remblokken achterkant Focus ST225

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door knick_knank, 1 apr 2009.

  1. Hallo

    Ben van plan om me achterremblokken zelf te gaan veranderen.
    Nou kom ik op een paar knelpunten.

    -Zag dat de achterremblokken dezelfde code,s hebben als de achterremblokken van een focus 1.4/1.8/2.0 Zijn die gewoon hetzelfde als de st remmen, of is het een fout op de site waar ik op keek?

    -Zelf de remblokken vervangen, wat is er nodig kwa gereedschap?

    -wat zou het eventueel kosten bij de dealer als het me echt niet gaat lukken(inclusief remblokken)?

    mvg Nick
     
  2. Weet niemand dit :confused:
     
  3. blokken

    of de blokken hetzelfde zijn weet ik niet maar zou kunnen achter krijgen ze niet zwaar op hun donderr.

    Gereedschap Ratelsetje steek/ring sleutel poestlappen remreiniger.
    molycote .
    En een stukje gereedschap in elkaar bouwen voor de cilinder terug te drukken.
    Kan je maken van twee plaatjes met een 10MM gat en dan een bout met 2 moertjes die je dan uit elkaar draait.
    het is niet moielijk om te doen maar wel alles goed schoonmaken voor je het terugzet.

    hoop dat je hier wat aan hebt
     
  4. Dus de remcilinders kan je niet zomaar terug drukken?
    Daar is een aparte manier voor nodig?

    mvg Nick

    ps. Leuk bootje, volgens mij zie ik die weleens in de waalhaven, of het is een lookalike. Bij het bedrijf interforest kan dat?
     
  5. cilinder

    Hoi cilinder kan je niet zo terugdrukken.
    ikzelf heb een stukje gereedschap gemaakt om dit te doen.
    een plankdragen rails je weet wel waar je die haken in moet hangen
    2 stukjes van ongeveer 10 cm gaten opruimen naar 8 of 20 mm
    bout er tussen met een moer er op en dan uit elkaar draaien
    en zie daar ze gaan uit elkaar.

    Dat bootje is een lookalike deze vaart op antwerpen.
    wat wel kan zijn is dat het 1 van de club is die met papier op rotterdam vaart.
    staat er transfenica op de zijkant.
    alleen die wat kleiner.
     
  6. Lijkt mij niet dat de remblokken hetzelfde zijn.
    De schijven op een :st: zijn toch ook veel groter
     
  7. @richard b
    Aha dat is andere koek.

    En misschien is het wel een zusterschip;)
    Werk zelf in de haven van rotterdam, en zie bij de buuren altijd zo,n schip 1 keer per week komen.
    Zal er effe op letten wat er nou precies opstaat :D


    @focuschris

    Ja ik vond het ook al raar, dat zou toch niet dezelfde zijn als een 1.4 :confused:
     
  8. De 1.4 en 1.6 hatchback en sedan modellen hebben in nederland niet eens remschijven achter (ik weet niet hoe het met de station zit). Hier hebben de 1.4 en 1.6 trommels achter terwijl in duitsland alle modellen schijven hebben. Het kan best zijn dat de schijven aan de achterkant voor alle modellen gelijk zijn. De meeste remvertraging wordt door de schijven aan de voorkant verkregen.
     
  9. Heb het nog effe nagekeken, en bij elke type motor staat dezelfde remblokken code. aardig vaag dus als ze niet eens schijfremmen hebben op een 1.4:)
     
  10. inderdaad vreemd maar waarom hebben ze allemaal in Duitsland schijven en hier trommels achter.
    Vreemd dat dit niet overal hetzelfde is,je dan twee opbouw lijnen lijkt me.
     

Deel Deze Pagina