1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Overig Rollenbank uitdraaien

Discussie in 'Performance' gestart door Vlugge Jaapie, 2 jul 2012.

  1. #1 Vlugge Jaapie, 2 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2012
    Naar aanleiding van de discussie die ontstaan is na de rollenbank metingen die gedaan zijn tijdens de K&N meeting afgelopen weekend dit topic.

    Zelf vind ik het hartstikke interessant wat de vermogens van auto's zijn. En wat bepaalde modificatie's of tuningspakketten veranderen aan het vermogen, de vermogensopbouw en het koppel.

    Misschien is het handig bij de rollenbank uitdraai te vermelden om wat voor auto het gaat, wat de mods, het vermogen en koppel volgens de fabrieksopgave zouden moeten zijn. Ook lijkt het me interessant om te vermelden welke brandstof er in de tank zat tijdens de meting, volgens mij een zeer onderschat onderdeel in het behalen of niet behalen van bepaalde vermogens.

    Zo hebben we ook een redelijk overzichtig topic waar we kunnen bekijken wat verschillende tuningspakketten uiteindelijk in werkelijkheid bewerkstelligen en wat er het beste bij jou pas.

    Ik zal aftrappen :cheer:

    [​IMG]


    Ford Focus ST '04-'08
    Fabrieksopgave: 225pk 320NM koppel
    Modificaties: Bluefin Stage 1
    Brandstof: BP Ultimate
    Rollenbank uitdraai: 446.8 NM koppel, 239,9pk aan de wielen en 264,7 pk motorvermogen
     
  2. #2 twan, 3 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2012
    Hier mijn 1e uitdraai
    Beide op bp ultimate 98
    mods:
    complete catloze 3 inch mongoose uitlaat
    airtech intercooler
    K&N filter
    330pk 476Nm
    [​IMG]

    2e uitdraai
    mods:
    complete catloze 3 inch mongoose uitlaat
    airtech intercooler
    K&N filter
    sitech inlaat spruitstuk
    Samco turbo/intercooler slangen
    Custom Map verhoeven tuning
    370 pk en 532 PK
    [​IMG]
     
  3. #3 sjansse, 4 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2012
    Gemeten bij K&N aan de wielen.

    [​IMG]

    Ford Focus ST 2.5 20v 02-2006
    Kmstand 80.500
    Standaard 225 pk en 320NM

    Modificatie:Dreamscience Performance+
    K&N inlegfilter

    185.2 pk aan de voorwielen op Euro95
    340.0 NM aan de voorwielen op Euro95

    197.3 pk aan de voorwielen op LPG
    362.0 NM aan de voorwielen op LPG

    Waar zijn mijn pk's gebleven?
     
  4. Ja dat zou ik me ook afvragen als het er eerst 2225 waren:schater:
    :mrgreen:
     
  5. Dan doe ik ook mee, hij is al weer een poos geleden.
    [​IMG]

    Enige mod is een K&N inlegfilter. Verder rijdt hij op Vpower diesel.

    Origineel zou hij 115 pk en 280nm moeten hebben, hoewel ik van de nm's niet helemaal zeker ben.
     
  6. Kijk de eerste uitdraaien komen binnen...leuk!

    @ Twan, ik volg je eigen topic ook. Ben zeer benieuwd wat je gaat doen als die injectoren er in zitten :kwijl:

    Sjansse,

    Opvallend dat je op LPG het vermogen veel beter door trekt. Al denk ik dat je misschien wel hetzelfde kan bereiken met BP ultimate.
    Zelf heb ik wel eens euro 95 getankt maar dat scheelt echt 3 autolengtes t.o.v. BP ultimate in een 100 - 200 sprint. Mijn ST rijdt gewoon slecht op euro 95.

    Wat is het te verwachtte vermogen/koppel wat preformance+ zou moeten geven?

    @ rfknol,

    Ben wel eens benieuwd wat je dan standaard zou draaien, hoeveel zo'n filter daadwerkelijk doet? Uitgaande van standaard dus vooral in het koppel 3-5% extra.
     
  7. De ST loopt op 95 duidelijk minder, is ook geen geheim. Met 97+ haalt hij pas het vermogen wat Ford opgeeft.

    Wat me wel verbaasd is of er nu wel of geen DS+. Zou het kunnen dat die software er op een of ander manier niet meer erop staat?
     
  8. Zie ook topic van K&N meet, de andere ST daar had ook tegenvallende resultaten, zal aan de meting hebben gelegen denk ik.
     
  9. DS P+ zou ongeveer 35 a 40pk moeten uitmaken, en ongeveer 400NM koppel.
    Dan ben ik ertoch heel wat kwijt, terwijl dat ding op het gevoel nog steeds gaat als een kleine raket.
    Turbometer stijgt tot 1.1 en zakt dan iets terug tot 0.9.

    De andere ST haalde maar 150pk op de wielen en dat kan sowieso niet in mijn ogen.,

    Verder weet ik zeker dat DS er op staat,de turbometer komt standaard niet hoger dan 0.5.
     
  10. Dit is die van mij, upgrades staan onderaan bij me naam, met modC...

    [​IMG]
     
  11. Dat ziet er mooi uit Martijn.

    Het blok houd het koppel mooi vast. 425nm+ tussen 2700 en 4600 rpm...
    Weet jij of dat komt door de map of door een van de mods?
     
  12. Hier de uitdraai van mijn standaard RS2

    Je ziet 2 metingen.

    1ste met kapotte intercooler 265 pk en 380Nm

    2de meeting, met verse intercooler 303Pk en 465Nm

    [​IMG]
     
  13. mmmm, nog geen 2.0i zien voorbij komen, was eigenlijks wel benieuwd wat die
    op de vermogensbank doen.....dan weet ik ook een beetje waar ik zit ;)
     
  14. Bij deze mijn uitdraai van K&N

    [​IMG]

    Benzine: BP Ultimate
    Aanpassingen: 60 mm gasklephuis, K&N inlegfilter, rvs 4 in 1 spruitstuk, rvs 200 CPSI sportkat, rvs midden- en einddemper en 76mm sierstuk
     
  15. Simon...
    Zit ff naar jou uitdraai te kijken maar ik vind hem heeel raar..
    Je hebt je max vermogen op 6000 omw :shock:????
    En je max koppel bij de 2500-3000...
    Alle uitdraaien die ik zie van RS,e dan moet jou max vermogen ergens bij de 3500 omw liggen...
    De turbo heeft dan zijn volle druk dan allang verloren bij de 6000 omw...
    welke versnelling hebben ze dit gedaan???
     
  16. Ze hebben het in de 4de versnelling gedaan, ook op mijn verzoek eens in de 3de versnelling, dit gaf ook het nagenoeg hetzelfde resultaat.
    De maximale PK's komen toch altijd in de hogere toeren en het koppel bij een turbo motor toch in de lagere toeren?
     
  17. Dan ook maar de 1.6 ti-vct.
    Km stand 110.900 en bouwjaar 2006

    [​IMG]
     
  18. [​IMG]

    Focus I, 1,8 TDDi, origineel max. 90pk en max. 200nm.
    Km. stand 284.500, bouwjaar 2000.
     
  19. Ja, Twan heeft het over koppel.
    Met zo'n turbo als jij hebt is het vrij logisch dat je pas bij 6000rpm max pk's hebt. Maar max koppel bij 2500 of na tunen 3500 is niet zo vreemd.
     
  20. Mountune MP260
    [​IMG]

    Mountune MR290 verschil tussen een verrotte slang en een goeie slang
    [​IMG]

    Mountune MR290 (incl. Samcoslangnen)
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina