Hallo allemaal! Ik ben mij aan het orienteren om mijn Focus MK3 te gaan vervangen voor de MK4. Inmiddels is de MK3 9 jaar oud en staat er even ruim 2 ton op de teller. Tijd voor iets nieuws Nu zou ik graag de overstap willen maken van handbak naar automaat. Ik ben aan het kijken naar een 1.5 150/182pk automaat benzine MK4. Nu hoop ik dat er mensen zijn die mij hun rijervaringen willen delen in bovengenoemde combinatie. Let me know!
Ik heb twee auto's geleden een automaat gehad maar de volgende auto zal een automaat worden het rijdt gewoon veel relaxter...
Beide auto's proefrijden. Als je eenmaal aan een automaat gewend bent dan wil je vaak niets anders meer
ieder zijn ding jaren met een automaat gereden als taxi, heerlijk hoor maar ik zou in mijn echt geen automaat willen.
In mijn beleving hoort een ST een handbak te hebben, en een Titanium of Vignale uitvoering een automaat
Bedankt voor jullie reacties! Vandaag een proefrit gemaakt in de Focus 4. Heb nu een focus 3 met handbak maar wat rijdt een automaat fijn. De Focus 4 staat van de week voor de deur! Geweldige wagen en erg blij met de aankoop!
Zo, die keuze was gauw gemaakt Gisteren vroeg je nog om ervaringen en vandaag heb je er 1 gekocht..... Gefeliciteerd ermee
Haha ja soms kan het snel gaan. Echt een hele mooie 1.5 150pk automaat gevonden. Met de proefrit was ik eigenlijk direct verkocht. Helemaal vol met bijna alle opties kon hem niet laten staan als je dan toch opzoek bent. Helemaal blij mee
Heerlijk een automaat in mijn focus mk4 2.3 ST. zou niet anders willen daar schakel je echt niet tegenop. Altijd de juiste versnelling. Rob.
persoonlijk vind ik een automaat in een ST niet echt sportief. als het wel zo was had ik wel een GTI met DSG gekocht maar sommige vinden een diesel ook niet passen in een ST, ik vind het alleen maar lekker als ik moet tanken
Lijkt mij geweldig die 1.5 150/182pk automaat. Ik heb nu de 1.0 125/145pk automaat en die rij al echt lekker en comfortabel
In mijn ST zou ik ook geen automaat willen, heb in één van mijn voorgaande auto's ( Ford Mondeo 2.5 ltr V6) ook een automaat gereden. Hier was schijnbaar slecht onderhoud op uitgevoerd door de jaren. Hierdoor ging de automaat stuk toen ik de auto in bezit had, aangezien de auto ook al op leeftijd was kwam het er al gauw op neer dat een gereviseerde automaat bak veel te duur was om nog te vervangen. Als je dan toch een automaat in de auto zou hebben lijkt me een semi automaat wel mooi, als men dat zo noemt, hiermee kan je hem iig nog in manual stand zetten en wat ik in een peugeot 108 zag, schakelen met flippers bij je stuur
Ik rij met een handbak. Onder de 2000 rpm rijdt ik normaal niet. Een automaat gaat toch zo snel mogelijk een versnelling hoger? Hoeveel toeren draaien die automaatbakken dan bij zeg maar 70 km/u?
dat ligt er een beetje aan Ruud hoeveel versnellingen de automatenbak heeft, 6, 7, of soms wel 8 de ervaring die ik heb is met een 7 traps DSG en het rijdt heerlijk maar schakelt erg snel over, soms zit je bij de 60 al in z;n 7 hoeveel toeren die dan maakt weet ik zo uit mijn hoofd niet meer maar die bak was zeker geprogrammeerd op "het nieuwe rijden' en dat vond ik niet fijn. daarom reed ik meestal in de sportstand dan schakelt die net ff wat later over (tussen de 2000 en 2500 toeren)
Persoonlijk ligt het er enorm aan wat je het meeste rijdt vind ik. Gewoon dagelijks woon-werk met files is een automaat erg lekker rijden, maar een flink stuk rijden op wegen met veel bochten en afslagen/opritten op de route is een handbak onverslagen voor mij. Zelfs met de cmax tegen de 4500rpm door een bocht knallen met 80/100km/h waar je dan iedereen voorbij schiet omdat ze allemaal 60 of langzamer gaan en dan zodra het kan gas erop en doorschakelen. Heerlijk rijden en soms denk ik dat het maar goed is dat ik geen ST of RS heb