rare vraag lampje wisselen?????

Discussie in 'Electronica' gestart door kevinst270, 9 dec 2007.

  1. hey mijn lampje is kapot in mijn koplamp nu zou je zeggen wisselen die hap dat dacht ik ook NIET DUS !!!! zit aan de kant van de accu dus het kapje achter de koplamp krijg ik er niet vanaf is er misschien een andere manier om het lampje te wiselen??????gaat om een ST170 alvast bedankt 8) 8)
     
  2. Waarom zou je het kapje der niet afkrijgen???
    Kant van de accu is juist meeste ruimte...
    Je kan ook je koplamp der voor demonteren :roll:
     
  3. kapje moet iets naar boven kantelen maar er is net teweinig ruimte voor van daar
     
  4. Kapje zit met eem klemmetje boven vast,dit omhoog wippen en kapje komt vrij!!Maar zit onderin wat geklemt en wat schuin naar boven halen!!!
    Je lamp zit ook met een klemmetje,los wippen ook,maar tis een lastige klus hoor,tis meer friemelen in die kleine ruimte!!!
     
  5. Ik denk dat we dan nog gelukkig mogen zijn dat het in ieder geval nog mogelijk is om het zelf te doen, in plaats van sommige bekende modellen van andere merken, waarbij je halve bumpers of andere grote delen moet gaan demonteren om een lampje te kunnen verwisselen.
     
  6. Ford ook hoor :P :lol:
    vraag maar eens aan JPboerhof hoe de mistlampen te verwisselen :lol:
     
  7. Ik ben gistermiddag ruim 25 minuten bezig geweest met het verwisselen van een lampje aan de linkerzijde. Nou ik heb genoeg woorden gebruikt als :@#$%^&* en nog wat andere. Wat een verschrikking :twisted:
     
  8. Probeer eens de stadslichtjes van de originele xenon lampen te vervangen....... das pas een drama! :evil:
    Ik heb van 1 van de fittingen maar een stukje afgebroken (bestuurderskant) anders kan hij er helemaal niet uit.
    De originele instructies op de tis cd van Ford zijn dan ook: lampen volledig demonteren.
    Tevens staat er in de handleiding dat de xenon lampen zelf niet vervangen mogen worden door de klant, maar uitsluitend door de dealer.
    Niet dat ik me daar iets van aantrek, maar leg dat maar eens uit aan oom agent als je wordt aangehouden.
     
  9. Ik ben vandaag ook een paar uurtjes beziggeweest met het verwisselen van één stadslampje.. Het ledje was IN de koplamp gevallen, met het eruit halen van de fitting. De hele koplamp er maar uitgehaald... wat een k*twerk!!
    Wielkuip los, plaat onder de motor gedeeltelijk los.. totdat je aan de onderkant bij de koplamp een schroef kunt losmaken.
     
  10. Nadat 1 lamp was gaan hemelen maar eens een poging gedaan de kapotte lamp te verwijderen.

    Na een kwartier staan te klooien, de kap dicht en naar de dealer.
    Voor een arbeidsuurloon was ik totaal 10 euro kwijt voor het vervangen van beide koplampen.

    Voor die 10 euro zien ze mij niet meer (met dit weer) zelf sleutelen aan de koplampen. Preventief maar gelijk beide laten vervangen.

    Ach en straks nog even naar de garage op de hoek voor wat verlichtingsaanpassingen:

    - Asbakje verlicht
    - enkele ledjes laten plaatsen boven de middenconsole onder/aan het dashboard zodat de vakjes (bekerhouders en pennenbakje) verlicht worden
    - Beenruimteverlichting voor en achter
    - kofferruimteverlichting mee laten branden/dimmen op binnenverlichting
     
  11. Goed nieuws dan voor de mensen die niet van moeilijkdoen houden:
    Het word verplicht voor de fabrikanten dat de bestuurders (m/v) zelf
    hun lamp moeten kunnen verwisselen zonder eerst het e.a. te moeten
    demonteren :roll:
     
  12. Terecht ook.
    Als je staande wordt gehouden met een kapotte lamp moet je die ter plaatse kunnen vervangen. Bij bijv. een Renault Megane II moet de complete bumper van de auto..... :weird:
     
  13. bij de MK2 is t een kwestie van 1 torx schroef losdraaien en je hebt je lamp in je handen... das pas makkelijk lampies verwisselen!! was nog nooit zo snel klaar geweest met het verwisselen van een lamp!! :cheer:
     
  14. Ik heb in 1,5 jaar al 5 kapotte lampen gehad. Heb al verschillende keren geprobeerd zelf lampen te verwisselen. Aan de kant van de accu ging de eerste lamp kapot. Afdekkapje aan de binnenkant was met geen mogelijkheid te verwijderen. Wel kapotte handen. :x Uiteindelijk heeft de dealer de lamp verwisseld. geen arbeidsloon, alleen de prijs van een nieuwe lamp.

    Het is inderdaad beter om beide lampen tegelijk te verwisselen. Heb al enkele keren een kapotte lamp gehad omdat er maar één verwisseld was.

    Ik moest laatst om 4.00 s'nachts wegrijden en merkte dat ik aan de kant van de bijrijder een kapotte lamp had. Toch maar even snel gewisseld. Twee dagen later zag ik tijdens het wassen dat ik de reflector voor de lamp geraakt had. Deze zat half scheef naast de lamp. Bij de dealer hebben ze de reflector zo goed als het kon weer terug gebogen en beide lampen vervangen.
     
  15. Echt makkelijk werkt het niet de lampjes vervangen inderdaad.

    maar een tip voor de focus 1 rijders: wanneer je de koplampen er 1 keer af hebt gehaald, dan gewoon die schroef aan de onderkant vergeten terug te zetten, scheelt je een hoop werk voor een volgende keer en de lamp zit gewoon muurvast zonder die schroef!
     
  16. En nog een tip: eerst starten en dan pas je verlichting aanzetten. Is beter voor de lampen.
     
  17. Even een adviesje nodig:
    Ik lees hier dat de lampen van de FF regelmatig de geest geven dus wil alvast en reservesetje aanschaffen. Nu heb ik gelezen dat er een Torx nodig is om de boel te demonteren. iemand voor mij de juiste torx maat want die moet ik ook nog even aanschaffen.
     

Deel Deze Pagina