1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Reparatie

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Pandokan, 18 okt 2007.

  1. Woensdag de auto weg gebracht voor reparatie.
    Na 3 maanden(!) wordt eindelijk de versnellingsbak gemaakt, synchromeshring van de 3e versnelling kraakt.
    Als alles goed gaat, kan ik hem vrijdag weer ophalen...
     
  2. Vandaag de auto weer opgehaald. Probleem is niet verholpen.
    Monteur had wel opdracht gekregen, maar heeft dus naar mijn mening er niks aan gedaan.
    Er is beloofd dat er z.s.m. met mij contact op wordt genomen, om te bespreken wat ze nu gaan doen.
    Ik ben er zo langzamerhand spuugzat van, heb dat ook aangegeven.
    Ik heb ook gezegd, dat er anders maar een andere oplossing gezocht moet worden.
    Misschien is het wel een optie om de auto om te ruilen, werd er gezegd...
    Daar ga ik uiteraard niet mee akkoord.
    Ik wil deze niet kwijt, hij moet gewoon gerepareerd worden!
     
  3. Ik ben nog een bijl achterin liggen, lenen ??? :rofl:
     
  4. Je zou het haast doen, ja! :x
    Maar hier wordt je toch gewoon moe van???
     
  5. Dit is gewoon niet leuk Ate, je maakt afspraken met mensen en dan verwacht je dat die nagekomen worden, ik weet ook wel dat een synchromesh vervangen een kutklus is, maar om meteen aan te bieden om de auto om te ruilen dat vind ik wel erg makkelijk gedacht.

    Gewoon naartoe gaan, bijl op de balie leggen en en nieuwe afspraak maken.
     
  6. Zo ben ik een half jaar lang door de Ford dealer in Veghel aan het lijntje gehouden.
    Echt op een gegeven moment kun je ze wel ik weet niet wat doen. :shooting:
    Ben van ellende naar een andere dealer in Oss gegaan die het probleem in echt maar 2 min had gevonden.
    Ga nooit meer naar die toko in Veghel
     
  7. Ik heb even op de site van de ANWB gekeken wat mijn rechten zijn.
    Ik wacht nog even af met wat voor voorstel ze komen.
    Wordt het probleem dan niet opgelost, stuur ik een aangetekende brief,
    waarin ik hun 2 weken de tijd geef het probleem op te lossen.
    Gebeurt dat niet, dan laat ik het repareren, op hun kosten,
    bij de plaatselijke Ford-dealer.
     
  8. En ik vind dat personeel in Oss juist zo arrogant als het maar zijn kan... Maar dat is ieder z'n mening natuurlijk...
     
  9. In de werkplaats weet ik wel dat ik toen netjes geholpen ben. Moet wel zeggen dat het al een jaar of 7 terug is. Weet dus niet hoe de toko tegenwoordig draait. :wink:
    Kom niet zo graag bij de dealer. Ik kan het zelf ook wel.
    Die prijzen die ze daar rekenen wordt ik niet blij van. :cry:
     
  10. Ondanks de belofte dat ik terug gebeld zou worden, werd er dus weer niet gebeld.
    Vandaag dus maar weer zelf bellen.
    Verkoper had gesproken met de monteur, en die had gezegd dat hij er verder niks aan kan doen.
    Grote onzin, heb ik gezegd, versnellingsbak kan gemaakt worden.
    Maar ze gaan de bak niet repareren.
    Ik kan wel een andere Focus krijgen, maar omdat ze zelf geen op voorraad hebben, gaat hij op zoek naar 1.
    Ik heb gezegd, dat ik deze eigenlijk helemaal niet kwijt wil, heb er een berg tijd aan besteed om te auto te verfraaien..
    Maar ze zijn bereid e.e.a. om te bouwen.
    Ik heb gezegd dat ik eerst de 'andere' Focus wil zien en testen, voordat ik beslis wat ik ga doen.
    En ik zat me vanavond ineens te bedenken, dat ik helemaal geen afspraak heb gemaakt, binnen welk tijdsbestek dit moet gebeuren.
    Ik ben natuurlijk niet van plan om nog eens 3 maanden te wachten voor er actie wordt ondernomen, ALS er al actie wordt ondernomen, ik begin zo langzamerhand het vermoeden te krijgen, dat ze gewoon hopen, dat ik de moed op geef en het zo laat.
    Maar dat ben ik dus echt niet van plan
     
  11. Als ze jouw bestaande bak niet kunnen/willen repareren, waarom zetten ze er geen andere versnellingsbak onder (van de sloop met weinig kilometers). Lijkt me dat toch wel een betere optie dan maar zomaar de auto weg doen /ruilen omdat er een klein stukje metaal versleten is.
     
  12. Hebben jullie in Nederland ook niet zoiets als Test-Aankoop? Gewoon ff dreigen dat je daar een briefje naar zult schrijven en je krijgt meteen een pak meer gedaan hoor! Eigen ervaring en al meermaals toegepast! :wink:
     
  13. Wij hebben een programma dat heet Kassa, je zou het eens kunnen proberen Ate, als een soort van breekijzer,dan heb je mijn bijl in ieder geval niet nodig.
     
  14. Zojuist weer gebeld met handelaar, en gezegd dat we helemaal geen andere auto willen,
    maar dat het probleem gewoon opgelost moet worden.
    Desnoods maar een andere versnellingsbak.
    Ze konden niks voor me doen, zei hij, vervanging is een kostbare zaak..
    En garantie was al voorbij, zegt ie nu...
    Ik heb probleem binnen de garantie gemeld, zei ik, dus jij bent verplicht het te repareren.
    Hij zei: We hebben er 2 keer naar gekeken, en niks kunnen vinden, dus houd het op.
    Het enige dat hij kon doen was mij een gelijkwaardige auto aanbieden..
    Ik heb gezegd dat ik het hier niet bij laat zitten en dat dat ik stappen ga ondernemen.
    Werd hij niet warm of koud van... :evil:
     
  15. Gewoon op een of andere manier in de media brengen. Zulk een uitleg is ongehoord. Zijn dat garagisten of prutsers/luierikken? :evil:
     
  16. Meld het bij Kassa, als die vent niet luisteren wil moet je t maar op die kinderachtige manier doen...Hem letterlijk op z'n bek poffen is ook niet de oplossing :roll: Zo doe je t verguurlijk... :box:
     
  17. Klets hem niet op zijn bek want dat kost je geld hoor.
     
  18. sbs6 :!: of een paar briefjes naar de ombutsman ofzo
     
  19. ik bedoel het verguurlijk....
    Zo'n vent moet je op de legale manier helemaal kapot maken. Zoiets flik je niet :!:
     
  20. Is de handelaar BOVAG lid? Zo ja, is de auto met BOVAG garantie gekocht?
     

Deel Deze Pagina