remcilinder muurvast

Discussion in 'Techniek & onderhoud' started by axel1973, Jul 2, 2016.

  1. :ford:hallo mede focus genieters.
    zit met een groot probleem.
    mijn remcilinder links achter krijg ik met geen mogelijk heid terug geduwd naar binnen.
    ben met een grote lijmtang in de weer maar krijg hem niet ingedrukt.
    iemand enig idee hoe ik dit moe oplossen.

    bvd
     
  2. Nieuwe monteren van een paar tientjes.
     
  3. Ehhh moet je die niet terug draaien (als schroefdraad) of is dat alleen bij de Mk2 het geval
     
  4. Draaiend terugdrukken idd
     
  5. word denk ik inderdaad een nieuwe .
    de olie komt er nu zo tussen uit lopen.
     
  6. Remschijf of remtrommel ??

    Remtrommel = een nieuwe remcilinder aanschaffen
    Remschijf = terug draaien in verband met het handrem mechanisme dat in de klauw verwerkt zit.
     
  7. #7 Don van der Deijl, Jul 2, 2016
    Last edited by a moderator: Jul 2, 2016
    Ja dat wordt een nieuwe wanneer een trommel.
    Vrij lastig nog om deze te verwijderen vind ik.
    Bij mij kreeg ik alleen met speciaal zelf gemaakt gereedschap de bevestigings bouten los. Bij de remleiding zelf een tip, eerst een tikje vaster dan pas los draaien.
    Ik had geen andere keuzen dan een griptang te gebruiken, kan ook geen kwaad . Koper vet gebruiken bij montage.
     
  8. heb schijffen
    tijden terug duwen en bij rempedaal in drukken komt de olie er nu lang de remcilinder er uit
     
  9. wat is verstandiger een nieuwe van 110,00 euro of gebruikt voor 50
     
  10. nieuw is altijd verstandiger, maar verkoop je de auto binnen een maand zou ik een gebruikte nemen.
     
  11. ALTIJD nieuw en waarom? Omdat ze bij de demontage bedrijven ( wat aan mooi woord voor sloperij) de vloeistoffen moeten aftappen.
    Zo,n systeem kom dan open te staan en de resterende vloeistof trekt water aan als de pest met als gevolg dat de zaak van binnen flink verroest kan zijn.
    Spreek uit ervaring !
    Om die reden al helemaal NOOIT een tweede hands hydraulisch koppeling lager gebruiken.
     
  12. Als de remvloeistof er zo uit komt lopen zul je moeten vervangen waarschijnlijk is de afdichting kapot ,beetje te hardhandig geweest?, demontage bedrijven weten de prijzen ook wel dus eens navragen wat de prijzen zijn kans is dat een nieuwe klauw maar enigzins duurder is.
     
  13. om hem te vervangen moet ik natuurlijk ook de remkabel en de remolie toevoer slang demonteren.
    iemand enig idee hoe ik dit het best los kan maken.
    remkabel wil ook niet echt lukken en die olie slang heb ik zelf nog nooit los hoeven maken.
     
  14. Om de remkabel los te kunnen maken van de remklauw moet je eerst de remkabels ontspannen. Dit doe je door de stelmoer op het handrem mechanisme (in de auto) los te draaien. Vervolgens kan je de kabel eenvoudig los halen van de remklauw.

    De remvloeistof leiding dien je los te draaien met een passende sleutel. Bij voorkeur gebruik je hiervoor een open ringsleutel. Bij het gebruik van een normale steeksleutel loop je het risico dat je de (zeskant van de) wartel die op de remleiding zit kapot draait.


    Tevens zal je na het vervangen van de remklauw het handrem mechanisme volgens voorschrift correct af moeten stellen en de remmen moeten ontluchten.

    Je moet jezelf afvragen of je dit niet beter aan iemand over kan laten die hier ervaring mee heeft. Ik kan er natuurlijk naast zitten maar je vragen over de remkabel en de remleiding los maken wekken bij mij niet de indruk dat je hier veel ervaring mee hebt.
     
  15. Je moet jezelf afvragen of je dit niet beter aan iemand over kan laten die hier ervaring mee heeft. Ik kan er natuurlijk naast zitten maar je vragen over de remkabel en de remleiding los maken wekken bij mij niet de indruk dat je hier veel ervaring mee hebt.[/QUOTE]

    ik snap je punt.
    het gaat er om dat ie nu voor de deur staat op de krik .
    heb in het verleden vaak genoeg de boel vervangen.
    dat van die stel schroef bij de handrem weet ik maar had gehoopt dat het op een eenvoudigere manier had gekund.
    dat van die open ringsleutel wist ik niet bedankt daarvoor.
    ga nu eerst even de boel inspuiten met wd40 en dan hoop ik maar dat ie olie leiding losmaken geen verdere problemen opleverd.
     
  16. Ik heb dit bij onze ford ka gedaan. Appeltje-eitje. Remleiding voorzichtig met griptang afsluiten ff achter de remklauw. Dan voorzichting slangkoppelingetje losdraaien en zo de gehele remklauw demonteren. Waarschijnlijk is inderdaad de rubber afdichting vd cilinder verrot door vocht. In die rubberring zit een stukje staaldraad wat dan waarschijnlijk veroest is. Remcilinderhuis goed schoonmaken met reiniger en staalborstel en nieuwe cili der plaatsen. Is zelf te doen vind ik. Ook in ben geen monteur maar luktvprima.
     
  17. Het is niet zo moeilijk, maar jij was al verkeerd begonnen. Daardoor ben je nu verder van huis.
     
  18. Niet eens zo zeer verkeerd begonnen maar eerder te lang er mee doorgereden.
    Begon er gisteren aan en toen ik het wiel er af haalde kwam het achterste blokje er al uitvallen.
    Daardoor zat de rem zuiger direct op de achterkant schijf..
    Met gevolg dat ik hem er niet van af kreeg
    Daardoor waarschijnlijk zelf verder stuk gemaakt.
     
  19. Merkte je niks met rijden dan?? Inhouden en stinken??
     
  20. Nee echt niet hoorde hem wel licht schuren maar ook dat viel wel mee.
    Uiteindelijk bleken de blokken compleet versleten en ook het kopje ven de remzuiger was al aangetast.
     

Share This Page