1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Remblokken vervangen voor en achter 1.8 TDCI

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door TDCI Power, 22 mrt 2011.

  1. Vandaag de achterrem gedaan.
    Schijf en blokjes.
    Tevens links achter een nieuw wiellager.

    Mbt het terug duwen van de remcilinder.

    Dat was dus een klerewerk.

    Uiteindelijk lukte het door een lijmtang op de cilinder te zetten en 1 man draaien en 1 man de lijmtang onder spanning houden.

    Toen we dat in de smiezen hadden stelde het niet zo veel meer voor.
     
  2. Zo mooi die beunhazen..... Stukje gereedschap kopen en het gaat zoveel makkelijker...
     

  3. +! :cool:
     
  4. Ach ja.

    Iedereen hier is dan ook voorzien van de volledig gevulde garage compleet met brug en benodigde apparatuur.

    Dan Ben ik de uitzondering hier die zo nu en dan gewoon met wat knutselwerk de zaak moet regelen.
     
  5. #25 Marco Morello, 14 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2013
    Wie heeft het over een brug? Remblokken vervangen kan ook op de stoep... Maar n kleine investering in de juiste tools en je loopt niet meer te klieren...
    Boel netjes roestvrij gemaakt en ingevet? En het rubber van de cilinder zit goed?
     
  6. Ik in alle geval wel hoor, beetje lopen klooien doe ik niet aan mee:mrgreen:
    Mak je dikwijls meer brokken mee dan je herstelt
    [​IMG]

    gReetS
     
  7. jij valt dan onder de prof Beunhazen...? :baeh:
     
  8. beunhaas
    de beunhaas zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [bønhas] Verbuigingen: beun|hazen (meerv.) iemand die voor weinig geld klussen verricht en slecht werk aflevert Voorbeeld: `een beunhaas laten komen`


    Goed compliment dus.
     
  9. #29 Marco Morello, 15 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2013

    1 ding weet ik zeker, slecht werk leveren wij zeker niet af. En de klussen worden gedaan volgens specs en als het nodig is nog beter. Kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.
    :middelvingers:

    Herman denk niet dat jij kan oordelen over hoe wij werk afleveren, doe ook maar niet dus.
     
  10. zal dat dan niet aan het gevalletje liggen dat jullie geen AK hebben en het voornamelijk alleen tijd kost....

    gezien een normale garage wel AK heeft en onder het motto werkt Tijd is Geld zullen er idd wel eens wat foutjes tussendoor sluipen zolang het maar netjes opgelost wordt is er vaak niks aan de hand.


    super natuurlijk dat er mensen bij jullie terecht kunnen voor een leuke prijs, maar zolang je geen "echt bedrijf" runt kan je jezelf niet vergelijken met een garage want zodra je dat hebt komen er wel meer zorgen bij kijken...waarbij je wel eens een steekje zou kunnen laten vallen.

    beunhaas zou misschien niet helemaal kloppen dus gooi ik jullie maar in de categorie ZWARTWERKER :thumbs:

    desalniettemin geloof ik wel dat jullie nu zo prima werk afleveren :mrgreen:
     
  11. Jeroen zwartwerker klinkt ook niet vriendelijk. Zo wil ik ons ook niet betitelen. Zie ons maar als hobbiisten, maar wel hobbiisten die gewoon goed werk willen leveren.
    Er zijn er genoeg die ook klusjes doen en gewoon prutswerk afleveren.
    Gare onderdelen als goed wegdoen, reparaties slecht uitvoeren etc.
    En voor wat betreft de "vergoeding" die wij weleens vragen, soms zijn we tot midden in de nacht bezig, puur sec gezien is dat geen vetpot.
    En we doen ook genoeg liefdadigheid... Meer dan eens mensen geholpen zonder wat aan te nemen.

    Mijns inziens moet je gewoon altijd goed en eerlijk werk leveren, doe ik voor mijn werkgever ook.

    Anyway, daar ging mijn opmerking ook niet over. Wil alleen aangeven dat met de juiste gereedschappen (wat ook echt niet duur hoeft te zijn) zoiets kleins als remblokken vervangen een stuk makkelijker gaat en een hoop tijd en frustratie scheelt.
     
  12. Absoluut! Met dank aan de topicstarter heb ik zelf mijn remschijven en blokken aan de achterzijde vervangen. Wel heb ik een universeel remterugstelsetje gekocht voor ongeveer 30 euro en daarmee was het terugstellen appeltje eitje en minder kans op een kapotte zuiger oid.

    Nog ff mijn tips voor de volgende die het zelf gaat doen:

    -bouten maat 13 zaten pokkevast. Losgekregen met een 3/8" dopsleutel maar lomper gereedschap was eigenlijk gewenst. Hier had ik de meeste moeite mee.
    -remklauw van schijf afhalen viel mee, dat was wellicht beginnersgeluk.
    -plunjer terugstellen is met gepast gereedschap makkelijk (Ebay.de: Bremskolbenrücksteller)
    -remklauw schoonmaken ben je wel even mee bezig als je het netjes wil doen

    Succes en klussen op een mooie zonnige dag is altijd leuk. :)
     
  13. Pietro onderstreept mijn punt... Voor €30,- kun je best een stukje gereedschap kopen.
     
  14. Ik oordeel ook niet.

    Heb ik nergens gedaan.
    Ik reageer op jou reacties waarvan ik denk dat ze nl ook niet helemaal juist zijn.

    Die komen op mij niet echt lekker over.

    Maar blijkbaar denk jij daar anders over, anders zou je jou reactie mbt het beroemde stukje gereedschap niet gedaan hebben.

    Als ik voor elk klusje het bijbehorende gereedschap moet kopen dan mag ik wel een schuur bij plaatsen.

    Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
    Een lijmtang waren mijn riemen, die nog eens goed werkte ook nog.
     
  15. Vanavond de achterste remblokken vervangen, 2 nwe schokbrekers achterop en de claxon gefixt in ongeveer 2 - 2,5 uur... Zonder luchtgereedschap maar met een doppenset en een tooltje om de achterste remzuiger terug te draaien. Wil dus alleen maar aangeven dat je het jezelf behoorlijk moeilijk kan maken, terwijl een kleine investering in een handig tooltje de helft aan tijd scheelt. En dit tooltje is niet heel groot.
     

Deel Deze Pagina