1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Roest LA Portier

Discussie in 'Exterieur' gestart door Vercouluh, 11 sep 2009.

  1. Ik zie bij mijn LA portier roest doorkomen, ik heb deze FocusWagon van Feb. 2001 een paar weken geleden gekocht bij een autohandelaar, nu vermoed ik dat deze de roest heeft weg willen werken (is ook duidelijk gezien dat er aan geknutseld is) maar nu komt het op sommige plaatsen er weer lichtjes door. Als ik hiermee na de dealer ga valt dit dan nog onder garantie? Ik weet dat dit een erkend probleem is bij de focus.
     
  2. Er staat reeds erg veel info over roest garantie en de werkzijde van Ford.
    Om het forum overzichtelijk te houden, wordt dit topic binnenkort verplaatst richting prullenbak
     
  3. 12 jaar garantie indien de roest van binnenuit komt en de auto onderhouden is bij een Ford Dealer...
    Je moet dus naar een Ford Dealer om je Ford te laten schouwen (eerst even afspraakje maken en onderhoudsboekje meenemen).
    Als jouw autohandelaar geen Ford Dealer is hoef je daar eigenlijk niet aan te kloppen.
    Controleer trouwens ook gelijk even de andere portieren, de motorkap en de achterklep (zowel binnen als buiten).
    Succes!
     
  4. #4 Vercouluh, 11 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2009
    Dringende vraag mbt. Roest en garantie

    Hey,

    Aangezien mijn FocusWagon 1.6i Benzine,Bouwjaar Februari 2001. Net als vele Ford Focus last heeft van roest bij de kitnaden bij de portieren, motorkap en achterklep het volgende:

    Ik heb deze Focus, 13 Juli 2009 gekocht bij een redelijk bekende autogarage in de buurt en nu dus bijna 9 weken in mijn bezit. Nu constateer ik dat voornamelijk bij mijn linker achter portier, veel roest zit wat ook heel klungelig is proberen weg te werken.
    Ik baal nu dus erg dat ik dit niet gezien heb, voor mij was dit een hele investering ( pas 22 jaren jong).

    Dus na veel lezen op dit forum heb ik gezien dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze auto’s. en dat t mits binnen de voorwaarden onder de 12 jarige fabrieksgarantie valt. Dus ik ben na de plaatselijke Forddealer gereden (dit is niet de autogarage waar ik hem gekocht heb) en gevraagd of dit onder de garantie valt. Helaas moet de auto dan altijd zijn onderhouden bij een Forddealer en dit ook in het onderhoudsboekje staan, dit was bij mij maar tot 2005 het geval.

    Nu zei hij tegen mij dat dit gewoon onder de Bovag-garantie moet aangezien dit een verborgen gebreken is. De autogarage die mij deze auto heeft verkocht heeft nooit vertelt dat deze roest er zit of me er op geattendeerd.

    Hebben we samen gekeken na het verkoopcontract en hier staat op dat ik 3 maanden garantie heb. Dus wij ons afvragen hoe dit kan, zijn we gaan nakijken blijkt hij niet aangesloten te zijn bij de Bovag. Heel dom van me dat ik hier geen rekening mee heb gehouden! Maar helaas is daar nu niks meer aan te doen dus we kijken maar vooruit. Dus gelukkig hebben we die 3 maanden nog.

    Ik ben dus na die autogarage gegaan en mijn probleem verteled. Dus zijn staan er met zijn drieën omheen te kijken en bedenken even snel een oplossing.
    Ze halen dan alle kit goed weg, spuiten er goed Tectyl op weer wat nieuwe kit en lak erover en kan er weer even tegen. Ik vroeg dus, en dan is het over een jaar weer het zelfde? Daarmee beantwoorde hij dat het zeker was dat t dan terug kwam.
    Ik dus vragen valt dit allemaal onder de garantie want jullie voorwaarden zijn nergens te vinden? Hij kon mij mooi antwoorden ‘Garantie is bij ons garantie en er iets kapot is maken we het’.
    Ik kon een keer bellen voor een afspraak te maken en was de auto 1á2 dagen kwijt.

    Dus ben ik maar gegaan om eerst meer te weten te komen, voordat ik daar de boel op stelten ging zetten.

    Ik dus terug gegaan na de Forddealer, en het verhaal vertelt waarna ik een kleine lach zag. Bij de Forddealer word de deur opgestuurd, gestraald tot hij weer blank, diverse primers ed. opgedaan en weer gelakt. Dus zoals het wel echt hoort te zijn. Hij zei ook tegen mij dat de roest dan weer heel snel terug is op de manier als de autogarage het wou doen en dat de roest zelfs nog gewoon blijft zitten. Zou ik het daar laten doen bij die autogarage en zou gelijk daarna een schroevendraaier onder de kit zetten en deze optillen dan zou ik de roest nog zien zitten.

    Dus nu mijn vragen:
    Wat kan ik volgens jullie het beste doen?
    Waar heb ik recht op?
    Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
    En alles wat me meer kan helpen is welkom!

    Alvast bedankt!

    Gegroet Roy



    EDIT B@Zzz...
    ik heb allebei je "roest-topics" samen gevoegd in 1 topic.
     
  5. Als de hele kit naad eraf wordt gehaald en dan alle roest wordt verwijderd. Dan de goede kit, daarna overspuitbare Tectyl, dan spuiten lijkt mij het wel goed gedaan, mits ze het nauwkeurig en goed doen. Op de reparatie heb je lijkt mij ook wel een jaar garantie dus houdt het dan goed in de gaten.
     
  6. Vergeet niet dat er een speciale menie op de naad moet worden gesmeerd om het roesten tegen te gaan. ;)
     
  7. Vergeet ook niet dat er meerdere wegen naar Rome leiden. Je kan de deur wel ontdoen van de kit en dan nog is stralen. Maar ik vind dit een beetje overdreven. Het gaat om een niet van buiten zichtbare oorzaak. Dit is ook goed op te lossen door een goede schade hersteller zonder de hele deur te laten stralen hoor. Ik dacht dat de oude kit er sowieso helemaal af werd gehaald. omdat de kit loslaat van de deur en dat de deur daar ook gaat roesten. Vervolgen nieuwe wel geschikte kit er op te spuiten en dan weer alle lak lagen er op te doen. Daar hoeft de deur toch niet voor worden gestraald. Als de deur zichtbaar van buiten de auto is gaan roesten dan moet het inderdaad rigoureuzer worden aangepakt.
     
  8. Als ik het wel heb; dan verwijderen ze compleet de oude kitnaad stralen/schuren de roest eruit. Vervolgens worden de naden ingesmeerd met die speciale menie. De deuren worden dan volgespoten met tectyl (heel dunne tectyl) vervolgens wordt de deur al dan niet volledig gespoten.
     
  9. Gelukkig is alles opgelost! Mijn garage brengt hem nu netjes na de plaatwerker waar alle roest verwijderd wordt en opnieuw wordt gespoten.
    Bendakt voor jullie reactie's!!
     

Deel Deze Pagina