1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Radiateur-ventilator blijft draaien na contact uit

Discussie in 'Electronica' gestart door bjauto, 24 mei 2016.

  1. Vrees dan dat je accu niet meer zo best is.
     
  2. Tja, en toch is het zo. Gisterenavond nog. Ik blijf in de auto zitten, sleutel UIT het contact en na 10 à 15 seconden begint die weer te draaien. Heel vervelend. Zou ook liever hebben dat het niet zo is hoor!. Niet leuk als je ergens 2 uur bent, je wilt terugkeren, maar auto start niet: batterij plat door die verdomde airco
     
  3. Zou toch eerst de accu effe doormeten. Lijkt me heel onwaarschijnlijk, als het zo is, dat een accu na 2 uur al plat is.
     
  4. Ik heb het bij mijn station nog niet meegemaakt maar wel bij mijn Volvo 340, de ventilator bleef even nalopen of begon net te lopen als de motor uitgezet werd maar dat duurde niet langer dan een paar minuten.

    Kan niet de airco zijn. De airco werkt niet als de motor niet draait, wat al geschreven is hierboven.
    Wat wel je probleem is dat de ventilator van de radiator / koelsysteem blijft na lopen of aanspringt omdat het koelsysteem zodanig warm is dat de thermostaat [of te wel de temperatuurregeling] inschakelt. Als de temperatuur weer onder een bepaalde waarde zakt stopt de ventilator.
    Dat je accu leeg raakt komt waarschijnlijk doordat de accu defect is zoals hierboven al vermeld is door verschillende posters.
    Advies: laat je accu testen bij je garage of een goede automaterialenshop
     
  5. Als je met een 1.0 Ecoboost rijdt is dit normaal. De ventilator (niet de airco;)) blijft nog even nadraaien i.v.m. het koele van de uitrazende turbo. Zodat deze niet te heet wordt.

    (Correct me if i'm wrong)
     
  6. Heb een Ford transit connect diesel van 2014 met 51000km .
    Nooit problemen gehad tot nu .
    Ventilator blijft ook op hoge toeren draaien na stil leggen motor soms wel 5 minuten en hoor hem ook soms aanslaan tijdens het rijden .
    Vroeger deed hij dat nooit , naar de garage geweest van Ford en ze vinden het niet ?
    Ik lees hierboven dat er nog zijn die het voorhebben maar ik vind nergens wat de oorzaken geweest zijn of de oplossing van het probleem.
    Kan iemand mij wegwijs maken om het probleem op te lossen .
    Met vriendelijke groeten Polit
     
  7. Waarschijnlijk wil hij het roetfilter schoonmaken daarbij gaat de fan altijd aan. Als je hem halverwege de procedure uitzet blijft de fan behoorlijk lang na draaien.
     
  8. Zou dit een sensor kunnen zijn waarbij het schoonmaken van de roetfilter niet volledig afgewerkt word ? daar ik soms lange afstanden doe zou de procedure van het schoonmaken toch moeten afgewerkt zijn ?
     
  9. De auto is niet de slimste, als hij vind dat het tijd is gaat die aan de gang. Dat je ervoor net een lange rit gedaan heeft neemt die niet mee.
    Ik kwam uit Parijs en zette de auto voor de deur, heb de boel uitgelaten en ging toen 10 minuten verderop een boodschap doen en halverwege besloot de auto te gaan regenereren
     
  10. Ok maar hij doet het nu elke keer wanneer ik een ritje doe van slechts 5 km , motor is zelfs nog niet warm .
    En toch eigenaardig dat de auto het voorgeen niet deed en nu om de haverklap .
    Het betrefd een Ford transit connect L2 .
    De wagen van mijn vrouw is een Ford tourneo connect en die doet het niet ? nochtans zelfde motor ?
     
  11. Toevallig via Google ook op dit topic terecht. Al enige tijd zelfde probleem met onze Fiesta 1.6 uit 2013. Gebeurd vaak dat de vrouw thuis komt dat ie een minuut of 5 blijft nablazen.

    Garage vond het normaal, ik niet. Er staat 200k+ op de teller en binnenkort APK met roetfilter test. Zal mijn benieuwen, als zoals omschreven de roetfilter hier mee te maken heeft dan functioneert deze waarschijnlijk niet al te best.
     
  12. Als de regeneratie cyclus bezig is en niet afgemaakt kan worden omdat de rit te kort was dan blijft hij een tijdje blazen.
    Als de auto vaak de cyclus niet af kan maken blijft hij het steeds vaker proberen.
    Deze diesels hebben een enorme hekel aan kortere ritten.
     
    Oops vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina