1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

rijden op E85 Bio-ethanol

Discussie in 'Performance' gestart door focus68, 20 okt 2009.

  1. Graag zou ik van andere de ervaring horen van het rijden op E85 Bio-ethanol.
    Mijn ervaring is na 1x (al!) dat het verbruik wel erg groot is met deze brandstof :(

    Wat is jullie ervaring?

    Ford Nederland zei er het volgende over als antwoord op dezelfde vraag die ik had gesteld:
    "Het rijden op E85 Bio-ethanol heeft inderdaad een hoger verbruik als het rijden op bijvoorbeeld Euro 95. Wel hebben auto's die op E85 rijden, een uitstoot van fossiele CO2 die 30-80% lager is. Afhankelijk van het gebruikte basismateriaal en het productieproces."

    Ben benieuwd!
     
  2. wat verbruikt het dan zo'n auto op ethanol ? Wat is je verbruik op benzine ? (1:14 ofzo ?)

    Wel lekker dat je gewoon aan je uitlaat kan hangen en niet kapot gaat van de benzinedampen hahaa
     
  3. Jaa inderdaad hoog verbruik en volgens mij is het nog veel duurder ook!!
     
  4. even denken hoor... ik dacht dat ik toen 350 km had gehaald op 1 tank :mad:

    De prijs is iets goedkoper (ik praat hierover centen! :rolleyes:) dan de euro95 benzine.
     
  5. Nou, uitstoot van E85 is ook niet echt fris om dan aan de uitlaat gaan hangen hoor!
    E85 is iets duurder, en het verbruik is hoger, echter reken ook op meer vermogen, e85 heeft een hoger octaangetal, en dit kan circa 8% meet vermogen opleveren.

    Let wel op! gezien de verbrandingstemperatuur hoger is, vervuild de olie meer, hierdoor moet de olie van een FF ook bij 10.000 vervangen worden ipv 20.000.
    Normaliter is dit onzin, meestal gebeurt het alleen omdat de garantie anders niet geldig is. Maar als je daadwerkelijk op Ethanol gaat rijden moet je dit wel aanhouden!

    Suc6
     
  6. #6 ThomasD62, 20 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2009
    Wij hebben afgelopen vakantie in Frankrijk 'n paar tanken E85 verreden met een gemiddeld verbruik van 1 op 10,7.
    Dat was met dakkoffer en 130 km/h op de autoroute.
    Bij ritten in de buurt zakte het naar 1 op 11,5.
    De ene tank benzine ging er met 1 op 12,8 door.
    Van extra vermogen heb ik niks gemerkt, van alcoholdampen wel.:wijn:
    Van mij mogen ze hier op het dorp zo'n pomp neerzetten!
    ...maar dan ook tegen € 0,85 per liter!!!

    EDIT: Ford is ondertussen weer met Flexifuel gestopt (alleen in Nederland??) ivm de discussie
    over de invloed van alcohol-brandstoffen op de voedselketen.
     
  7. Waarschijnlijk worden de flexifuelmotoren in de toekomst gebruikt voor af-fabriek LPG, de FF motoren zijn hier uitermate geschikt voor ivm de hardere kleppen e.d

    In duitsland gaan ze testen met een tri-fluel mondeo, dus benzine/E85/LPG
     
  8. Deze verversingtermijn geld ook als je op benzine rijd. De inspuiting in de opwarmfase is rijker, daardoor verbuik je meer olie en moet je dus meer verversen.
     

Deel Deze Pagina