1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remstof Ford Focus 3.2

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Co-driver, 17 aug 2020.

  1. Sinds een week of 5 rijden wij naar volle tevredenheid een Focus Wagon Fase 3.2.
    Nu valt mij op dat de velgen behoorlijk snel vies worden door het remstof.

    Kan iemand mij vertellen uit ervaringen bij welk merk remblokken dit minder is?
     
  2. Dit is een bekend probleem bij de Focus 3.

    Zelf was ik de enorme hoeveelheid remstof al snel behoorlijk zat en heb dus bij nog geen 25.000 KM op de teller de remmen rondom vervangen waarbij ik de keuze heb gemaakt voor keramische remblokken.

    Aan de voorzijde heb ik gecoate Brembo remschijven gemonteerd i.c.m. keramische Textar Epad remblokken. Aan de achterzijde heb ik gecoate Brembo remschijven gemonteerd i.c.m. keramische ATE remblokken.

    Dit heeft geresulteerd in circa 90% minder remstof (dat ook nog eens gemakkelijker te verwijderen is).
     
  3. Bedankt JW voor je reactie. Nu zijn de remschijven nog niet aan vervanging toe.
    Ik wil het dus eerst proberen zonder schijven en met alleen de remblokken.
     
  4. Kan hier ook uit ervaring delen dat de Textar Epad aan de voorzijde een significante vermindering van remstof gaf!
     

  5. En hoe bevalt combinatie textar epad blokken/brembo schijven voor en ate blokken achter samen met de brembo schijven?
     
  6. Bevalt tot op heden prima!

    De remwerking van deze combinatie is prima en de vermindering van remstof is zowel voor als achter enorm.

    Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de keramische remblokken (vooral de ATE remblokken) vrij hard zijn waardoor de remschijven wat sneller slijten.


    Overigens is de reden dat ik aan de achterzijde voor ATE heb gekozen heel simpel. Textar heeft/had geen keramische remblokken voor de achterzijde in het assortiment. Anders had er aan de achterzijde ook gewoon Textar onder gegaan.
     

Deel Deze Pagina