordeel dat ik heb dat ik ze op het werk koop voor 12euro die ze weer via handelaar inkopen
    gebruiken echter niet vaak de flesjes
    volvo elke grote beurt 1 flesje standaard (ten minste toen ik daar werkte)

    dit zul je moeten vragen bij een automaterialenzaak in de beurt hoe en wat
    het effect is bij elk gelijk (1 beter als de andere)
    reinigen van inlaat en injectoren
    meer performance uit brandstof dan voorheen
    moet loopt rustiger
    verminderd brandstofverbruik

    het laatste klinkt lekker maar valt reuze mee
    dit ivm alle onderste punten het gevolg zijn van schone inlaat en injectoren nadat ze zijn gereinigd

    heb bij mij gedaan reinigde wel iets
    maar om te zeggen dat ik van 1op12 naar 1op12.5 ging nee


    verder moet je ook geen vertekend beeld hebben
    ik rij elke dag 70km en daar is 45km snelweg van
    dus rij vrij constant (niet echt, stoplicht race gebeurt wel eens en op snelweg 160 of zo vindt ik wel keer fijn)

    in de stad is een 1.6 wel beter je hebt niet veel vermogen nodig en rijdt zuiniger dan 2.0
    2.0 op snelweg rijdt lekkerder die extra vermogen komt dan goed van pas en bij constante snelheid rijdt hij juist zuiniger omdat het makkelijker loopt dan 1.6 die constant aan het werken is op dat moment om snelheid vast te houden
    als ik in de stad constant rij dan mag ik blij zijn als ik 1op10 haal
     
  8. Gasklephuis reinigen word eigenlijks heel vaak voor het gemak maar vergeten
    bij een grote beurt, het word sowieso nooit gedaan bij een kleine beurt,
    dus dan is het beter om het bij elke grote beurt erbij te vermelden dat je dat
    graag gedaan ziet.

    Idd die toevoegmiddeltjes zorgen alleen maar voor schone injectoren en kleppen
    daardoor kan je motor makkelijker gaan draaien/lopen, en in theorie zuiniger
    rijden, maar dat word vaak te niet gedaan doordat de bestuurder gewend is
    om iets verder het gas in te trappen, maar het is wel beter voor je motor;)

    Ik gebruik eigenlijks zoveel mogenlijk het middeltje van Forté, ik heb in het
    verleden met eigen ogen gezien hoe goed het werkt, en dat gevoel heb ik
    niet bij de middeltjes van Wynn's enz...
    soms bij gebrek aan Forté heb ik er wel eens Wynn's ingegooid, maar dat doe
    ik dan op iets minder dan de helft van een tank, dit in tegenstelling wat er
    in de gebruiksaanwijzing staat:badgrin:
     
  9. zal nog sterker vertellen bij peugeot wordt nooit gasklep gereinigd
    dit ivm eigenlijk nooit problemen geven
    als we motor moeten reinigen dan doen we dat met spuitbus
    dan pak je ook meteen de gasklep wel mee
     
  10. ...dus reinig je hem wel:thumbs:
    kon mij al haast niet voorstellen dat Peugeot echt zo goed is:mrgreen:
     
  11. het enige wat we wel moeten reinigen is het stationaair regelmotor
    dit motor heeft een stifje dat op en neer gaat om zo toerental te regelen
    deze zit dan ook in de gasklep om zo bij stationaair toerental dit op te vangen en via hem te regelen

    helaas zien we dan nog vaak dat beter bleek het motor te vervangen a 140euro
     

Share This Page