1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

remschijf vraagje heb een probleem weet niet wat

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Cleanstyle, 26 jun 2008.

  1. Ik heb nu geperforeerde en gegroefde remschijven met speciale remblokken. NU de vraag dus, Als ik de bocht in gaat hoor ik een hoop slepend en jankend geluid. Hoe verder ik stuur hoe harder net alsof de lagers kapot zijn dit is dus niet het geva.l Kunnen het de schijven zijn die ergens slepen en hebben meerdere personen dit voorval wel eens gehad. ik rij er trouwens al weer een jaar mee en de ene keer heb ik het wel en de andere keer weer niet maar het word nu dus erger.
     
  2. Is moeilijk te zeggen. Maar als ik iets bij de remmen hoor blijf ik daar niet lang mee doorrijden. Zou zeker de wielen erafhalen en kijken of je ergens meer slijtage ziet dan normaal. Kijken of er speling ofzo op zit. En de blokken goed nakijken. Ik heb wel eens gehoord dat de blokken los van de zadels(of hoe dat stuk metaal heet waaraan ze zitten heten) zaten. Maar een geluid is altijd moeilijk te zeggen als je het niet zelf kan horen. Anders rij je toch langs de Dealer?
     
  3. Ik ben bij de dealer geweest daar word ik dus ook geen steek wijzer. En ik zit nog steeds met het probleem. De dealer zegt dat het niet de lagers zijn het enigste wat dan over blijft en wat draait zijn de schijven. Maar die ziet er verder ook nog goed uit.
     
  4. Remmen die vervuilt zijn???
     
  5. Hee Berry,
    kan je misschien wat specifieker zijn?
    Wat voor auto rijd je?
    Waarom heb je gegroefde en geperforeerde schijven op de auto zitten?
    Rijd je circuit dagen ermee?
    Komt het geluid boven in een linker of een rechter bocht?
    Komt het geluid op hoge snelheid dus sportief genomen bocht?
    Komt het geluid in een scherpe bocht?
    Hoe meer je weet des te meer "zaken" kunnen worden uitgesloten tot diagnose, snap je?

    Het is algeheel bekend dat remschijven en blokken die meer op prestaties gericht zijn (zoals jouw remmen dus) geluid maken. Op een auto van mn vader waar ook geperforeerde schijven op zitten maakt tijdens het remmen ook meer geluid dan "normale" remmen. Maargoed dat terzijde.

    Je remmen voor maken dus geluid als je in een bocht rijd? Dat is inderdaad vreemd. Maar ik vraag het mij af of het wel met die remmen te maken heeft. Want ik neem aan dat je niet remt in een bocht? Heb je bijv. ook grotere klauwen die tegen het balanceer lood van het wiel aanlopen bijv?

    Nogmaals ik weet niet wat voor auto je hebt dus ik kan niet verder oordelen wie of wat (dealer of specialist) de remmen heeft gemonteerd. En ik weet ook niet naar welke dealer je bent geweest. Houd met 1 ding rekening. Mijn ervaringen zijn met dealers dat zij met normaal onderhoud de beste zijn. MAAR zodra er iets buiten de term NORMAAL valt, dus jou "andere" remmen, zijn dealers al van slag want bij klachten weten ze nooit de oplossing. Ga dus met deze klacht naar een specialist. Iemand die vaker met speciale remmen werkt en die dus ervaring heeft met klachten die jij hebt.

    Stuur me een PB als je wilt met alle info. Ook waar je woont.
    Misschien weet ik wel iemand die jou goed kan helpen.
     
  6. geluid

    weet niet of je hier wat aan hebt
    in mijn vorige ford had ik het ook.
    Je remblok zit vast met een veer, ik had toen die veer aan de verkeerde kant zitten van het blok, dit kan heel snel gebeuren omdat als je het blok er op zet hij bijna in die plek valt.
    Maar je moet de veer dan naar de andere kant drukken zodat er kracht op komt en hij dan gaat vastzitten.
    Als je dan gaat rijden heb je deze herrie ook een schrapend geluis net of er een frees op je blok staat.
    vond dit euvel pas na 2 dagen proberen en zoeken.
     
  7. Klinkt inderdaad dat je blokken niet goed vrijkomen, waardoor in een bocht alles gaat wringen...
     
  8. buurman

    hoi Buurman dat bedoel ik dus.
    kon er op moment niet even opkomen doordat de veerklem verkeerd zit blijven de blokken hangen.
    leeftijd begint te tellen :oops: :oops:

    bedankt voor de aanvulling
     
  9. Dit dacht ik ook al dat het waarschijnlijk door wringen komt wat kan ik daar zelf aan doen brug enzzz en gereedschap is geen probleem moet ik dingen vernieuwen schoonmaken????????????? of weer terug naar originele schijven (wat ik liever niet wil)
     
  10. @ uwbuurman en richard B Wat jullie schrijven klinkt inderdaad aannemelijk. Wat vinden jullie? Als Berry zelf aan de slag gaat.
    Is het niet handig dat hij in elk geval nieuw (race) blokjes koopt
    en die vervangt. Want als hij een JAAR met blokken heeft rondgereden die op de schijf zijn blijven hangen. Dan moet zo'n blok zijn verglaasd door de warmte. En dat maakt ook een ^%$%^ geluid.
    En de remperformance is natuurlijk niet meer wat de bedoeling is...??

    @ Berry Als jij niet terug wilt naar standaard remmen hoef jij niet terug op standaard remmen.

    off topic: Ooit heb ik op zandvoort verglaasde blokken gehad. 160 km/u voor het scheivlak. Even rem aantikken en dan alleen je achterremmen hebben was toch een bijzondere ervaring.... :twisted: :P
     
  11. bblokken

    zou hem even op blokken zetten en het spul loshalen en alles even bekijken.
    Maar je hebt inderdaad grote kans dat ze zijn verglast.
    En setje nieuwe is altijd beter, maar het beste is om de schijven te vervangen die kunnen ook krom geworden zijn door verkeerde druk op de schijf(hoeft niet altijd).
    Maar een setje bij de dealer was ik voor mijn vorige focus compl met blokken 150 euro kwijt dit was met korting.

    Maar je kan er ook greenstuf BV opzetten en des betreffende schijven.
     
  12. Re: bblokken

    Ik sluit me bij jouw verhaal idd aan. Dus schijven en blokken verv.
    Mits natuurlijk daadwerkelijk het euvel is van Berry

    Ik zit net te denken. Ik ken verder de auto van berry niet. Is hij verlaagd?
    Zitten er grotere wielen onder? Is het niet het aanlopen van de wielen in de wielkasten. Believe me or not. Maar ik heb een keer een auto meegemaakt die dat dus had. Die auto was redelijk verlaagd. Nou is dat niet zo'n probleem. Maar als je dan ook nog verkeerde wielen gaat monteren met een onjuiste ET waarde........
    Dus die wielen liepen tegen de velsrand van de wielkuipen aan.
     
  13. Daarom zei ik al, wielen eraf en kijken of je ergens iets ziet. Als er iets aanloopt dan moet je ook slijtage zien. Misschien aan de binnenkant van de banden.

    Succes.
     
  14. Kijk even bij mijn focus topic dan zie je vanzelf wel welke focus het is maar bij deze het is een focus 1 17 inch velgen met airride maar dat is niet het probleem. Ik heb het idee dat het gedeelte van mijn schijven aan de achterzijde tegen de remklauwen aanloopt door vuil ,Of het zijn geen goede schijven maar ik ga morgen wel even kijken wat het kan wezen heb nu genoeg ideeen opgedaan waar ik naar kan kijken :D :D :D alleen nog een klein vraagje hoe kan je testen of zien dat de schijven krom of recht zijn
     
  15. krom of recht

    heb je een glasplaat dan leg je hem daar op en dan zie je het wel
    of een rij erlangs leggen(lange stalen lat die recht is)
     
  16. Als je schijven krom zijn voel je dat toch wel met remmen?
    Bij verschillende snelheden je rem in trappen met je linker voet. Dan moet je denk ik wel wat voelen in je stuur. Wel voorzichtig trappen he, en kijken of er niemand in de stress schiet achter je van je remlichen Of even langs een apk station met remtestbank.
     
  17. Ik voel de ene keer wel wat en de andere keer niet. Ik begin wat te voelen als ik halverwege ben met afremmen en laatste stukje voordat ik stil staat niet meer Zal wel door de groeven zijn in de schijven. Maar nog wat de blokken lopen van breed naar smal (smal tegen de schijven) dus hoe meer ze slijten hoe breeder de oppervlakte van de blokken worden nu zijn de blokken bijna over de hele breedte dus ze zijn al aardig ingesleten maar nog lang niet op kan dit het niet wezen of de oorzaak er van zijn. Maar ik moet ook zeggen dat wanneer ik rem (of niet rem) het geluid hetzelfde blijft.
     
  18. VOlgens mij ligt het helemaal niet aan de remmen. Heb je je wielen er al afgehad en goed bekeken (aanloopsporen)? Zonder kijken weet je niets.
     
  19. Tuurlijk heb ik aanloop sporen maar dat is niet van het rijden 8) 8)
     

Deel Deze Pagina